
























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De velgen van Tinfoil zijn gewoon 14 inch, banden zijn vrij recent volgens mij.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Robin Visser schreef:Nou, wat ik ervan heb gezien worden banden altijd met een lik vet gemonteerd. Dat zou het toch moeten doen !? Als die TRX-en er nooit af zijn geweest, is de boel droog geworden en krijg je haarscheurtjes en dat los je volgens mij prima op met een likkie vet.
In geval van haarscheurtjes (in de banden) is ‘t een kwestie van weggooien, want risico op klapband.
Bij corrosie op de velgrand hoeft niet onmiddelijk de velg gerestaureerd te worden, vaak is schoonmaken, een beetje opschuren en dan idd een lik vet genoeg.
Het kan echter ook zijn dat de corrosie al zover is dat de velgrand in feite gewoon weg is gesleten, ik weet niet of er dan nog iets valt te restaureren, maar dan zou die kit misschien nog een optie zijn.
Tinfoil schreef:freek schreef:Verder heb ik bij mijn trx’en ook altijd problemen met luchtverlies gehad. Sinds een paar jaar laat ik ze daarom standaard monteren met bandenkit en sindsdien nooit meer problemen gehad. Dit functioneert volgens mij gewoon een bandenleven lang. Ik heb in ieder geval nooit gemerkt dat het lekken weer begon.
Er was inderdaad enige tegenspraak tussen de opmerking van de monteur dat bandenkit maar een half jaartje hield en zijn voorman, die opmerkte dat ik gewoon een keer terug moest komen om alle banden te laten doen, om dan van het probleem af te zijn.
Nou ja, binnen nu en een paar weken gaan de winterbanden er weer onder; kan ik een half jaar nadenken over wat te doen met deze velgen ...
pak een stuk schuurlinnen van 1.5 mtr vouw het in de lengte dubbel zet de kale velg op de voorste aandrijfas leg het schuurlinnen erom laat de motor lekker in zijn 1 ronddraaien trek het schuurlinnen strak en dan kan je de hele velg goed schoon schuren, daarna met acrylaatverf inspuiten 3 laagjes dit is zo droog bandranden met bandenvet insmeren omleggen klaar, geen lekkage meer.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb je ook een achterste aandrijfas dan
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:
Heb je ook een achterste aandrijfas dan
![]()
Mercedes, BMW etc ha ha
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
We hadden het toch over auto’s
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
harry45 schreef:Tinfoil schreef:freek schreef:Verder heb ik bij mijn trx’en ook altijd problemen met luchtverlies gehad. Sinds een paar jaar laat ik ze daarom standaard monteren met bandenkit en sindsdien nooit meer problemen gehad. Dit functioneert volgens mij gewoon een bandenleven lang. Ik heb in ieder geval nooit gemerkt dat het lekken weer begon.
Er was inderdaad enige tegenspraak tussen de opmerking van de monteur dat bandenkit maar een half jaartje hield en zijn voorman, die opmerkte dat ik gewoon een keer terug moest komen om alle banden te laten doen, om dan van het probleem af te zijn.
Nou ja, binnen nu en een paar weken gaan de winterbanden er weer onder; kan ik een half jaar nadenken over wat te doen met deze velgen ...
pak een stuk schuurlinnen van 1.5 mtr vouw het in de lengte dubbel zet de kale velg op de voorste aandrijfas leg het schuurlinnen erom laat de motor lekker in zijn 1 ronddraaien trek het schuurlinnen strak en dan kan je de hele velg goed schoon schuren, daarna met acrylaatverf inspuiten 3 laagjes dit is zo droog bandranden met bandenvet insmeren omleggen klaar, geen lekkage meer.
Harry
klinkt goed ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
iemand vond kennelijk dat het uiterlijk van mijn dame nog voor verbetering vatbaar was.
Toen ik vanmiddag thuis uitstapte en aan de rechterkant wat spullen pakte, ontdekte ik een lange kras van midden op de voordeur tot aan het benzineklepje ...
Vanavond vertelde iemand uit de buurt dat enkele straten verder ook enkele auto’s gekeyed waren, al heeft men zich daar beperkt tot de volkswagens (hetgeen ik me dan wel weer enigszins kan voorstellen )
Morgen maar eens aangifte doen en met de verzekering overleggen hoe nu verder ...
lekker
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Gevalletje waarborgfonds. Je wordt er niet beter van en je wordt er hopelijk niet slechter van door kleurverschil…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Moet je ook maar niet zo’n bijzondere auto kopen. Sommige mensen worden daar bijzonder jaloers van en gaan dan rare dingen doen. Bij onze vorige break zijn ze helemaal rondom gelopen, pak hem beet 18 meter?! Dat moet toch tenminste 15 seconden een fors schurend geluid hebben gegeven. Maar ja, misschien was dat juist de kick. Ik snap dat soort humor nou eenmaal niet..
Citroën CX, verder nix..
Tsja, kl**tjesvolk… Succes met de afhandeling!
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Pakkans natuurlijk nihil, ergernis onmeetbaar. Achterlijke actie. Van dat soort acties kun je zo razend worden door onmacht. Tuurlijk aangifte doen, en ik hoop vurig dat die lui gepakt worden, maar ik heb er geen vertrouwen in. Sterkte in ieder geval. Spuitbeurt?
Way out in the water, see it swimming.
spuitbeurt? - ik hoop het van harte.
De dame is WA casco, dus dit soort dingen is gedekt (gelukkig).
Nu alleen afwachten of de schade-expert “een likje verf hier en daar” voldoende vindt, of dat hij de exclusiviteit van de CX op prijs stelt.
‘t Zou mooi zijn de dame weer in origineel diep donker Blue Memphis te zien ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Robin Visser schreef:Gevalletje waarborgfonds. Je wordt er niet beter van en je wordt er hopelijk niet slechter van door kleurverschil…..
Tenzij je aan kunt tonen dat het met een autosleutel is gebeurd geef ik je weinig kans. Het waarborgfonds komt alleen tussenbeide als het om schade veroorzaakt door een ander, onbekend gebleven, motorvoertuig is.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Erg vervelend dit. Lág de dader maar eens een keer op het kerkhof…
Hoe diep zit de kras, het valt er niet uit te polijsten o.i.d.?
Er zat anderhalf jaar geleden opeens een korte, diepe kras op mijn linker voorscherm. Casco verzekerd dus ook gewoon gemeld bij mijn verzekeraar. Bij mijn oldtimerverzekering kostte het me ook geen no claim o.i.d. Geen idee of dat voor jou ook geldt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)