Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als het zo is, dat er zonder goede berekeningen subframes verzaagd worden en ook de ophanging van de stabilisator niet goed wordt doorgerekend, vind ik dit steeds meer een domme en gevaarlijke onderneming.
Bedenk dat niet alleen je eigen veiligheid, maar ook die van anderen in het geding is als er straks met dit projectiel gereden gaat worden.
Citroen!
Ik heb ervaring bij dit soort verbouwingen, dit gaat niet over 1 nacht ijs. (krijg info van een race team hier uit de buurt)
Ook zijn van dit soort projecten al vele op de weg, een goed voorbeeld is deze.
http://www.hilgertbos.com/gallery/205v6?page=3
Het subframe zal ongeveer het zelfde worden zo als dat bij een 4WD BX het geval is.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
DriverD schreef:Als het zo is, dat er zonder goede berekeningen subframes verzaagd worden en ook de ophanging van de stabilisator niet goed wordt doorgerekend, vind ik dit steeds meer een domme en gevaarlijke onderneming.
Bedenk dat niet alleen je eigen veiligheid, maar ook die van anderen in het geding is als er straks met dit projectiel gereden gaat worden.
dr zal altijd nog een RDW keuring aan tepas moeten komen, dus als het onveilig zou zijn, keuren die jongens het echt niet goed.
Altijd dat negatieve hier…....
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
stoterstangen90 schreef:Altijd dat negatieve hier…....
Er lopen hier 100-en topics. Hier is nou toevallig één mod die Banzer wijst op risico’s. En nu is meteen alles negatief? Yeah… right….sure…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:stoterstangen90 schreef:Altijd dat negatieve hier…....
Er lopen hier 100-en topics. Hier is nou toevallig één mod die Banzer wijst op risico’s. En nu is meteen alles negatief? Yeah… right….sure…
Jee, moet ik eerst kijken of iemand mod is, vooraleer ik er commentaar op geef?
Maar graag weer eens ontopic.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik vind nog steeds een stabilisatorstang vanaf de voorkant een goed idee.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Ik vind nog steeds een stabilisatorstang vanaf de voorkant een goed idee.
op die plaats is de koets wel een stuk minder sterk. Bovendien moet de hoogteregelaar dan ook mee.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ja het kantelt dan wel op de kreukelzone maar met een paar strategisch gelaste strips komt dat best goed. Bij een dergelijke operatie de hoogteregelaar verplaatsen is dan eigenlijk een koud kunstje en je kan de hoogteregeling met een kabel in een lus, en katrolletjes doen. Heb je gelijk onafhankelijke hoogteregeling voor & achter.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Zaterdag wat nieuwe stukken blik in de boliede gelast en een nieuwe kabelboom gemonteerd van een BX GTi 4wd.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Zoooo, even een updateje!
Ik ben helaas niet veel in NL, dus schiet het niet erg op met de V6…
Maargoed, even wat foto’s van het subframe, deze zal volgende week hopelijk gelast worden, het karton is een test model voor een (3mm dik) gezet U-profiel wat er achter gelast gaat worden. De andere plaatdelen die in de overige gaten komen zijn 3 of 2mm dik.
Het standaard blik is eigenlijk niet eens veel stijver dan normaal blik, de delen die ik ga gebruiken zijn iets gehard.
De beugel voor oa de hoogteregelaar worden verplaatst.
Meer foto’s en info over een dikke week.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ronde buis en een buizenplooier, en alle problemen zijn van de baan
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Nog updates over dit project? ik vind het prachtig om te lezen hier
En het subframe van een 405 dan ? Dat is een “broer” van de bx kwa bodemplaat meen ik. Misschien dat je daar iets meer mee kan, omdat daar ook al vaker V6 motoren in gehangen worden, zonder al te veel problemen
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Er komen updates in de zomer, ik ben nu niet in NL.
Ik heb oa naar een 405 subframe zitten kijken, maar ik denk dat het ook niet gaat passen zonder er iets aan te vebouwen.
Het BX frame is een betere optie omdat ik de hoogteregelaar niet wil verplaatsen, het midden gedeelte van het frame op de foto zal worden vervangen door een vierkante koker
Ik zal proberen om wat meer in NL te zijn volgendjaar, ik wil zo graag de V6 in de toeren jagen!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
De aankomende weken ben ik weer bezig met m’n breakje, foto’s en info komen snel!
Afgelopen weekeind ben ik verder gegaan met het subframe, deze week probeer ik hem af te lassen.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.