beerpeet z’n GT
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 05 oktober 2010 09:25 PM

Ik open maar ff een topic, tenslotte is het een beetje een project van Peter en mij samen.

Enkele maanden geleden hebben we uit Friesland een berg onderdelen in een BXGT opgehaald. Het is de GT waar Emiel een GTI blok in wilde gaan hangen maar uiteindelijk had ie er eigenlijk geen zin meer in.

Langzaamaan zijn we dat ding weer rijdbaar aan het maken. Na enig zoek en puzzlewerk hebben we nu het hele octogebeuren weer in elkaar. Emiel had alles er fijn uitgerukt dus we hadden op een schema na geen voorbeeld meer.

Vandaag hebben we ook de tijdelijke, wel romantischblauwe maar volledig afgeragde achterklep gemonteerd zodat er tenminste weer een achterruit in zit.

Nu moet het blok weer voorzien worden van de bak, debiet en drukregelaar, inlaatspruitstuk met carb en dan zou het weer de auto in kunnen.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 05 oktober 2010 09:31 PM
  [ # 1 ]

Ik ben benieuwd!

Succes

Emiel

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 05 oktober 2010 09:35 PM
  [ # 2 ]

Thanks!

Overigens is het ding inderdaad behoorlijk roestvrij. Enkele leidingen hebben wat vliegroest maar zijn nu behandeld. Ook het sub voor heeft een enkel plekje maar niets dramatisch.

Weet iemand eigenlijk waarom normaal die octoleidingen door een hoes over het subframe lopen?

Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 06 oktober 2010 12:33 AM
  [ # 3 ]

zal wel bescherming zijn, ik heb de oude afgeknipt en laten zitten en de nieuwe in een stuk tuinslang langs de buis laten leiden.

succes met de klus

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 06 oktober 2010 07:05 PM
  [ # 4 ]
Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 06 oktober 2010 11:05 PM
  [ # 5 ]

Leuke project!

Komt er nu weer een 1.9 GT motorblok erin? Of de GTI motorblok?

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 06 oktober 2010 11:49 PM
  [ # 6 ]

Aangezien Peter een nieuwe carb voor een 1900 heeft gekocht zeg ik origineel blok er in.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 07 oktober 2010 12:11 AM
  [ # 7 ]

Ik ook Cool

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook