4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Koppelingsperikelen
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 15 mei 2010 08:26 PM
  [ # 46 ]

En klaar!(alles bij elkaar toch weer 15 uur…)

even controleren op lekkages, koppeling afstellen en veerbollen achter vernieuwd.
Kop nog even nagetrokken en klepjes gesteld.
De rit naar huis verliep prima, kan wel merken dat de 2.2 iets beter ‘vanonderuit’ trekt maar echt werelden van verschil met de ‘slechts’ 2-L zijn er niet echt.
Schakelen is wel een stuk beter nu, hèhè.

@Leontien: de set was deze en voldoet verder prima.
Mooie klephoedjes ook, koppakking was mooi gesneden.
Alles paste prima, behalve de pakking bij het thermostaathuisje..

@Samuel: 2-L blok gaat waarschijnlijk gewoon de verkoop in.
Ik ken er een paar die met een Reflex of Athena op LPG rijden en wel eens om een vers blok of kop zitten verlegen.
Dan biedt mijn blok mooi uitkomst, want de waterpomp is nieuw, blok is goed (niet meetbaar olieverbruik) en de D-riemset ligt er nu ongeveer 2 jaar/ 15K op.
En het heeft nèt geen 220K gedraaid, dus de eerste beurt moet nog… Laughing
Volgens mij doet een goeie koppeling al een hele hoop aan het schakelmanco..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 15 mei 2010 10:49 PM
  [ # 47 ]

Mooie werkplaats, goed werk.
Succes met de verkoop van dat blok. Wat moet dat blok met bak opbrengen?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 16 mei 2010 03:59 PM
  [ # 48 ]

Ik zat aan een 300 euri te denken; spul is bewezen goed (heeft 23 jaar zonder problemen gedraaid).
doe me maar een PB/PM

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 16 mei 2010 07:06 PM
  [ # 49 ]

Ik kan nog 3 keer een blok wisslen voordat ik moet kopen, gewoon nieuwsgierig.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 oktober 2010 08:28 PM
  [ # 50 ]

Nog een snelle aanvulling:

‘Maya’ doet het uitstekend, vandaag zonder problemen door de APK.
Verbruik is een vrij constante 1 op 11 (of ‘nieuw’ 9 ltr)..ik heb geen reden tot klagen.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook