Vreemd geluid, stuurbekrachtiging en verwarming…
KenDS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 23-09-2010

Gepost: 23 september 2010 11:15 AM

Overlaatst startte ik men saxo.  Het batterijlampje brande, er kwam een raar geluid onder de motorkap en men stuurbekrachtiging en verwarming deed het niet meer.  Sporadisch doet de stuurbekrachtiging en de verwarming het weer wel, maar niet voor lang… Heb men zekeringen al eens nagekeken maar daar zit het probleem niet. Het geluid lijkt van de alternator te komen. Iemand ervaring met dit probleem? Alvast bedankt!

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 23 september 2010 07:44 PM
  [ # 1 ]

hey,

Graag wat meer info. Heb je een diesel of benzine? km stand

Als de motor draait heb je dan 13 a 14 v op de batterij klemmen?

Profiel  
 
KenDS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 23-09-2010

Gepost: 23 september 2010 11:46 PM
  [ # 2 ]

benzine met +-130 000km. Een vriend van me heeft onlangs de batterij eens nagemeten en hij zei dat er daar geen probleem was. Ik kan u niet zeggen hoeveel volt het was…

Ik had 20 minuten daarvoor nog gewoon rondgereden zonder problemen, en dan ineens al die problemen tegelijkertijd. Dat moet dus op 1 of andere manier samenhangen. Volgens mij werkt de waterpomp ook niet. Mss een aandrijfriem of relais?

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 24 september 2010 07:22 PM
  [ # 3 ]

Best dat je de spanning motor aan toch eens opnieuw meet.  Het teken batterij duidt meestal op een laadprobleem…

Overigens is je d-riem al vervangen? Indien niet best asap vervangen?  Als je waterpomp niet meer werkt zal je motor na 2a3 minuten zeer warm zijn. Dit kan je zien op de motor temperatuurnaald.

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 27-09-2010

- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 30 september 2010 08:21 PM
  [ # 4 ]

Wanneer het weer gebeurt, rommel dan eens wat aan de kontaktsleutel, het kontaktslot kan nml. de boosdoener zijn bij deze klachten!

Profiel  
 
brian tel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 31-07-2009

Gepost: 30 september 2010 08:52 PM
  [ # 5 ]

Je waterpomp van een saxo draait mee met je distributie dus als deze niet meer draait dan heb je een vrij groot distributie probleem en raad ik je af om nog te gaan rijden.

Accu lampje kan komen door je multiriem bekijk deze eens en vervang deze zo nodig de kosten hiervan vallen heel erg mee, tevens zou ik de accu nog eens doormeten om te kijken of die nog wel goed is en ook voldoende laadspanning krijgt.

Profiel  
 
RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 05 oktober 2010 10:22 AM
  [ # 6 ]

Ik heb zo’n flauw vermoeden dat de multiriem gewoon geknapt is, het rare geluid. Als je dit geluid nu nog hoord, zit de riem er waarschijnlijk nog wel op, maar slipt hij heel erg. Vervangen dus. Als de riem er toch af is, draai de dynamo(alternator) dan even met de hand rond, gaat deze zwaar, dan is de dynamo aan het overlijden. De elektrische stuurbekrachtiging trekt veel stroom, dus die zal als eerste kuren gaan vertonen.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  
 
brian tel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 31-07-2009

Gepost: 05 oktober 2010 11:25 AM
  [ # 7 ]

Gisteren heb ik bij mijn auto de multieriem vervangen.

Ik heb ook de auto gestart zonder multieriem en hierbij deed mijn stuurbekrachtiging en mijn blower van de verwarming het niet. Dus ik denk echt dat het je multieriem is deze kost iets van max 10 euro.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook