Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Maar nu wat anderes, zou je een lekker gevoel erbij hebben als de auto maar net door de keuring komt?
Ik zou niet leker rijden met de gedachte dat er nogal wat roest of gaten in de bodem zitten en de motor dus danig lekt dat
de remschijven elk moment vet kunnen worden.
Kitje van Chevronics schijnt wel te helpen maar is in feite een lapmiddel.Het “vervangt” de buitenste o ring en niet de binnenste. Tevens lekt de gs ook graag ergens anders.
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Goedkeur neemt niet weg dat je die roest zult moeten aanpakken. Maar dan kun je het inplannen ipv het stel op sprong moeten doen omdat de keuring anders verlopen is. De APK is er niet voor niets, het is een minimumeis met het oog op de jaarlijkse frequentie ervan. Ik zou me er niet onveilig in voelen. Zeker niet als je zelf geregeld met de conditie van je auto bezig bent.
Het Chevronices kitje is idd een lapmiddel, maar wel een hele goede (mits juist gemonteerd). Die binnenste O-ring heeft minder te lijden van de hitte van de koppen dan de buitenste die overbrugd wordt.
Groet,
Thierry
Thierry
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Thierry schreef:
Het Chevronices kitje is idd een lapmiddel, maar wel een hele goede (mits juist gemonteerd). Die binnenste O-ring heeft minder te lijden van de hitte van de koppen dan de buitenste die overbrugd wordt.
Groet,
Thierry
Dat klopt, maar ik heb het niet zo op lapmiddeltjes
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Mocht de behoefte aan een stalling alsnog opspelen, dan weet ik wel een goed adres bij ons in Zuilichem (t.h.v. Zaltbommel) en mogelijk zelfs in Everdingen, dat is weer wat dichterbij.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Beste lijsters,
Het besluit is genomen, de GSA is op! Met heel veel pijn en jaren lang verzet van mijn directe omgeving heb ik toch maar het besluit genomen om met deze GSA na 8 jaar en 140000km niet meer verder te gaan. Ik heb er nachten over zitten denken maar het is voor mij niet meer verstandig.
Ik heb ook besloten dat ik de auto niet in een stalling ga opslaan, de conditie gaat er niet beter van worden dan ontbreekt mij alsnog de kennis om een auto compleet te restaureren. Als ik het moet uitbesteden is het financieel onhaalbaar, dus lijkt het mij verstandig om uit te kijken naar een goed exemplaar.
Ik woon in Amsterdam waardoor ik maximaal 1 auto kan hebben die ik ook het hele jaar door moet gebruiken, vandaar dat ik nu opzoek ga naar een ander dagelijks vervoer middel. Het moet een Citroen zijn en het liefst niet al te duur in onderhoud en gebruik dan is een xm V6 geen optie. Mocht iemand wat leuks weten graag een PB.
Vandaar bied ik mijn GSA aan voor de liefhebber die graag een grote voorraad onderdelen erbij heeft of een poging wil ondernemen om deze originele Nederlandse GSA weer op de weg te krijgen. De auto heeft een keuring tot eind september en dan moet deze weg zijn. Met een kratje bier en wat oud ijzer prijs ben ik al blij als de toekomst maar niet direct de sloop is.
bel gerust 0641373739
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Is de auto rijdbaar?
Emiel
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
BX19trs schreef:Is de auto rijdbaar?
Emiel
Begint het weer te jeuken Emiel?
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik denk dat het wel de juiste beslissing is voor je als je de middelen er niet voor hebt om hem te repareren.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Beste Emiel
De auto gaat als een dolle, heb vandaag nog 150 probleemloze km gereden en gisteren net iets meer. De motor loopt prachtig en de buitenkant ziet er netjes uit. Er zit een 1.3 met vijf bak in. Ik heb ooit de motor vervangen door een stomme fout van mij. De auto had toen +- 180000km gelopen en ik heb een blok met 90000km gekocht en alles over gezet inclusief de nokkenassen omdat deze van de 90000km blok versleten waren (is een bekend euvel uit de tijd). Het laatste jaar heb ik een nieuwe dynamo, accu, ander subframe, drie plaatjes in de bodem en nog wat klein spul vervangen. Er zitten redelijk recente Michelin banden onder waarvan de twee achterste de oudste zijn met een productie datum uit 2006. Ik heb de GSA de afgelopen 8 jaar dagelijks gebruikt en is zeer betrouwbaar, ben er door heel Europa mee gereden zonder noemers waardig probleem. In andere woorden de auto is goed rijbaar momenteel, alleen de apk verloopt. Ik heb besloten niet weer met veel 5 en 6 de auto door de APK te loodsen. Alle punten die aangepakt moeten worden zijn geen grote afkeur punten maar alles bij elkaar is het teveel voor mij. Ik woon midden in Amsterdam waar, ik de ruimte niet heb om te klussen en kan ik maar één auto hebben (parkeer vergunning). Hierdoor moet ik de auto het complete jaar gebruiken. Deze GSA moet goed onder handen genomen worden en dat kost tijd en veel geld als ik het uitbesteed. Ik kan niet langer dan twee/drie weken zonder eigen auto dus moet deze met heel veel pijn weg.
Emiel mocht je interesse hebben bel mij aub 0641373739
Groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Beste Forum leden, vandaag heb ik iemand op bezoek gehad die mogelijk alleen interesse heeft in de motor en bak voor een GS break. Opzich niets mis mee maar de auto is waarschijnlijk te goed om alleen voor een donor motor gebruikt te worden. Wie oh wie op het forum van jullie heeft mogelijk interesse om deze auto als donor te gebruiken of voor de hele handig onder jullie als project om toch weer de weg op te krijgen. APK verloop eind van de week en dan moet de auto weg zijn! Ik zou het zonde vinden als mijn GSA naar de sloop gaat als ik er iemand blij mee kan maken, zeker gezien er recente/nieuwe onderdelen op of bij zitten. Het plaatwerk is in redelijk goede staat in een mooie rode kleur. Op de bestuurders stoel na is het grijze X3 interieur ook netjes. Deze motor heeft 180 000km gelopen en is zeer gezond, de 5 bak mankeert ook niets aan. Ik kan de auto zelf niet demonteren en als losse onderdelen aanbieden aangezien ik daar de ruimte gewoon niet voor heb. Bel of email mij dan komen wij er wel uit.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
wat voor een prijs heb je in gedachten ?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Paar berichten terug staat oud ijzerprijs en een kratje bier.
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Hoe hoog is de oud-ijzerprijs?
Maakt het voor een eventuele gegadigde makkelijker….
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Denk dat het handiger is om een afspraak te maken met de eigenaar als je belang hebt.
Ik denk dat het belangrijker is dat de GSA goed terecht komt dan de prijs.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Daar heb je helemaal gelijk. Woensdag is de auto naar alle waarschijnlijkheid weg, mocht dat om een of andere reden niet door gaan dan zijn er nog twee mensen die interesse hebben, een voor onderdelen de ander om de auto op de weg te houden. Voor de mensen die een leuke winter klus zoeken op een ander topic hier op het forum wordt nog een goede witte koets aangeboden.
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973