Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Is inderdaad verstandig om de riem en spanrollen te vervangen, of je moet weten wanneer de laaste keer is geweest.
Toch wel gewenst om hem elke 6/7 jaar of 50/70.000 km te vervangen.
Tevens zijn er meerdere dingen die je preventief vervangen kunt als de motor eruit is.
Hee Maussie!
Gaaf man, hebben we twee gemeenschappelijke fora.
Sja, Maus heeft ooit gezegd interesse te hebben en m’n vader, waarvan de GSA is, heeft toen een prijs geroepen.
Kan ‘ie nu niet meer onderuit.
Deze GSA is een lelijk, maar ontzettend goed exemplaar.
We zijn de afgelopen jaren op zoek geweest naar een mooiere.
En zonder uitzondering waren ze mooier, maar ze liepen slechter en waren vaak méér roestig.
De (zichtbare) roest houdt hier op bij één deur.
Technisch is ‘ie fantastisch op de koppeling na. Komt elk jaar door de APK en is eigenlijk onze betrouwbaarste auto ooit. Nooit enig probleem mee. Hij is zo lang als wij ‘m gehad hebben in onderhoud geweest bij Ridorff in Stein, de limburgers kennen ‘m waarschijnlijk wel. Heeft goed werk gedaan.
Koppeling slipt nog niet, maar gaat zwaar en grijpt hoog aan. Neemt niet weg dat hij al járen niet goed is en er al vele duizenden kilometers mee gereden is zonder merkbare achteruitgang. Kan best dat je er nog een flinke tijd mee door kunt, Maus!
Ik zeg ‘t je, onder de pak ‘m beet 2000 euro vind je geen hardere, technisch betere GSA.
Jammer dat ‘ie z’n uiterlijk en z’n koppeling tegen heeft, want dat maakt ‘m heel erg goedkoop .
Enfin, ik zie je binnenkort wel verschijnen. Ben in elk geval bij dat de GSA niet uit ‘t zicht raakt.
V.w.b. onze auto’s: Geen zorgen, er komt weer een oude Fransoos.
Ikzelf heb de Visa nu, ga ik binnenkort gewoon grof geld in steken.
De Saxo is nu motorisch prima maar moet nog een nieuw stuurbekr. pompje. Waarschijnlijk is ook dat geregeld.
Ergo: De Citroentjes bloeien hier weelderig.
Saxootje gaat trouwens wel weer weg, moeders had nu ècht een auto nodig en er staat nu een heerlijk Rovertje 111 op de oprit.
Ook absoluut leuk, maar geen double chevrons natuurlijk.
V.w.b. het handboek: Dat hadden wij volgens mij ook wel, weet alleen niet of vaders er afstand van wil doen
Voor de liefhebbers, GSA in actie, inclusief bewijs van betrouwbaarheid na lange stilstand.:
http://www.youtube.com/stijnkraft#p/search/0/7cgvdILWDjU
DriverD schreef:Welkom Maurice,
Een GSA is een paleisje op wielen vergeleken bij een Volvo Amazone, denk ik. Het belangrijkste is, dat ie niet rot is.
Dan hadden we ‘m niet aan Maus verkocht.
Het was eigenlijk ons plan om inmiddels allàng een mooiere GSA te hebben.
Maar dat valt dus tegen. Ze zijn of poepieduur, of gewoon technisch en qua roest veel slechter.
Ah je hebt ‘m gevonden ;D
Ik moet het verzekeringstechnisch nog even rond krijgen, en dan stap ik een keer op de trein…
Als ‘ie op naam van je vader gaat is dat echt geen enkel probleem.
Kwestie van één telefoontje.
Ik was van plan één dezer weken nog bij Jurjen (voor de buitenstaanders: Een gemeenschappelijke vriend uit Bergen op Zoom ) langs te gaan. Wellicht kun je ook vanaf daar meerijden?
Is een stuk goedkoper voor je. Heb nog geen datum staan, maar als ‘t aan mij ligt in ‘t oktoberse.
Daar vinden we wel wat op.
Het schijnt wel zo te zijn dat de uitlaat het niet overleeft, de koppeling vervangen. Hoe zit dit precies?
Nog wat in-car plaatjes van z’n laatste flinke tocht.
Mijn Opel had een lekke koppakking (kwaliteitje ), dus werd de GSA zonder enige voorbereiding uit de schuur getrokken.
1600km door wind en weer, vier personen, volle belading. No problemo
U voelt ‘m al, ik ga ‘m missen
Hmm ik heb een chatsessie gehad met iemand van de ANWB.
Het is niet mogelijk zonder 2e auto een oldtimerverzekering af te sluiten daar, maar ze kwam wel met de optie om de GSA een gewone verzekering te geven. Helaas kost me dat een luttele 979 euro per jaar, enkel WA.
Hmm, even verder zoeken..
Jullie nog tips?
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Kijk eens op http://www.netpolis.nl..... Ben ik al 10 jaar verzekerd tot mijn tevredenheid. Heb er geen aandelen, maar ben gewoon een tevreden klant
PS, oldtimerverzekering geldt daar ook, 1e auto moet je ook hebben, 2e auto kan dan oldtimer zijn
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maus schreef:Hmm ik heb een chatsessie gehad met iemand van de ANWB.
Het is niet mogelijk zonder 2e auto een oldtimerverzekering af te sluiten daar, maar ze kwam wel met de optie om de GSA een gewone verzekering te geven. Helaas kost me dat een luttele 979 euro per jaar, enkel WA.Hmm, even verder zoeken..
Jullie nog tips?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Emerpark werd ik al eerder op gewezen door iemand, helaas zie je niets op de site dus moet ik een offerte aanvragen, ga ik doen
Netpolis word het denk ik ook niet, aangezien het dan een 2e auto moet worden, en da’s niet handig…
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jaarpremie exclusief poliskosten en assurantie- belasting. WA, inclusief verhaalsrechtsbijstand (basisdekking). Voor Citroëns vanaf bouwjaar 1994 en ouder.
Tarief Groep B.
AX, BX, ZX, XM, CX en GS.
Per jaar 10.000 km. € 206,00
Per jaar 15.000 km. € 229,00
Per jaar 20.000 km. € 258,00Bovengenoemde premies voor bestuurders vanaf 24 jaar.
Bestuurders jonger dan 24 jaar altijd € 516,00max. 10.000 km. en extra eigen risico WA € 150,- en Casco € 250,- per gebeurtenis .Voor cascodekking en aanvullende informatie zie casco dekking.
Direct uw auto verzekeren? Vul dan het formulier directe dekking in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik gok dat ie voorlopig op naam van Pappa komt…
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En dan? Als blijkt dat JIJ de regelmatige bestuurder bent en je maakt een klappertje ben je wel mooi het haasje. Jouw pa zal dus netjes moeten aangeven aan de verzekeraar dat JIJ er mee op pad gaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Als ik op http://www.netpolis.nl even uitga van een 24-jarige uit Rotterdam, die 5 jaar zijn rijbewijs heeft, kom ik uit op een WA van 33 euro p.m. Dit alles gebaseerd op de auto in kwestie en 0 schadevrije jaren en 0 schuldschades.
Ik was gewoon even nieuwsgierig…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa