Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zo, dat begint erop te lijken.
Het is mij een volstrekt raadsel waarom ze de break nooit met zwart interieur hebben geleverd. Zo mooi…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 299
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Hier zijn dus duidelijk geen woorden voor!!
Ik probeer het toch…...............SUPPER!!.............toch??
En dan te bedenken dat er maar zo weinig echte BREAK-rijders zijn!!

Totaal aantal Berichten: 299
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
O’ja en een SERIE II !!!!!
Naar ik begrijp is het van oorsprong een Familiale.
De achterbank staat dus op de originele plek en de enkele middenstoel staat op de positie van het rijtje van 3 in het midden.
Zo kunnen er dus 3 mensen goed zitten achterin.
Stond een jaar geleden al een artikel over in de lCXeR, kennelijk is het nu vrijwel af.
Wil hem nu ook weleens in het echt zien trouwens, kleur lijkt Cassis Nacré te zijn en dan kom je op een hele lijst zaken die nooit in Break/Familiale geleverd zijn. Kleur, motor, leer…
Op zoek naar een hokje voor erbij, met double chevron op de motorkap!

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Grijs leer schijnt wel leverbaar te zijn geweest, heb ik ooit eens gehoord. Of het ook daadwerkelijk ooit op zo’n pakezel geleverd is, is een tweede.
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
hydraufiel schreef:De achterbank staat dus op de originele plek en de enkele middenstoel staat op de positie van het rijtje van 3 in het midden. Zo kunnen er dus 3 mensen goed zitten achterin.
Nou, daar is dus aan gesleuteld. De bevestiging voor de rugleuning zit halverwege de kofferbak. Daarom ook is de achterbank smaller gemaakt. Dat is in ieder geval de uitleg die Carli had gegeven. Wellicht heb ik nog even tijd zaterdag op weg naar Abbenes om een setje fotootjes te knippen, als de heren de deuren al open hebben dan tenminste en de auto er nog staat. Nog leuker zou het zijn als Nard ons met een bezoekje in Abbenes vereert met deze CX. De kleur is trouwens inderdaad Cassis Nacré. De auto was ooit een kleur rood, zoals nog op de bodemplaat binnen is te zien.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Robin Visser schreef:hydraufiel schreef:De achterbank staat dus op de originele plek en de enkele middenstoel staat op de positie van het rijtje van 3 in het midden. Zo kunnen er dus 3 mensen goed zitten achterin.
Nou, daar is dus aan gesleuteld. De bevestiging voor de rugleuning zit halverwege de kofferbak. Daarom ook is de achterbank smaller gemaakt.
Dat is ook de originele plek voor de achterbank in een familiale, die dan ook wat smaller is vanwege de wielkasten.
Ik heb de auto vorig jaar bij Renard al zien staan, geweldig mooi project. Met uitgebreide motortuning. Loopt op LPG met de gastank op de plaats van de originele benzinetank en een klein tankje voor benzine onder de motorkap.
Aha, zo zie je maar, nog geen familiale van dichtbij gezien. Alleen een break. Toch is er gesleuteld ten opzichte van het origineel. De bank is de bank niet meer. Het zijn 2 zetels. Lekker veel beenruimte lijkt me.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Vorige maand door mijn vriendin gespot in Den Haag… Als ik me niet vergis is dit de CX diesel die voor 400 piek in Groningen werd aangeboden (op marktplaats) met brandschade onder de kap? Of draaf ik nu helemaal door!?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nou, autodemontage De Populier is er blij mee zo te zien.
Oh, ik ga morgen naar de Populier.
Ben benieuwd op ze die CX nog op het terrein hebben staan
3 weken geleden stond er in ieder geval geen CX….
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik denk eigenlijk dat deze CX er al niet meer staat, maar goed, je gaat het zien…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Vanmiddag gespot in Epe:
Een CX 22 Pallas uit 1983.
En een prachtige Ambulance uit 1983.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Moderator: Off-topic onzin wordt gewoon gewist heren!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Is dat bij Bonhof? Niet waar ze nu zitten, maar ik herken die garages op de onderste plaat van de Ambulance.