37 van de 126
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »

Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 03 oktober 2010 09:33 AM
  [ # 541 ]

Helaas niet af. Broertje tyeleurgesteld en gaat niet eens. Nou, volgend voorjaar dan maar weer. Nu wordt het een vreemde eend in de bijt, om bij de topictitel te blijven, een sadomasochistische. Geen zin om weer perfect langs te kant te staan. cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6483

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 oktober 2010 04:53 PM
  [ # 542 ]

Vanmiddag maar even naar Borculo gebeld voor een toelichting op de verrichte werkzaamheden, want ik was toch wel benieuwd waarom de rekening zo ‘meeviel’ (alles is relatief).
Met de koppeling zelf was niets mis, die moest niet lang geleden al zijn vervangen (wat ook klopt met wat de verkoper me destijds vertelde) en was te goed om te vervangen. Wel zat het druklager niet vast op de gaffel van de koppelingsvork, wat blijkbaar geresulteerd heeft in een kromme vork. Die is dus vervangen, samen met het nodige aan dingetjes waar ze toch goed bijkonden. Al met al een rekening van nog geen 900 euro, een meevaller als je nagaat dat ik me schrap had gezet voor aanzienlijk meer.

Wel was bij het ophalen de accu plat en dat was een dag eerder toen de CX buiten was gezet ook al zo. Aangezien de break het sindsdien gewoon keurig elke dag doet denk ik nog maar niet dat het te maken heeft met een slechte accu of dynamo. Het verbruik wordt overigens ook steeds beter, de laatste tank ruim 1 op 14 (met toch de nodige korte stukken) dus de break is druk bezig het geschade vertrouwen te herwinnen… Dat mag ook wel, als ik in een half jaar tijd net zo veel geld aan mijn vrouw zou uitgeven zou ze het ook altijd doen…  tongue wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 oktober 2010 04:58 PM
  [ # 543 ]

900 euro terwijl de motor er wel helemaal uit is geweest? Dat valt reuze mee!

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 oktober 2010 05:01 PM
  [ # 544 ]

Dat vond ik dus ook. Smile

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 04 oktober 2010 05:21 PM
  [ # 545 ]

Goed nieuws en slecht nieuws. Goed nieuws voor jou Freek. Slecht nieuws voor mijn broer. Die heeft nog wel ‘ns trek in een tweede heel goede TRD break met tierelantijnen. Het zij je gegund Freek en nu lekker rijden met die kar. Ik vind ‘r geweldig. Al die op- en aanmerkingen over de lak en het plaatwerk van je, ik vind het wel meevallen.

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 oktober 2010 05:25 PM
  [ # 546 ]

Ik wist niet dat mijn break te koop stond… Wink
En dat plaatwerk, ach. Stiekem wil ik toch dat ie er ook cosmetisch top uit komt te zien. Maar hou hem (het is een hij) dan maar eens zo smetteloos. Als ik jouyw topic zo lees weet ik al dat daar voor mij geen beginnen aan is. Aan de andere kant: als de financien het een keer toelaten… Eerst maar eens zien wat er a.s. zaterdag mogelijk is.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 04 oktober 2010 05:42 PM
  [ # 547 ]

Je auto is in veel betere staat dan mijn beide zwevers waren. Dat scheelt een pak in de kosten. Mijn CX houd ik bij en niks meer dan dat. Cosmetisch is die niet top en dat wil ik zo houden. Maar steeds als de roestduivel zal opduiken, zal ik dat laten behandelen. Want daar heb ik wel een hekel aan. En als er vanwege een roestplek wat bij moet worden gespoten, zal ik niet alles laten doen. Ik beschik namelijk ook niet over een geldboom die zomer en winter vruchten draagt.

En tja, ik dacht ergens te hebben gelezen, dat het zo niet moest doorgaan met de CX omdat anders je meisje wel ‘ns niet meer de noodzaak van de aanwezigheid van de CX break kon inzien…. Het ritje gisteren heeft zeker goed werk gedaan !?

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 oktober 2010 05:58 PM
  [ # 548 ]

Hehe, de GS reed alleen volgas goed, en ze vond het maar wat leuk om daar met de break volgas achteraan te knallen.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 oktober 2010 09:35 PM
  [ # 549 ]

Waarom heb ik die mooie break van je niet even bewonderd afgelopen zondag…?!! stupid
We zullen het er maar op houden dat er te veel moois was voor één paar ogen…

Zaterdag herkansing?

Profiel  

Stoker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 04 oktober 2010 09:41 PM
  [ # 550 ]

Nou Freek, je bedoelt dat de carburateur van de GS vol met troep was komen te zitten doordat we zo hard moesten trappen om die ‘madwomen’ in CX Break van de bumper te houden…. (Terug naar Groningen was overigens strak 130 zonder problemen…)

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 04 oktober 2010 09:50 PM
  [ # 551 ]

Wat leuk, elkaar kennen via de dames van vlees en bloed en dan alletwee LHM in het bloed. Mooi verhaal, welkom hier. Leuke auto, die GS. Erg leuk. Ik heb nog wat leuke tips voor je Stoker: http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/141772254.htm?ca=7_s
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/140324825.htm?ca=7_s

Veel plezier hier !

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 oktober 2010 09:56 PM
  [ # 552 ]
Stoker schreef:

Nou Freek, je bedoelt dat de carburateur van de GS vol met troep was komen te zitten doordat we zo hard moesten trappen om die ‘madwomen’ in CX Break van de bumper te houden…. (Terug naar Groningen was overigens strak 130 zonder problemen…)

Hmm, die lezing wordt hier thuis gek genoeg niet door iedereen gedeeld… Wink Hoewel ik het een zeer plausibele verklaring vind gezien de onberispelijke staat van mijn achterbumper.

Profiel  

Gepost: 04 oktober 2010 10:27 PM
  [ # 553 ]
Mulder schreef:

Vanmiddag maar even naar Borculo gebeld voor een toelichting op de verrichte werkzaamheden, want ik was toch wel benieuwd waarom de rekening zo ‘meeviel’ (alles is relatief).
Met de koppeling zelf was niets mis, die moest niet lang geleden al zijn vervangen (wat ook klopt met wat de verkoper me destijds vertelde) en was te goed om te vervangen. Wel zat het druklager niet vast op de gaffel van de koppelingsvork, wat blijkbaar geresulteerd heeft in een kromme vork. Die is dus vervangen, samen met het nodige aan dingetjes waar ze toch goed bijkonden.

Welke dingetjes zijn dat Freek? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Want in feite kun je overal goed bij als de motor eruit is Laughing
Wel tof dat het uiteindelijk meeviel!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 08 oktober 2010 02:48 PM
  [ # 554 ]

Duurde even, moest de factuur even opsnorren. Het volgende is vervangen (zal niet allemaal gerelateerd zijn aan het feit dat de motor eruit is geweest):
Tweemaal een V-snaar, twee aandrijfaskeerringen, aandrijfaslager en toplager, koppelingsvork, remaccu en 2 kogelhoesjes.

Profiel  

Gepost: 08 oktober 2010 03:14 PM
  [ # 555 ]
Mulder schreef:

Duurde even, moest de factuur even opsnorren. Het volgende is vervangen (zal niet allemaal gerelateerd zijn aan het feit dat de motor eruit is geweest):
Tweemaal een V-snaar, twee aandrijfaskeerringen, aandrijfaslager en toplager, koppelingsvork, remaccu en 2 kogelhoesjes.

Alleen toplager + koppelingsvork zijn dingen die alleen vervangen kunnen als de motor eruit is.
Persoonlijk had ik de krukaskeerring nog meegenomen, maar wellicht vond Dibert deze er nog erg fris uitzien.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

37 van de 126
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook