SCM alarmsysteem af fabriek??
Jumper3.0hdi
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121

- Jumper 3.0 HDI DC L2H1 35
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
- C5 Tourer 3.0i V6 Exclusief Automaat
Gepost: 18 september 2010 11:00 AM

Hallo mede forummers,

ik heb een vraagje, ik heb gisteren mijn C6 opgehaald en kreeg net de verzekeringspapieren per post, daarin vragen ze een scm certificaat betreffende de C6. Mijn vraag is ik heb alarm af fabriek in de C6 van augustus 2006. Maar ik kan nergens een scm certificaat vinden, weten jullie misschien hoe dat werkt of dat ik het ergens moet aanvragen, en is af fabriek alarm wel scm ?

Een citroen is meer dan een auto!@

Profiel  

A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71

Gepost: 29 september 2010 12:26 AM
  [ # 1 ]

Hallo Jumper,

Ik heb een paar weken terug ook mijn C6 opgehaald. Een 2.7 HDI van 2006.
Kreeg dezelfde vraag van mijn verzekering.
Zou vanwege de nieuwprijs een klasse 5 moeten zijn, maar maakten uitzondering naar klasse 3.

Heb de auto bij een SCM keuringsbedrijf laten keuren.
Zie ook de site van SCM. Daar kun je ook bedrijven en info vinden. Ook controleren op je kenteken.
Ze krikken daar je auto op om de controleren of de hellingssensoren werken.
Bij mij zit er klasse 2 op.

Verzekering gebeld. Deze is daar mee akkoord gegaan. Dus terug naar bedrijf en C6 laten certificeren. Kosten 100 euri. Vervolgcontroles per jaar zijn goedkoper. ca 30 euro
Even googlen op verzekeringen op vergelijken.nl geeft ook andere verzekeringen.

Je kunt ook gokken dat ie niet gestolen wordt natuurlijk Wink

groetend
A3 rijdt C6

Profiel  

exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 29 september 2010 03:23 PM
  [ # 2 ]

De fabrieksalarmen van citroen zijn SCM klasse 2 gecerticeerd. Deze certificatie krijg je niet zelf maar heeft de importeur. Bij verzekeringsclaims hoef je alleen maar aan te tonen dat je auto de fabrieksoptie heeft. Via de importeur is dan de certificering geregeld naar de verz mij toe. Mocht er dan een expliceite verklaring nodig zijn faxen zij het certificaaat.

Overigens heeft een SCM 2 alarm niet zo veel zin, want de meest maatschappijen vragen klasse 1 (alleen standaard startonderbreker) of 3 (volledig alarm klasse 2 met extra hellingshoek/wegsleepdetectie) Citroen heeft die laatste niet vanwege de vering. In het verleden zou inzakken tot alarm kunnen leiden.

(Klasse 4 cq 5 is klasse 2 cq 3 inclusief GPS tracking)

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook