Welke dieselmotor kiezen voor de xsara
gerger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-2009

- Xantia 1.9td type2 break
Gepost: 01 oktober 2010 10:40 PM

Ik rijd nu al weer een aantal jaren een xantia diesel break maar is me eigenlijk te groot
geworden en wil iets kleiner gaan rijden. Hiervoor had ik een xsara chrono coupe op lpg waar ik
veel plezier aan beleefd heb en weinig onkosten had. Wil eigenlijk wel weer een xsara gaan rijden
maar nooit meer op lpg dus weer een diesel. Het model xsara maakt niet uit maar geen coupe dus een
hatchback of een station. Welke diesel motor adviseren jullie mij volgens mij heb je een 1.9td een
2.0 hdi en een 1.4hdi ?

Of de auto nu 150 of 200 kan halen kan met niks schelen maar motor moet zuinig zijn.

Wie kan me een eerlijk advies geven om een xsara te zoeken met de juiste dieselmotor

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 oktober 2010 10:45 PM
  [ # 1 ]

Er zijn wat meer smaken:

een 1,9D zonder turbo
een 1,9D met turbo
een 2,0 Hdi met 90 pk
een 2,0 Hdi met 110 pk

en tenslotte het kneuzenmotortje:

de 1,4 Hdi met 70 pk

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 oktober 2010 02:35 AM
  [ # 2 ]

Ik zou de 1.9D zonder turbo of 90PK HDI kiezen, voornamelijk vanwege de sleutelvriendelijkheid onder de motorkap. De 1.9D zonder turbo is oerdegelijk, de 90PK HDI is zuiniger, maar bevat wel dure onderdelen zoals de commonrail verstuivers en hogedrukpomp, welke helaas weleens stuk kunnen gaan.

Bij de 1.9TD en 2.0HDI 110PK, is het erg vol onder de motorkap, en dat ga je ook merken aan het arbeidsloon, wanneer er iets onder de motorkap moet gebeuren.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 02 oktober 2010 08:38 AM
  [ # 3 ]

Als de keus zou moeten gaan tussen 1.9D en 2.0 90pk HDI is het al kiezen tussen Appels en Peren.
Mijn keus gaat voor de 1.9D als snelheid er niet toe doet…. oerdegelijk en zeer sleutel vriendelijk

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook