Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Iemand ervaring met slijtage op de versn.handle? Bij mij zit het probleem onder de pook dus niet onder de motorkap. Deze laatste slijten ook wel maar smeer ik regelmatig.
Aan de onderkant van de pook in de auto zit een dikke rubberen mof die ik niet los krijg.
Onder de auto, boven de katalysator, zit een hitteschild. Weet iemand of het zin heeft deze te verwijderen om zo bij het scharnierende deel te kunnen? Dit voordat ik voor niets dit ding ga demonteren?
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
als je de kat en het hitteschild weg ebt kan je de pook demonteren.
Deze moet er van onderen af!
als het goed is heb je dan een vierkand geval in je handen met aan 1 kant de pook en aan de andere kant 2 stangen die naar de motor gaan
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Thanks traindriver. Heb eens onder de wagen gelegen en ben tot de conclusie gekomen dat de kat/uitlaat er af moet voor deze demontage. Ik neem aan dat je bedoelt met ‘weg ebt’ demontage?
Ik heb in elk geval weer wat zuur gelachen om citroens constructie lees - niet bedoeld om ooit te demonteren dus.
Ik laat het er voorlopig maar bij, de kat demonteren resulteert ongetwijfeld in een boel meerwerk.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Ik bedoelde idd demontage.. ( “weg hebt” )
dan is het heel simpel te doen!
dus de 2 bouten van het spruitstuk los, en de uitlat even er onder uit ( als het goed is kan je hem zo uit zijn rubbers tullen ( sierkracht/rotklus) zonder alles los te schroeven
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Hier een ‘exploded view’. Dat rubber zit dus met vier moeren vast.
Ik denk dat de nylon bol wat versleten is. Misschien volstaat het al om die bal even in te vetten.
(Sorry voor de wat onscherpe foto.)
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Merci merci beaucoup! Dan kan ‘t dus toch van de bovenkant!?? Een beetje invetten was ook mijn oorpronkelijke idee. Jullie Xant is dus gesneuveld dwz in onderdelen nu in een tweede leven terecht gekomen…Ik moet ook een beslissing snel om 1 van de 2 xanten weg te doen of nog weer verder te gaan. Notabene de jongste en met de helft minder km.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik weet niet meer precies hoe het zat en of het langs boven kan, want in geval van de foto’s zit de stang dus nergens meer aan vast en kan wat meegeven. Maar je zou bij die bol moeten kunnen komen.