Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Het is inderdaad waar dat je met een GS/A best zuinig kan rijden, dan is een 1300 met 5 bak natuurlijk handig voor de snelweg KM. Ik ben regelmatig met mijn GSA binnen anderhalve dag van NL naar zuid Portugal gereden (2500km) en haal dan ook een goed verbruik 1:12. Let op, ik belast mijn GSA dan wel met: 10 verhuisdozen, bagage en nog meer troep, rij in Frankrijk niet zachter dan 140 km. Het enige probleem was tot twee keer toe vapor-lock bij de tol poortjes als je daar in de file staat. Het olie verbruik is nagenoeg niks. Het beste verbruik wat ik ooit met mijn GSA heb behaald is 1:17 geweest, normaal zit ik op een verbruik van 1:13.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
mathijs schreef:
Die traverse weghalen? Dan zit je inderdaad een heel stuk lager. Maar ik wil eigenlijk meer naar achteren, ben bang dat ik anders tegen het stuur aan kijk. Dus ik moet aan de gang met metalen balkjes om de bevestigingspunten naar achteren te verplaatsen. Hoe gaat dat met apk enzo?
APK? geen probleem, als je stoel maar deugdelijk bevestigd is….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
In de tussentijd heb ik van knäckor stoelrailverlengers gekocht voor een BX. Kijken of die passen. En ja hoor, plug and play! Helemaal geweldig! Ik kan nu zo’n 10 cm verder naar achteren.
Op de link een aantal foto’s van het voor, tijden en na. Let niet op de kwaliteit, een iPhone kan heel veel maar geen goede foto’s maken…
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Handig om te weten. Zeker iets om te overwegen want ik heb ook altijd de neiging om m’n stoel verder achteruit te zetten… Ik zet ook wel eens per ongeluk het grootlicht aan en uit als ik schakel.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Dat was ook mijn probleem, vaak had ik het niet eens in de gaten. Het was wel minder op blote voeten alleen rijd dat niet heel erg prettig…
Wel moet ik de rugleuning iets rechter op zetten anders kom ik niet bij het stuur . Het is weer even mijn plekje op zoeken.
Binnenkort wil ik met de motor aan de gang gaan. Incontinentie is ook wel een beetje het probleem aan het worden van mijn GSA (echt? Ja echt! ) Ruikt wel lekker ouderwets met de kachel aan.
Meteen even goed kijken naar de remmen. Die willen bij iets stevig remmen bijna bij stilstand denderen. En wel zo erg dat iedereen die toevallig in de buurt van de auto staat om kijkt ops:. De remblokken heb ik er al af gehad, ontvet en opnieuw in de kopervet gezet, zien er goed uit, nouwelijks versleten. Helpt niet echt, is alleen maar erger geworden. Het is ook erger als de remmen wat warm zijn. En het was al voor de vakantie, dus heb niet de remmen te warm laten worden in de bergen. Netjes afremmen op de motor en af en toe bij remmen.
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
dat scheelt een stuk! handig voor de 2 meter figuren die GS-en rijden. Ik voelde me net een volwassene op een kinderfiets in mijn GS destijds. Deze oplossing is wel ideaal!
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Waarschijnlijk spat er wat van de lekkende olie tegen de schijven… Da’s een mooi extra excuus om het blok er uit te trekken en lekvrij te maken.
Het zijn best knutselvriendelijke blokjes weet ik inmiddels uit ervaring.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Hed je een 1129 4-bak? Dan is het verbruik idd wel erg netjes! Je had toch wel het motorhoesje verwijderd, hoop ik (zie eerste foto’s)
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ze zijn best knutselvriendelijk inderdaad, je moet er gewoon veel geduld voor hebben en tijd genoeg vrij maken. Excuus heb ik niet nog extra nodig hoor. De parkeerplek is al aardig bevlekt
Ja, heb een 4 bak. Ik mis de 5e versnelling niet echt moet ik zeggen. Winterhoesje had ik er af . De eerste foto’s waren van toen ik de auto net had, dat was in de winter.
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Zo zeg, even het stof van deze topic blazen. Auto is weer gekeurd al even geleden hoor. De tussenpijp van de uitlaat was lek dus is vervangen voor een met demper. Ashoezen zijn vervangen, achterremblokken zijn vervangen, fusee rechtsonder is vervangen, carb schoongemaakt en ontsteking afgesteld. Kan er weer even tegen. Binnenkort nog even de kleppen stellen en vloeistoffen verversen.
Ik ga de auto te koop zetten wegens geplande aankoop van een ami. Die komt er natuurlijk pas als de gsa verkocht is. De auto hoeft niet weg, rijdt nog super lekker en krijg er waarschijnlijk ook wel spijt van maar stoor me steeds meer aan dat ik er nog steeds niet lekker in pas. Hoofd aan het dak en nog last van het rechterbeen die klem tussen het stuur en versnellingspook zit. Gek genog heb ik in een ami meer ruimte achter het stuur en onder het dak…
- Ami 8 Break
- CX Athéna
En de GSA staat te koop. Zie de marktplaats van dit forum en marktplaats.nl Kijken of ik er iemand op krijg, de auto hoeft natuurlijk niet weg, we zien wel hoe het loopt.
- Ami 8 Break
- CX Athéna
En soms kunnen dingen ineens heel erg snel gaan. De auto is verkocht! Zondag op marktplaats en donderdag daarna was ie al zo goed als verkocht. De auto gaat naar een mevrouw die al 20 jaar gs rijdt. Tegelijkertijd heb ik een andere auto gekocht een rode 2cv6 club! Maar daarover in het andere gedeelte straks meer . Mensen, bedankt voor alle informatie en steun diemik heb gehad in de 3 1/2 jaar dat ik in de gsa heb gereden.
Totaal aantal Berichten: 1802
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Hè wat jammer. Ik werd elke keer weer blij als ik ‘m in Enschede zag rijden.
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Haha, tja zo gaan die dingen. Wordt je ook blij van een eend? Die ga je dan vanaf nu zien. En anders een mooie zwarte gazelle populair met stangremmen . Waar zie je me dan altijd rijden?
Totaal aantal Berichten: 1802
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ik heb je een aantal keer over de Hengelosestraat zien rijden, toen ik op weg was naar/van de universiteit. Inmiddels woon ik in Lonneker, dus rijd ik daar toch al niet meer, helaas. Autoliefhebbers als ik vinden het vaak leuk om langs een drukke weg te fietsen, weet je wel.