Relais
eapverweij
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 11-05-2009

Gepost: 27 mei 2009 05:13 PM

Als ik start dan hoor ik, zeker in het begin, wat relais geklik achter mijn dashboard. Bijna hetzelfde geluid als mijn richting aanwijzers. Maar verder is er niets zichtbaar van binnen of buiten. Is dit iets wat normaal is, bv dat er iets geschakeld word door het relais.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 mei 2009 08:43 PM
  [ # 1 ]

Ja.

Als je iets hoort zoemen maak je dan ook niet druk dat is de benzinepomp die je soms kan horen bij het inschakelen van het contact. Deze bouwt dan alvast druk op.

Profiel  
 
eapverweij
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 11-05-2009

Gepost: 28 mei 2009 12:24 AM
  [ # 2 ]

Het is geen zoemen maar het schakelen van een relais. Vaak een paar keer achter elkaar en onwillekeurig. Alsof de noodlichten aangaan.

Profiel  
 
Maarten22
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 07-03-2009

Gepost: 29 mei 2009 10:59 PM
  [ # 3 ]

Dag ‘eapverwij’,

Bij mijn xsara break uit 98 heb ik precies het zelfde “probleem”. Het is duidelijk het een “relais” is dat betrokken is bij de richtingaanwijzers. Het willekeurig geklik gaat nl. over in een regelmatig geklik wanneer ik de richtingaanwijzer aan zet (en wordt weer willekeurig wanneer de richtingaanwijzer uit is). Ik vermoed daarom dat het om het apparaatje gaat dat speciaal is bedoeld om een klikgeluid te geven bij een ingeschakelde richtingaanwijzer, waarbij dat apparaatje wat van slag is, ik denk door slechte contacten.

Mvg, Maarten

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 30 mei 2009 03:35 AM
  [ # 4 ]

Heb het zelfde probleem gehad,contact van de richtingaanwijzers kwam in de schakelunit niet meer in de neutraal stand, bleef contact maken zonder de richtingaanwijzers te laten branden.Bij het naar links of rechts
zetten om richting aan te geven fucntioneerde alles normaal.
Nieuwe gemonteerd (sloop) probleem uit de wereld.

Profiel  
 
eapverweij
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 11-05-2009

Gepost: 31 mei 2009 12:40 AM
  [ # 5 ]

Had al zo’n vermoeden. Is dat lastig te vinden. Ik bedoel moet mijn dashboard uit elkaar of is het een kwestie van even met je hoofd tussen de pedalen.

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 31 mei 2009 03:48 AM
  [ # 6 ]

Als het in de richtingaanwijzer zit ,is het een kwestie van drie schroeven aan de onderkant van de kappen van de stuurkolom verwijderen,stuur blokkeer handel los zetten ,het stuur naar je toe trekken en de twee schoeven waarmee de richtingaanwijzer aan de stuurkolom vast zit los draaien ,daarna kun je het geheel eruit schuiven.
Eerst kun je proberen door de richtingaanwijzer te testen ,door de handel voorzichtig in de neutraal stand heen en weer te bewegen en kijken of het tikken ophoud of deze de oorzaak is

Profiel  
 
rvh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 24-08-2010

Gepost: 30 september 2010 02:13 PM
  [ # 7 ]

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem en heb een schakelaar besteld maar vraag me af waar zit de stuur blokkeer handel?

groet Rob

Xsara Break 1.6i lpi

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 30 september 2010 11:29 PM
  [ # 8 ]
rvh schreef:

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem en heb een schakelaar besteld maar vraag me af waar zit de stuur blokkeer handel?

groet Rob

Ronjo bedoelt de verstelling van de hoogte van het stuur.
Stuur moet in de laagste stand staan anders kun je de richtingsaanwijzerschakelaar niet eruit schuiven.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 30 september 2010 11:31 PM
  [ # 9 ]
Profiel  
 
rvh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 24-08-2010

Gepost: 06 oktober 2010 02:45 PM
  [ # 10 ]

Het is gelukt bedankt voor de tips.

Ik heb gekozen voor een nieuwe want het is m.i. een slijtage probleem. Bij mij was er ook een rookwolkje maar daarna zat de aangever zo goed als vast (echter geen kortsluiting).

Toen ik de oude demonteerde en wat vet (wat allemaal op de bovenzijde was gaan zitten) op de ‘rails’ deed,functioneerde de schakelaar weer. Ik heb de oude niet meer teruggezet, maar het lijkt erop dat revisie mogelijk is.

Xsara Break 1.6i lpi

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook