Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 24-05-2005
- CX GTI
- XM 2.1 TD Prestige
Traction Avant BL Oldspor schreef:Bedankt voor jullie reactie’s
Nu hebk nog paar vragen, ik heb namelijk niet zo heel veel verstand van tractions omdat ik zelf meer in de Volkswagen Oldtimer scene zit.
Ik neem aan de je ook al lid bent geworden van de Club
T.A.N. (Zuid) Op de sleuteldagen steek je heel veel op van en leer je ook de handigheidjes kennen.
S.A.F schreef:Hey,
Mooi ook die verhalen van mijn ouders toen ze nog bij de Tractionclub zaten. Geen blaaskaken daar zoals bij de Jaguarclub veel het geval is, maar een gezellige bende autogekken. Weekenden weg, kampvuren, goede vrienden en veel drank.
En ik kan me ook als klein kind de vakanties in Frankrijk nog goed herinneren waarbij mijn vader bij werkelijk elke autosloop naar Tractions/onderdelen wilde zoeken. En elke boer met stapels autobanden op zijn erf werd gevraagd naar maat 165/400!En ik vrees het virus nu ook te pakken te hebben, haha.
De club is zo nog steeds, Als klein kind ook altijd meegegeaan op de meetings en nu nog steeds regelmatig op hemelvaarts weekend. Alleen is dan wel altijd de discussie wie met de rondrit in de Troen rijdt, dus dat is afwisselen de laatste tijden.
De sloop, zwijg, hoe vaak we al niet afgeladen vol van een sloop afkwamen en je op de camping ze weer zag kijken als je zwart van de olie binnen kwam.
steenberegn en Wouw is vlak in de buurt bij mij ( Roosendaal) , wordt zo nog druk met troens aldaar.
Veel suc6 met het opknappen iig.
Traction Avant BL Oldspor
Mooi dat er weer wat ‘jongere’ bezig zijn met de Citroën traction avant.
Veel succes met het op de weg brengen van de wagen.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik van me heb laten horen er is alleen heel veel gebeurt de laatste tijd waar door ik niet veel tijd meer heb gehad voor het forum of de traction. Mijn vader is helaas 2 weken geleden overleden en zal dus nooit meer zijn auto zien of kunnen rijden . Dit heeft mij wel een extra reden gegeven om de Traction af te maken maar eer dat ik er aan kan gaan beginnen zal nog wel ff duren, andere dingen moeten eerst gebeuren. Als ik eenmaal aan de Traction ga beginnen start ik een nieuwe thread over de restouratie.
Grts Anton J.
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jeemig, wat een vreselijk nieuws…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Beste mensen,
Na een lange afwezigheid op het forum ben ik weer terug. Het is een moeilijke tijd geweest na het overlijden van mijn vader. Nu heb ik alleen van een kennis gehoort dat oldtimers voor eind volgend jaar gekeurt moeten worden om nog een oldtimer kenteken te krijgen, hoe zit dit precies? Geld dit ook als je de papieren nog hebt? Ik heb ze namelijk nog niet gevonden, want mijn vader had zo enorm veel spullen van de Traction, heb al wel de nederlandse gebruiks handleiding gevonden, vier boeken dik, twee met tekeningen en twee met de handleiding hoe het moet gebeuren. Dit is denk een volledige maar weet dit niet zeker, verbeter me als ik het fout heb.
Vanwege deze wetgeving verandering ga ik met mijn broer een een kennis van mijn vader beginnen de Traction APK waardig te krijgen zodat hij gekeurt kan worden. Het kan zijn dat ik vragen heb en hoop dat ik die hier kan stellen. Mijn eerste vraag is dan ook weet iemand het artikel nummer of kleur code van de kleur leger groen die in de motor ruimte wordt gebruikt??
Groete Anton
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Anton, je moet even wat dingen verduidelijken. Heeft de auto al een Nederlands kenteken? Zo ja, dan is hij bekend bij de RDW en kun je vast een duplicaat aanvragen als je dit niet hebt. Zo nee, dan heb je door de veranderde wetgeving de originele buitenlandse papieren nodig om het ding in Nederland op kenteken te kunnen krijgen. De ‘keuring’ bij de RDW die je hier voor moet ondergaan zijn een vergelijking van die originele papieren met de auto (en de ingeslagen nummers) zelf. Een Traction Avant is altijd van voor 1960, dus niet meer apk-plichtig. Bij mijn weten is deze wetgeving in augustus met onmiddellijke ingang veranderd, maar allerlei belangenverenigingen zijn hier tegen in het geweer gekomen. Eerste actie is dus uitvissen waar de papieren van de auto gebleven zijn!!!
Nee hij heeft geen nederlands kenteken, wel franse papieren alsk die kan vinden alleen weet ik niet waar mijn vader ze gelaten heeft, weet zeker dat ze er zijn want hij was er erg trots op dat hij ze had. Als ik nu geen papieren heb wat zijn dan de consequenties? Om oldtimer papieren te krijgen dan zeg maar.
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Traction Avant BL Oldspor schreef:Als ik nu geen papieren heb wat zijn dan de consequenties? Om oldtimer papieren te krijgen dan zeg maar.
Geen papieren? Helaas, geen kenteken meer te krijgen. Je moet hoe dan ook die franse papieren zien te vinden!
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/Geen_invoerkeuring_meer_zonder_deel+_1.htm
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nu hebben ze het bij de RDW over deel 1 maar da hadden ze in die tijd toch niet? Het is een Citroen Traction Avant uit 1947
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat heet ook in elk land anders, je moet gewoon de franse papieren hebben en meenemen naar de RDW.
En stel ik vind het niet, heb ik een auto in de schuurstaan waar ik nooit meer mee wat kan doen? Gaat me vaders droom nooit meer in vervulling, da wordt een flinke domper voor me moeder
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zolang de regels niet weer worden veranderd komt het daar inderdaad op neer ja.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad. Geemn Franse papieren -> geen NL kenteken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Traction Avant BL Oldspor schreef:Als ik nu geen papieren heb wat zijn dan de consequenties? Om oldtimer papieren te krijgen dan zeg maar.
Geen papieren? Helaas, geen kenteken meer te krijgen. Je moet hoe dan ook die franse papieren zien te vinden!
http://www.fehac.nl/actueel/6-actueel/76-fehac-behaalt-succes-tegen-nieuwe-rdw-maatregel-