Tinfoil schreef:De dame is WA casco, dus dit soort dingen is gedekt (gelukkig). Nu alleen afwachten of de schade-expert “een likje verf hier en daar” voldoende vindt, of dat hij de exclusiviteit van de CX op prijs stelt. ‘t Zou mooi zijn de dame weer in origineel diep donker Blue Memphis te zien ...
Zorg ervoor dat je er zelf bij bent, of je garagehouder. Bepleit, dat het loshalen van de strips en zo veel tijd kost en moet worden meebegroot. Beter zul je er niet van worden. Het kan wel de aanleiding zijn de uitkering van de verzekering als eerste aanbetaling op een volledige spuitbeurt te nemen. Vervolgens zoek je een goede beun voor weinig en dan heb je voor een leuk bedrag je auto mooier dan die was. Als het je wat lijkt, kan ik je degene aanraden die veel voor mij heeft gespoten en nu helaas geen grotere restauraties meer doet, maar wel zoiets als een auto overspuiten. Ik had ‘m aan een Jag-forummer aangeraden en die mailde me, dat hij mooi werk had gedaan.
graddus schreef:Het waarborgfonds komt alleen tussenbeide als het om schade veroorzaakt door een ander, onbekend gebleven, motorvoertuig is.
Weer wat geleerd. Bij mijn CX was het inderdaad een auto die de schade had veroorzaakt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
morgen maak ik een afspraak bij Citroville, (Dibert is er vandaag niet) om de expert daar langs te laten komen. Geen twijfel dat Dibert weet waar hij over spreekt en het voor mij(n dame) zal opnemen.
Misschien inderdaad goed om er zelf ook bij te zijn, eens kijken of dat ingepland kan worden.
Mocht het zover komen dat de auto totaal overgespoten kan worden, dan houd ik me zeker aanbevolen voor dat adresje, Robin, al moeten er dan wel wat kleine roestplekjes ook maar meteen aangepakt worden, alsmede de achterbumper vervangen (dan maar meteen goed aanpakken, vindt zelfs mevrouw Tinfoil ...)
Wordt dus vervolgd ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Blue Memphis
Blue? Het blijft wel een Francaise he…
Ik kan me (zonder de schade gezien te hebben) eerlijk gezegd niet voorstellen dat een expert op een zodanig bedrag gaat uitkomen dat je er je hele auto van kan laten doen. Maar goed, een portier spuiten is al gauw 400 euro ex BTW dus ga maar na, aan 1000 euro zit je zo met dit soort grappen. Maar zeker als er dan nog wat roestreparaties bijkomen, zit je dan nog niet op de helft van wat je nodig hebt voor een totale spuitbeurt.
En dat adresje van Robin is ook voor mij altijd interessant om eens te hebben. Maar dat heeft jammer genoeg geen haast. Jammer, want dat zou betekenen dat ik er het geld voor had…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Robin Visser schreef:.....Het kan wel de aanleiding zijn de uitkering van de verzekering als eerste aanbetaling op een volledige spuitbeurt te nemen.
Het zal niet zo uitpakken, dat je voor de prijs van een spatscherm een hele auto gespoten krijgt. Daarom had ik ook gezegd, dat het een eerste aanbetaling zou zijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Fatsoenlijke spuiter rekent voor een ‘plaatwerkdeel’ ongeveer 250 euro (heb ik niet over een dak…)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Nou, dat verdient een nuance. De plaatwerker die voorbereid, telt per uur en tegen een erg leuk tarief. Het spuiten via diezelfde plaatwerker gaat denk ik inmiddels tegen E 100,- per deel. Als je deur er echt erg aan toe is, zal dat inderdaad op E 250,- uitkomen. De enige manier om erachter te komen, is de auto te gaan laten zien. Want zonder te zien, wordt er geen prijsopgaaf afgegeven.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
euh, ja ok….. dat reken ik incl. spuitklaar maken
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
En ik maar denken, dat je ander beroep hebt Robert…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
kleine nuance ik ‘reken’ niets…..
“Mijn berekening was incl. spuitklaar maken”
Voor 250 euro wil ik ook wel wat proberen, maar dat gaat dan absoluut incl. niet-goed-geen-geld-terug-garantie zijn….
Goed, BACK on topic!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Met mijn eigen recente schade in het achterhoofd: ik schat in dat je met het verzekeringsbedrag de beschadigde delen kunt laten repareren en dat er, afhankelijk van de door jou gekozen wijze waarop dat gebeurt, misschien nog wat geld overblijft voor bijvoorbeeld een andere achterbumper. Is ook leuk… Of voor op de grote hoop, de volgende onderhoudsbeurt, etc. Je zult er niet slechter van worden (dat is tenslotte het uitgangspunt in dit soort gevallen), veel beter ook niet.
Wel een rit, om de CX naar Borculo te brengen voor alleen een schadetaxatie. Ik zou het ook wel weten hoor, daar niet van. Liever dat je eigen garage met de expert in de slag gaaat dan een lokale garage waar je toch geen klant bent of die niks van deze auto’s weet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wellicht een idee om straks als de boel weer een beetje netjes in om direct een taxatie te laten uitvoeren. Een CX allrisk verzekeren kost ook niet zoveel
Ook al neem je geen allrisk is het nog beter om een taxatieraport te hebben als er iemand anders bij jouw schade rijdt, anders wordt het een stuk lastiger om de dagwaarde van de CX achteraf te bepalen.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hij is al allrisk (=WA+casco) verzekerd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je heb helemaal gelijk.
Vroeger waren die benamingen anders, die nieuwe blijven wennen

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Al iets bekend over de schadetaxatie-datum?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
je bent me voor ...
maandagavond 11 oktober gaat de dame voor onbepaalde tijd naar Borculo.
Dinsdag 12 oktober komt dan de taxateur, die door Dibert vakkundig te woord gestaan zal worden (kleurverschillen bij spuiten van 1 kant, demontage, etc.).
Afhankelijk van de vervolgacties (anti-roest behandeling, achterbumper, spuiten) zal ze dan 2 tot 3 weken bij “oom Dibert” blijven logeren.
Ik hoop maar dat Dibert een beetje aardige leenauto weet te regelen ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250