Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Franq schreef:(zoek nu zelf Pallas-wieldoppen voor m’n 25 TRD Turbo)
Die zijn inderdaad nog goed te vinden, in Tienen, Raamsdonksveer, St. Marien of elders.
Als je op leboncoin.fr zoekt naar “CX” en “enjoliveur”, vind je o.a. deze. Zien er netjes uit.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- CX 2400 Super
Het is op het forum lang stil geweest rond deze CX, dus tijd voor een update. Na de laatste technische revisie door CQS is hij zonder enige aantekening door de technische keuring gekomen (“CT vierge” heet dat op leboncoin) en rijdt hij fantastisch.
Zodra onze forumgenoot Jozef tijd heeft om zijn onfortuinlijke CX te demonteren, legt hij enkele dingen voor mij opzij. Ook heb ik uitgebreid gecorrespondeerd met iemand die hobbymatig flockt en die dus de delen onder het dashboard opnieuw in oorspronkelijke luister zou kunnen herstellen. Uiteindelijk is gebleken dat hij niet aan de juiste kleur blauw kan komen: jammer! Zondag reis ik echter af naar Vendeuvre-du-Poitou, niet ver van St. Marien (!), om daar een brakke CX van zijn interieur te bevrijden. De deurpanelen zien er op de foto’s superstrak uit, maar ik heb niet goed kunnen beoordelen of dit ook geldt voor het handschoenenkastje en de andere geflockte delen. Als nu ook de bekleding van de hoedenplank nog in zijn oorspronkelijke felheid straalt, dan ben ik helemaal blij.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 667
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Dat wordt dus best een lange reis. Ik begrijp dat je alles daar nog moet demonteren. Een hele klus om het er netjes uit te krijgen…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
- CX 2400 Super
Helaas heb ik juist voor mijn werk een afspraak op zondagmiddag ‘moeten’ accepteren. De CX-interieuractie is uitgesteld tot het eerste weekend van maart.
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
neem voor het demonteren even de tijd…. deur panelen gaan wel, wel voorzichtig met die drukkers.
handschoenen kastje gaat ook nog wel. dan de rest nog…... maar leuk klusje ! hulp nodig
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- CX 2400 Super
goede raad is natuurlijk zeer welkom!
Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Let op, hier komt Goede Raad: neem één van deze dingen mee om die klemmetjes er heel af te krijgen. Ik bedoel één van die twee vorkjes, niet die hele kromme en niet die metalen. (hoewel die kromme soms ook handig kan zijn).
100% zekerheid heb je nooit, want als ze echt broos zijn, breken ze toch, maar dan houd je wel het paneel intact. Maar als je dit gereedschap met beleid gebruikt, lukt het meestal om de meesten zonder schade los te krijgen. Een schroevendraaier is daarvoor veel minder geschikt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
- CX 2400 Super
Dank!
Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bij CX-basis kun je nieuwe plugjes bestellen, hiermee kun je de eventuele gebroken plugjes vervangen. Dit werkt behoorlijk goed, en ik denk dat als je ervoor zorgt dat zoveel mogelijk plugjes op deze manier intact blijven, het paneel ook minder krom trekt omdat het strak wordt gehouden.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
La Léo schreef:met beleid gebruikt,
Doorgaans moet je alles met beleid doen, dat wel, maar ik heb gemerkt dat deze pinnen er het beste uit komen met inderdaad zo’n speciale vork. Als je zeker weet dat die vork goed onder de pin zit is mijn ervaring dat beleid de pin eerder in stukken breekt dan wanneer je met een flinke hengst die pin lostrekt. Maar zeker! Gebruik het juiste gereedschap, dan blijft het meeste heel.
Totaal aantal Berichten: 667
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ik denk dat het ook handig is aan de hand van foto’s, een oud paneel oid. precies te weten waar de plugjes zitten.
Verder overkwam het mij dat als je ook maar iets te hard op het paneel drukt de paneelbekleding al krak zegt…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
op de derde foto kunje zien waar de pluggen zitten op het voorpaneel zitten.
Als je met een plamuur mes voelt dan krijg je ook een aardig idee waar ze zitten.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Heb ook nog een paar clipjes nodig maar kan deze clipjes niet vinden op cx-bais, hoe heten deze clipjes?
fluidphreak schreef:Bij CX-basis kun je nieuwe plugjes bestellen, hiermee kun je de eventuele gebroken plugjes vervangen. Dit werkt behoorlijk goed, en ik denk dat als je ervoor zorgt dat zoveel mogelijk plugjes op deze manier intact blijven, het paneel ook minder krom trekt omdat het strak wordt gehouden.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
- CX 2400 Super
Op de site van CX-Basis heb ik ze ook niet gezien. Maar er is toch ook een Nederlandse garage die enorm veel CX-artikelen op voorraad heeft en die zich ook op dit forum niet onbetuigd laat?
Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique