Door en door warm gereden uiteraard. En ik ben van plan er lang mee te rijden. Ruim niet in het rood gereden trouwens. Ik zal me beter gaan gedragen Yuri !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008
- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Nou wil ik niet veel zeggen, maar na een goed rondje warmrijden moet een SM in die staat dit toch wel overleven lijkt mij?
Het was een genot, anyway!
———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MWH.C schreef:Mag ik een domme vraag stellen?
(ik doe het gewoon, als hier nu ‘nee’ wordt geantwoord edit ik hem wel weer weg hoor )
Mits goed in- en warmgereden hoort een motor daar toch tegen te kunnen? Of mag je met een SM eigenlijk niet hard rijden?
Een moderne auto kan dat misschien wel hebben…Maar een SM kan niet tegen “jagen” dan moet je een bmw kopen. Een SM is een GT. Uren cruisen met 5000 toeren is ok, maar steeds gas er op, gas er af, vol gas tot 6200 rpm doortrekken en dan weer afremmen is slecht en sloopt het blok. Het is nou eenmaal geen GTi’tje jongens. Meer dan 5000 toeren maken is trouwens toch zinloos. Doe normaal en hij loopt 3 ton, doe dat niet en na 50.000 km is ie op. Warm of niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
waterman schreef:MWH.C schreef:Mag ik een domme vraag stellen?
(ik doe het gewoon, als hier nu ‘nee’ wordt geantwoord edit ik hem wel weer weg hoor )
Mits goed in- en warmgereden hoort een motor daar toch tegen te kunnen? Of mag je met een SM eigenlijk niet hard rijden?
Een moderne auto kan dat misschien wel hebben…Maar een SM kan niet tegen “jagen” dan moet je een bmw kopen. Een SM is een GT. Uren cruisen met 5000 toeren is ok, maar steeds gas er op, gas er af, vol gas tot 6200 rpm doortrekken en dan weer afremmen is slecht en sloopt het blok. Het is nou eenmaal geen GTi’tje jongens. Meer dan 5000 toeren maken is trouwens toch zinloos. Doe normaal en hij loopt 3 ton, doe dat niet en na 50.000 km is ie op. Warm of niet.
Maar de Maserati’s die hetzelfde blok hebben, dat zijn toch een stuk minder GT’s, en meer ‘jagers’.
Nou ja, goed om te weten voor de toekomst (mijn droomtoekomst dan, waarin ik een SM bezit ).
Maserati’s waren toch ook flut auto’s in die tijd?
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er is maar een maserati met dat blok en dat is de Merak. Ook dat is geen jager. Maserati’s zijn Gt’s. Behalve de Bi-turbo’s, die zijn meer van het bmw 3-serie soort.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Bart1989 schreef:Maserati’s waren toch ook flut auto’s in die tijd?
Maserati viel onder Citroën. Combineer de Fransen en de Italianen, natuurlijk waren ze flut!
waterman schreef:Er is maar een maserati met dat blok en dat is de Merak. Ook dat is geen jager. Maserati’s zijn Gt’s. Behalve de Bi-turbo’s, die zijn meer van het bmw 3-serie soort.
Ik houd mijn mond al…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bart1989 schreef:Maserati’s waren toch ook flut auto’s in die tijd?
Onzin. Maserati’s tot ca. 1980 waren erg goede en solide auto’s mits juist onderhouden. Alleen de Merak had motorische problemen, maar het eigen V8 blok van maserati, in 4700 en 4900 cc had een erg goede naam. Bakken kwamen van Getrag, Borg-Warner of ZF en hadden over het algemeen een vrij lang leven. Vergeet aub niet dat het in die tijd erg normaal was dat er na 100.000 km een revisie moest worden uitgevoerd. Maserati was een fabrikant die volgens het “inkoop” principe werkt, alleen de motoren bouwden ze zelf, de rest kochten ze in. Het geheel werd vervolgens in een eigen carrosserie gebouwd. Pas bij de bi-turbo’s ging het mis: goedkope inkoop, slechte materialen, goedkope productieprocessen, slechte verf, slecht staal en bovenal geen geld in huis om het écht goed te doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008
- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
toen was Robin me al voor:P
*negeer dit, waardeloos… ik druk 3x op refresh om nieuwe berichten te chekken. niks verandert… typ ik een bericht staan er asl weer 20 nieuwe voor me neus…
———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 29-03-2010
- CX Break TRD Turbo 2
- XM Break 2.1 Turbo D automaat
Nou wat een leuke discussie allemaal weer. Ik rijd eigenlijk altijd heel netjes, wel snel, maar netjes. Ik trek nooit maximaal op, dit keer wat stevig. Ik zorg er steeds voor, dat het nog gladjes aanvoelt het optrekken en nooit wie het eerste weg is bij het stoplicht. Ik schakel hooguit met 5000 toeren. Maximaal optrekken heeft geen zin. Heel hoog in de toeren is alleen leuk voor het geluid. Dus toen Tjerk me vroeg voor YouTube wat leuk geluid te maken. Nou, dat wilde ik wel doen voor deze keer. Kortom Yuri, geen vrees. Ik ben zuinig op m’n spulletjes en wil je niet opzadelen met een afgeragde SM.
Oeps, ik zie nu pas, dat ik bij m’n broertje automatisch ingelogd ben. Had ik natuurlijk kunnen ruiken. Ik ben daar ook. Wel een leuk filmpje trouwens. Misschien moeten we dat ‘ns over doen. En dan ook een stukje snelweg met 180 op de teller (170). Pas 2 keer gedaan overigens en harder ga ik niet. Soms luister ik wel ‘ns naar Yuri namelijk. En Paul reed de auto ook nooit harder dan 180.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Hij moet écht kapot hé...
http://www.youtube.com/watch?v=pXdYCX4zWAo
Hoe lang wil je met je motor doen? 1 jaar?
Veel eerder ligt de koppeling er al uit!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik nodig jullie graag een keer uit om een rondje mee te rijden. Dan mag je me vertellen of het allemaal zo beroerd is wat ik doe met regulier gebruik en dus buiten deze keer voor het filmpje. Wel ‘ns van spiegelen en projectie gehoord in termen van psychologie ? Ik blijf jullie leuk vinden hoor !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wij hebben achter de schermen de onderdelen uit jouw auto al verdeeld! hahahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik zou mijn pijlen op een andere donor richten Ik ga jullie wat dat betreft teleurstellen. Wellicht ga ik jullie ook verrassen. Voorlopig al 9000 gereden zonder enig technisch probleem. Het prima onderhoud speelt daarbij ongetwijfeld een doorslaggevende rol. In mijn 20 jarige coureursbestaan heb ik trouwens nog nooit een auto technisch aan gort geragd.
Hopelijk krijg ik trouwens een belletje tijdens het ritje over anderhalve week. Als dat zo is, dan heeft een relatie van me een leuke donor voor weinig gevonden. Misschien kan ik je dan toch nog blij maken
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin, de XJS en zeker de V12 versie daarvan is een stuk stiller en een stuk sneller. Ik ben benieuwd hoe je dat verschil ervaart. Waarbij ik uitdrukkelijk moet zeggen dat het twee totaal verschillende werelden zijn, maar ik ben benieuwd hoe jij het verschil ervaart tussen een SM en een XJS.