













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patje74 schreef:Eindelijk staat er een afspraak, op 1 oktober gaat de CX naar Revanti en zal ik terugrijden met een bommetje in de koffer.
Ik denk dat Revanti een prima adres is voor gasinbouw. Ik heb mijn bmw door hem laten doen en daarna nog een aantal auto’s van kennissen. Ook mijn nieuwe volvo gaat daar heen voor gasinbouw. Ik krijg bij hem een veel prettiger gevoel dan bij van Orsouw.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Sinds gisteren heeft de dame nieuwe bolletjes voor, en warempel, wat een genot!
Hoewel er bij stilstand-indrukken best weinig verschil op te merken viel, is het tijdens het rijden een behoorlijk verschil. Als er over twee dagen een bommetje in de koffer zit, zal ze nog wel lekkerder gaan veren, ik ben benieuwd!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Woensdagmiddag = papadag, dus met de CX de wasbox in. Het resultaat… de hele kar onder de kalkaanslag nadat ik even het verplichte rondje droogrijden er op had zitten. Dus heb ik het zaakje maar in de wax gezet.
Ondertussen komt er een vraag bij mij op. Het lijkt er op dat de rechtuit-stand net iets naar links staat. Dus als ik het stuur loslaat, gaat ze een heel klein beetje naar links. Is dit eenvoudig af te stellen?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Eerst kijken of je bandenspanning gelijk is. Maar dat heb je vast al gedaan.
Dan het excentriek losdraaien, zodat het beweegbaar is en in geval van afwijking naar links naar rechts afstellen, dit vanuit de bestuurder gezien. Liefst bovenop ook even voor jezelf markeren uit welke stand je bent begonnen zodat je bij een eventuele afwijking naar rechts ongeveer weet hoever je terug moet.
Zo zeg ik het toch goed? Ik haal die kanten altijd door elkaar.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Sorry, ik ben nog CX-n00b, wat is het excentriek, hoe ziet het er uit en waar zit het?
Edit; Ah, de pic doet het nu wel! Bedankt!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Onder je reservewiel. Vandaar een foto, dan kan je het herkennen. Ga maar eens kijken.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Je moet twee boutjes een beetje losdraaien (maat 10 als ik me goed herinner). Uiteraard kun je bijzonder weinig slag maken, ik heb er speciaal een platte ringsleutel voor gekocht omdat alle sleutels die ik had niet pasten. Dan is er een derde boutje: als je daaraan voorzichtig draait schuift het geheel heen en weer, dit is het excentriek. Kies een dag met weinig wind, een mooie rechte rustige en horizontale weg. Let erop dat je heen en weer rijdt om het effect van zijwind te beoordelen. Je bent er zeker wel een uurtje mee zoet, ideale papadag-besteding lijkt me!
dat probleem had mij Collette ook, een halve millimeter bijdraaien op de diravi en het was verholpen dat halve millimetertje is trouwens geen richtlijn, dat was gewoon het resultaat bij Collette
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, ik ben daarnet thuisgekomen van retourtje Best, en op de terugweg reed ze op lpg!
Morgen komen er pics, Revanti heeft het er weer verdomde netjes gefikst.



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mooi man! Goed geregeld daar dat ze in een dag klaar zijn.
85 of 100 liter?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Pics…
Het is een 70 liter tank geworden, dan blijft er ook nog wat ruimte over voor in de kofferbak.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Netjes…!
Welk merk installatie is het?
En waar zit de gasaansluiting? Heb je daar ook een pic van?
Revanti: ff onthouden. Ik begin er toch zelf ook steeds meer zin in te krijgen want ik rij zo’n 15k per jaar met de dame. Het is wel zo dat een LPG installatie voor een injectiemotor flink duurder is.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het is van omvl, hier zit de nippel;
Hier zie je dus gewoon niets van als je het niet weet hé!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Terugkomend op Revanti, besef in je keuze voor inbouwer vooral dat ik niet voor niets (voor de 2e keer) vanuit Friesland op en neer ga naar Best. Dat heeft erg met zijn prijs te maken, maar ook zeker met zijn werkwijze.
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooi weggewerkt de vulnippel !
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?