Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 27-12-2004
- HY Ambulance/Brandweer
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso
Gespot in een schuur in Overijsel ik ben benieuwd of het wellicht de oudste in Nederland is.
Het is een Citroen H uit 1950 met chassis nummer 005821.
p.s. de eigenaar wil hem nog verkopen ook, helaas is mijn schuur te vol.
Groeten Geert Bukkems
http://www.citroworld.com
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ooooh, wat een leukerd!
Helaas ligt het HY Forum er bij mij uit, maar via de in cache van google vond ik toch nog wat. In 2004 was iemand van plan om er eentje uit ‘49 te kopen, maar helaas is dat topic niet voortgezet. Eigenlijk heb ik dus geen idee. De clubs zullen zoiets vast wel weten, je zou Le Camion en HY Team kunnen proberen, of doe je dat al?
Geweldig type H! En H(Y) staat ook nog in Nederland
Het is waarschijnlijk één van de oudste van Nederland aangezien ik (nog) niet eerder een H(Y) ben tegen gekomen van voor 1950.
In 1947 werd de H gepresenteerd op de autosalon.
In deze beginperiode werden er niet veel van verkocht maar aan chassisnummer te zien toch al zo’n 5821 bussen.
Hopelijk vind deze bus snel weer nieuw baasje.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Prachtig!
De oudste bus waarvan de leeftijd bekend is bij Le-Camion is uit 1953, al staat bij lang niet alle eigenaren de leeftijd van de bus vermeld.
MWH.C schreef:Helaas ligt het HY Forum er bij mij uit, ...
Niet alleen bij jou, hoor
Grtn,
Raymond
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 23-07-2006
- HY HY78
- Berlingo 1.6 16v Multispace
De BE-55-46 is van 1952, da’s de oudste die mij dan bekend is (galerhy moet nog weer eens terug komen).
HY forum schiet idd niet op, kan beheerder ook niet mailen, mail komt gewoon terug. Voorzitter gevraagd contact op te nemen en te kijken of ik het geheel dan toch maar versneld over ga nemen.
Staat te veel informatie op om te zeggen “kom maar allemaal naar CiFo”
...Hy forum is inmiddels weer in de lucht:)
Maar uit eerdere reacties hier kunnen we denk ik vaststellen dat dit wel eens de oudste H(Y) in NL is..?
Wie maakt dit oude werkpaard weer gangbaar voor de nederlandse weg. Geweldig project lijkt me.
Dans son jus en enkel de techniek aanpakken. Alhoewel dat laatste is lastig vanwege de verkrijgbaarheid van onderdelen voor dit type.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Deze HY stond laatst te koop op het duitse Ebay.
Ben benieuwd waar de vroege H(Y) uit 1950 beland is aangezien er ook interesse was uit Engeland.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004
- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Inmiddels zijn we ruim twee jaar verder. Wat er met de 50-er (met chassisnummer 005821) is gebeurd waaraan Geert refereert weet ik niet. Gezien het feit dat de auto te koop stond zou het zo kunnen zijn dat deze Type H Nederland heeft verlaten.
Dit geldt in ieder geval voor de Type H uit 1950 die tot voor enige tijd geleden te koop stond bij Citroworld. Deze Type H had chassisnummer 006466.
Sinds vorige week is de Type H met nummer 004718 in Nederland. Eveneens een Type H uit 1950. Ook deze Type H heeft geen profilering in de beide achterpanelen (links en rechts van de klep en de deurtjes) en in het deel boven de achterklep.
Sinds vorig jaar staat de Type H met nummer 013094 in Nederland (in de schuur naast de 50-er). Deze auto is volgens het Franse kenteken van 1951. Deze auto heeft aan de achterzijde links en rechts een geprofileerde plaat, maar is aan de bovenzijde (ter hoogte van de nummerplaat) nog steeds gemaakt van vlakke plaat.
PS voor wie het bouwjaar van een HY wil bepalen is dit een leuk hulpmiddel:
http://citroenhy.free.fr/dater.htm . Volgens dit bestand lopen de chassisnummers in 1950 van 004301 tot 008100.
vriendelijke groet,
Mark
ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96