4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Bearwil z’n 16V (de Zilveren Schicht)
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 25 september 2010 05:55 PM
  [ # 46 ]

ik ben er niet geweest, Ramon heeft de foto’s gemaakt.
die zwarte met morettes is inderdaad van hem.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 29 september 2010 04:59 PM
  [ # 47 ]

Het GTi interieur is vervangen door het echte 16V spul en ik heb ook het kleppendeksel maar even egaal zwart gespoten, want dat zag er niet erg fraai meer uit.


De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 29 september 2010 05:05 PM
  [ # 48 ]

Ziet er goed uit!

Alleen de naadjes van de bestuurderstoel hebben nog wel wat aandacht nodig. :wink
(waarschijnlijk is er een metalen stangetje los, die de naad strak naar beneden moet trekken.)

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 september 2010 05:08 PM
  [ # 49 ]

stukken beter ber!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 29 september 2010 06:21 PM
  [ # 50 ]

kijk dat ziet er weer errug strak uit! keertje de zitting van de bestuurdersstoel even de stangetjes goed van zetten en je bent echt helemaal het heertje Smile aangezien je met het interieur bezig bent: hoe is het met het ecu/sensoren verhaal afgelopen?

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 29 september 2010 07:39 PM
  [ # 51 ]

Vandaag is Jeroen ook langs geweest met de andere ecu en hij liep meteen goed. Moet alleen nog steeds iets laten doen aan het lawaai beneden de 1.000 toeren. Het kan de riem zijn, maar ook de HD-pomp die niet goed meer werkt, of het is een as die ergens wrijving krijgt. Als hij genoeg toeren en dus vermogen heeft, is de herrie weg, maar ik heb het idee dat het een goede stationairloop tegenwerkt.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 september 2010 01:30 AM
  [ # 52 ]

Ten eerste: inderdaad mooi dat hij weer goed stationair loopt. Verder klinkt hij wel erg rauw en krijgt volgens mij flink op zijn donder van de hydrauliek pomp, die de motor uiteindelijk ook af laat slaan. Dat mag de Hegru goed gaan bekijken Smile.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 30 september 2010 02:51 AM
  [ # 53 ]

Heb het stangetje in de bestuurdersstoel naar beneden geduwd en het ziet er inderdaad beter uit. Ben alleen benieuwd of het houdt. Vind het wel jammer dat deze achterbank niet deelbaar is en dat de rugleuning van de stoel niet verder naar voren kan. Zit graag meer rechtop. Nu moet ik de stoel te ver naar voren schuiven om een beetje lekkere grip op het stuur te hebben.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 01 oktober 2010 01:30 PM
  [ # 54 ]

je kan het beste de zitting eruit halen en aan de onderkant de bekleding even los halen. zit geklikt en gaat makkelijk. daarna kan je de stangetjes echt netjes recht buigen en alles weer netjes in elkaar zetten Smile

weet niet of je dat gedaan had of alleen even recht geduwd?

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 01 oktober 2010 02:08 PM
  [ # 55 ]

Had het alleen maar even recht geduwd. Wist niet dat de bekleding er zo gemakkelijk vanaf te krijgen is.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 06 oktober 2010 04:41 PM
  [ # 56 ]

Ik heb er toch weer de ecu van een TZI (161) in gezet. Daarbij kan ik de gaskabel zo afstellen dat hij stationair rond de 1.200 toeren blijft draaien en geen neiging heeft om af te slaan. Dus daar valt even best mee te leven. Met de 158 van mij en Jeroen loopt hij koud goed, maar met warme motor zakt hij in toerental naar de 800 en dan gaat het mis. Weet iemand nog ergens een HD-pomp voor de 16V, want ik denk toch dat die de boosdoener is.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 07 oktober 2010 07:29 PM
  [ # 57 ]

Tot mijn stomme verbazing heeft een BX een groot zelfgenezend vermogen. Afgelopen zondag klonk de herrie na de start al minder hevig en sindsdien is het alleen maar minder geworden en nu kermt de schicht nog amper, zonder dat ik er iets aan heb gedaan. Vandaag ook maar eens de oude luchtslang teruggezet, omdat ik inmiddels ervan overtuigd was dat daar het probleem niet in had gezeten. De nieuwe kwam uit een GTi, was wat langer, dus die had ik er met wat moeite tussen weten te persen en bovendien zat de aansluiting voor de slang naar de stappenmotor op een andere plaats, waardoor ik een langere slang ertussen had moeten zetten. Ik dacht dat dat weinig uit zou maken. Dat was dus een vergissing. Met het oude spul staat hij nu goed stationair te draaien, koud rond de 600 toeren en tegen de 1.000 als hij warm is en hangt hij over het hele toerenbereik goed aan het gas. Slaat niet meer af, alleen zie ik nog heel af en toe het mm-lampje oplichten, maar dat blijft nooit lang branden. Ga nu eens kijken wat hij met de originele ecu doet in plaats van die van de TZI die er nu in zit. Hoop dat ik zaterdag naar Epe kan met een perfect rijdende Schicht.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 08 oktober 2010 03:41 AM
  [ # 58 ]

Netjes, leuk interieur Wink en hopen dat het nu wel goed gaat!

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 10 oktober 2010 11:01 PM
  [ # 59 ]

Hoe komt ‘t eigenlijk dat er een korte motorkap op zit? Dat grilletje doet vast niet veel voor de koeling, maar een korte kap ziet er wel sportiever uit!

Oh en haal alsjeblieft een zwarte achterruitenwisser, dat zilver gespoten ding lijkt zo uit de autostyle catalogus te komen… Wink

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 10 oktober 2010 11:38 PM
  [ # 60 ]
Harm schreef:

Hoe komt ‘t eigenlijk dat er een korte motorkap op zit?

Dat er geen korte kap op zit bedoel je zeker Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
 
4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook