1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Orginele airco
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 september 2010 10:41 PM

Even een vraag zijn er cx rijders die een 2400 motor hebben en van een 4 bak naar een 5 bak zijn gegaan.
Ik wil namelijk een prestige (1976)met 2400 motor voorzien van een 5 bak.
Nu zitten er twee motorsteunen bovenaan past dit dan nog of moet ik dan naar 1 steun aan de linker kant en een steun aan de versnellingsbak en een dikkere links onder.
Even proberen is ook al zo iets. huh

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 september 2010 10:46 PM
  [ # 1 ]

En hoe verander ik mijn topic titel maak nu steeds een nieuwe aan maar vind eigenlijk onzin sleepy

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 september 2010 11:22 PM
  [ # 2 ]

Je topic titel verander je door in je eerste bericht van het topic te wijzigen, hier kun je de titel aanpaasen.

en ja van die motorsteun geen idee maar als ik een laagdaks prestige zou hebben zou ik hem zo orgineel mogelijk willn houden wan het blijft natuurlijk een zeldzame verchijning.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 september 2010 11:42 PM
  [ # 3 ]

Ben ik mee eens maar de onderdelen van een 4 bak worden schaars en duur.
en 5bak rijdt wat rustiger.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 28 september 2010 11:43 PM
  [ # 4 ]
F.SvM schreef:

Even een vraag zijn er cx rijders die een 2400 motor hebben en van een 4 bak naar een 5 bak zijn gegaan.
Ik wil namelijk een prestige (1976)met 2400 motor voorzien van een 5 bak.
Nu zitten er twee motorsteunen bovenaan past dit dan nog of moet ik dan naar 1 steun aan de linker kant en een steun aan de versnellingsbak en een dikkere links onder.
Even proberen is ook al zo iets. huh

je hebt een pbtje


In mijn CX zit ook een vijfbak was oorspronkelijk een vierbak, de discussie betreft originaliteit heb ik ook wel gevoerd tja het rijdt wel veel relaxter en je ziet er niet van.
Zelfde verhaal met lpg hoort in principe ook niet maar het scheelt wel een paar centen

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 29 september 2010 12:02 PM
  [ # 5 ]

Ach, zie het als een opwaardering van de auto zelf net als bij een computer. Het blijven toch Citroen onderdelen…..... Wordt hij eigenlijk zelfs meer waard, ...toch. Hoezo niet origineel Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 september 2010 03:46 PM
  [ # 6 ]

Hier is ze dan. http://picasaweb.google.nl/lh/photo/f0qSOA6i-FvDwKOkxH3YNQ?feat=directlink http://picasaweb.google.nl/lh/photo/OOunAmVTyd0BzITV9Sqjow?feat=directlinkhttp://picasaweb.google.nl/lh/photo/HydMN5XccdeQ5uD4vegAww?feat=directlink
Denk dat veel mensen haar wel kennen,en hun mening ook wel weten.
Maar dat ze er slecht aan toe is ,is een ding wat zeker is.
Maar niet getreurd Plaatwerk wordt allemaal vernieuwd
Alleen de achterschermen heb ik nog niet.
Wat ik wel heb is een kompleet nieuw frond (binnen en buiten schermen)deuren en subframe .
De bodem kan ik zelf vervaardigen
trek hier ongeveer 5 jaar voor uit.
Subframe is al klaar. en de rest komt wel.
Subframe moet nog wel gebeitstworden enz enz gebeurt door auto beitserij holland
Groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 september 2010 03:54 PM
  [ # 7 ]

mooi hobby project dacht ik!
Het subframe is in ieder geval mooi geworden.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 29 september 2010 04:06 PM
  [ # 8 ]
geoarthc35 schreef:
F.SvM schreef:

Even een vraag zijn er cx rijders die een 2400 motor hebben en van een 4 bak naar een 5 bak zijn gegaan.
Ik wil namelijk een prestige (1976)met 2400 motor voorzien van een 5 bak.
Nu zitten er twee motorsteunen bovenaan past dit dan nog of moet ik dan naar 1 steun aan de linker kant en een steun aan de versnellingsbak en een dikkere links onder.
Even proberen is ook al zo iets. huh

je hebt een pbtje


In mijn CX zit ook een vijfbak was oorspronkelijk een vierbak, de discussie betreft originaliteit heb ik ook wel gevoerd tja het rijdt wel veel relaxter en je ziet er niet van.
Zelfde verhaal met lpg hoort in principe ook niet maar het scheelt wel een paar centen

Ik dacht dat je het weer terug wilde bouwen naar 4-bak omdat het niet lekker reed o.i.d.?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 september 2010 04:11 PM
  [ # 9 ]

Hier het subframe
http://picasaweb.google.nl/ankefrank/FotoSTot147?feat=directlink
Hoe krijg ik mijn foto’s eigenlijk meteen op de site.??????? sleepy

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 29 september 2010 04:38 PM
  [ # 10 ]

URL van de foto (dus niet van de pagina waar ie op staat maar van de foto zelf, rechter muisknop, “Eigenschappen” en het adres kopieren) tussen [“img”] en [”/img”] zetten. Maar dan zonder de aanhalingstekens.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 september 2010 05:04 PM
  [ # 11 ]

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 september 2010 05:08 PM
  [ # 12 ]

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/xzk0YdckX6nYq3RevsUehg?feat=directlink
snap er niks meer van net wel en nu weer niet ???????????????????????????????
Ben zo goed met de computter?????? very angry

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 september 2010 05:10 PM
  [ # 13 ]

de foto`s moeten wel eerst online staan Smile

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 september 2010 10:15 PM
  [ # 14 ]

ziet er uit als een from-scratch project, belooft veel !

suc6 !


mbt tot motor steun, zit er niet iemand in de buurt met een 5-bak om even langs te zweven, kopje koffie, en zelf inspectie ?
regio….. ??  Winterswijk ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 29 september 2010 10:31 PM
  [ # 15 ]
Mulder schreef:
geoarthc35 schreef:
F.SvM schreef:

Ik dacht dat je het weer terug wilde bouwen naar 4-bak omdat het niet lekker reed o.i.d.?

Klopt heb ik overwogen om de oude bak weer terug te laten plaatsen, niet omdat het niet lekker rijdt maar puur om het feit dat desynchromes van de 2de versnelling gaar is.

Nu toch maar besloten om er een andere vijfbak in te zetten.

IK lijk wel een vrouw kan niet beslissen.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook