Inmiddels nog een Prestige bekeken (S1). Goede basis, maar is iets meer een project als ik de auto in de staat wil krijgen zoals ik deze voor ogen heb. Bodem, etc. is allemaal goed (door kenner op brug gecontroleerd). Deuren en kofferklep zien er alle 5 ongeveer uit als op onderstaande foto. Is dat te redden? Is dat te lassen, of zijn ‘nieuwe’ deuren een betere optie? Kan iemand me een voorzichtige prijsindicatie geven om dit voor alle deuren + kofferklep aan te pakken?
Bij voorbaat dank,
Marc
Deze deur bekijkend dan zit de roest van het begin tot het eind van de deur,dus of onderzijde vervangen of een andere deur.
Simpelste manier is gewoon vervanging van de deuren,scheelt laswerk en richtwerk,hoe dan ook het betekent natuurlijk altijd dat je vast zit aan een algehele spuitbeurt voor de auto.
Zolang er voor de CX nog goed plaatwerk is te vinden,dan zou ik daar voor gaan,prestige achterdeuren worden trouwens wel wat zeldzamer maar nog wel te vinden.Goede achterkleppen is geen probleem om te vinden.
Verder hangt alles natuurlijk af van de aankoopprijs,en hoeveel geld je wilt investeren,maar bedragen van +/- €3500,-voor een algehele spuitbeurt plus wat extra dingen is wel gangbaar denk ik

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je kunt ook als de deuren ongeveer in deze staat zijn dus niet verrot.
Ze laten beitsen .inplaats van stralen,deze beits komt overal dus ook tussen de velsnaden.
Lost alle roest,tectiel en vieze rotzooi op.
Daarna conserveren en passieveren.
Daarna in een verfbad en ze zijn weer als nieuw (dat verven doen ze met negatief geladen verfdeeltjes die slaan neer op alle metaal.( metaal is dus posietief geladen)..... hoe heet dit ook alweer.????????adressen kun je vinden onder auto beitserij…..
Succes frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik zou deze CX met die roest aan een kenner garage laten zien. kijken of ze te redden zijn.
die deuren zijn steeds lastiger te vinden. of je betaalt wat voor andere deuren, of wat voor las- en herstelwerk.
als je alleen de onderkant vd deuren aan hoeft te pakken, dan wellicht minder spuitwerk, alleen onderste helft vd deuren….. ? of ga je dat niet redden ?
hangt af van hoeveel krokante roest er is.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Trouwens als de voorportieren aan de onderzijde rot zijn,dan is in 99 van de 100 gevallen de voorkant bij de scharnieren ook verrot
Dit gedeelte is dubbel uitgevoerd,waar de roest vaak ongestoord zijn gang kan gaan

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hallo Allen,
Even een update over de hierboven besproken Prestige: deze origineel Nederlandse auto met 85.000 op de klok, is onlangs verhuisd naar….België!! Daar zal zij door de gelukkige nieuwe eigenaar ongetwijfeld erg vertroeteld gaan worden.
Velen hebben haar hier in NL bekeken en een aantal forumleden hebben zelfs proefgereden, maar niemand durfde het op één of andere manier aan.
Nu zullen we haar vermoedelijk niet vaak meer gaan tegenkomen alhier.
De verkopende partij liet mij weten dat de nieuwe eigenaar de beslissing zeer snel gemaakt had en is heel blij dat ze nu weer in goede handen is, zelfs al is dat over de landsgrenzen!
Voor de duidelijkheid, het gaat dus om deze voiture, ook al bekend uit het topic van forumlid Nelis Infra: Draadje
Au revoir, Sable Prestige,
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Het is inderdaad een hele mooie auto (met een lelijke aftermarket cruise control ).
Volgens mij had Ree er eens een stuk in proefgereden, correct me if I’m wrong. Maar goed dat deze prachtige Prestige een nieuwe baas heeft gevonden. Het zou ook raar zijn, dat zo’n beauty zou wegkwijnen in een schuur toch? Gefeliciteerd!
Way out in the water, see it swimming.

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
La Léo schreef:Hallo Allen,
Voor de duidelijkheid, het gaat dus om deze voiture, ook al bekend uit het topic van forumlid Nelis Infra: Draadje
Au revoir, Sable Prestige,![]()
Léo
Mooie auto hoor!
Ik vrees dat topicstarter uit dat bewuste draadje waar jij op doelt destijds toch niet goed naar ons geluisterd heeft, La Léo! Ik kreeg nadat het draadje gesloten was, als dank van topicstarter uit dat draadje, een PM met de mededeling dat ik een arrogante zak ben. Waarvoor natuurlijk mijn welgemeende dank, nu dit draadje toch maar weer eens ter sprake komt!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Totaal aantal Berichten: 111
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Jaja, mannen, Snelle Eddy is de nieuwe eigenaar van de Sable doré Prestige !
De auto opgehaald in Nederland en rechtstreeks naar een professioneel carrosseriebedijf gebracht voor het nodige opknapwerk en een mooie, nieuwe sable Doré laklaag.
Daarna wordt het volledig leder interieur gerestaureerd, en wordt de auto volledig technisch nagelopen.
4 nieuwe originele aluvelgen liggen thuis al te wachten om gemonteerd te worden.
De SM is nu perfect in orde, dus daarmee hebben we terug onze bezigheid.
Nu is iedereen op de hoogte.
De Prestige Sable Doré is misschien wel Nederland uit, maar dus niet van het forum weg.
Groeten.

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Goede actie. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mooi Eddy, je pakt het grondig aan! Kosten noch moeite gespaard…!
We zijn heel benieuwd naar de vorderingen in een eigen draadje (met af en toe een tussentijds verslag?) en het eindresultaat.
Enneh, leuke verzameling heb je…
(daar hoort nog een XM tussen…)
Gefeliciteerd ! Maak er wat van ! Zo te lezen, wordt het een heel mooie.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
CEE-IKS schreef:
Ik vrees dat topicstarter uit dat bewuste draadje waar jij op doelt destijds toch niet goed naar ons geluisterd heeft, La Léo! Ik kreeg nadat het draadje gesloten was, als dank van topicstarter uit dat draadje, een PM met de mededeling dat ik een arrogante zak ben. Waarvoor natuurlijk mijn welgemeende dank, nu dit draadje toch maar weer eens ter sprake komt!
Aangezien persoonlijke vetes doorgaans niet in draadjes thuis horen, heb je een PM.

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Snelle Eddy schreef:Jaja, mannen, Snelle Eddy is de nieuwe eigenaar van de Sable doré Prestige !
De auto opgehaald in Nederland en rechtstreeks naar een professioneel carrosseriebedijf gebracht voor het nodige opknapwerk en een mooie, nieuwe sable Doré laklaag.
Daarna wordt het volledig leder interieur gerestaureerd, en wordt de auto volledig technisch nagelopen.
4 nieuwe originele aluvelgen liggen thuis al te wachten om gemonteerd te worden.
De SM is nu perfect in orde, dus daarmee hebben we terug onze bezigheid.
Nu is iedereen op de hoogte.
De Prestige Sable Doré is misschien wel Nederland uit, maar dus niet van het forum weg.
Groeten.
Mooi ding man How ‘bout de cruise control, laat je die zitten?
Snelle Eddy kan wél snel beslissen