hydropomp blijft doorpompen, slaat niet af.
rclerx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 07-10-2010

Gepost: 07 oktober 2010 06:16 PM

De eerste keer gebeurde dit tijdens het rijden,naar hoogste stand en stuiteren, even daarna was alles weer normaal. Enkele dagen later bij het starten bleef de pomp doorlopen. Naar hoogste stand, Accupool ontkoppelt. Na enkele keren proberen aan/uit weer normaal.
Computer uit laten lezen, geen problemen met veersysteem. Advies om nieuwe bollen te plaatsen.
Het veranderen van hoogte heeft geen invloed op het probleem.
Met regelmaat keert het probleem spontaan weer terug en gaat ook weer over na een aantal keren op contact en er weer van af
Ik vraag me af of nieuwe bollen de oplossing is?
Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem?
De afspraak voor nieuwe bollen is al gemaakt.
Graag een snelle reactie.
Alvast bedankt.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 07 oktober 2010 10:37 PM
  [ # 1 ]

Om welk type C5 gaat het?

Het beschreven probleem lijkt in de hoogteregelaars te zitten, vooral de eerste type C5 had veel last van kapot gaande hoogteregelaars. Dit staat helemaal los van de staat van de bollen, dus dat lijkt mij een verkeerd advies.
Zijn de bollen op druk getest met een druktester?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
rclerx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 07-10-2010

Gepost: 08 oktober 2010 01:15 PM
  [ # 2 ]

Dank voor je reactie.
Jazeker het betreft een C5 van het eerste type 09-2001 met inmiddels 235dkm Mogelijk dat de bollen aan vervanging toe zijn, maar ik heb daar geen problemen mee gehad. ze zijn ook niet op druk gecontroleerd.
Kan dat zonder demontage? Wat niet nodig is hoeft natuurlijk niet vernieuwd te worden.
Hoogteregelaars lijkt me aannemelijk, het lijkt er nl op dat hij nu veel stugger veert dan eerder het geval was, alsof hij in de 40 km stand staat.
Hoogteregelaar(s) vervangen is dat een dure reparatie en hoeveel zijn het er?

Groeten,
Ruud

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 oktober 2010 01:27 PM
  [ # 3 ]

Even voor alle duidelijkheid: het naar de hoogste stand gaan/veranderen van hoogte heb je zelf handmatig gedaan, zoals ik het begrijp.

Dan is er niets mis met de hoogteregelaars. Stugger veren wijst op lege veerbollen. Blijven doorpompen wijst op een lege voorraadbol. Misschien ook op een te laag vloeistofniveau, maar dan zouden er wel allerlei toeters en bellen afgegaan moeten zijn.

De bollen zijn waarschijnlijk nog nooit gevuld of vernieuwd, dus met 235.000 km hebben ze hun gebruiksduur van 200k ruim gehaald Wink

Profiel  
 
rclerx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 07-10-2010

Gepost: 08 oktober 2010 01:42 PM
  [ # 4 ]

Het oppompen tot in de hoogste stand gebeurt spontaan, onafhankelijk van het electr. systeem. het handmatig veranderen van de stand heeft dan geen enkele invloed, hij blijft in de hoogste stand.
Het vloeistofniveau is OK.
Zou bij een lege voorraadbol het probleem niet permanent moeten zijn?
Harde vering van de ene op de andere dag lijkt me niet logisch, dat is toch meer een geleidelijk proces?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 oktober 2010 01:56 PM
  [ # 5 ]

In dat geval is bollen vernieuwen inderdaad een onzinadvies en is er of iets mis met de hoogteregelaars (hoewel het dan wel erg toevallig is dat ze voor en achter tegelijk kuren gaan vertonen) of er is electronisch, in de aansturing, iets niet helemaal jofel.

Edit: het stugger veren is ook iets dat electronisch geregeld wordt als ‘t een hydractive systeem is.

Profiel  
 
rclerx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 07-10-2010

Gepost: 28 oktober 2010 11:09 PM
  [ # 6 ]

Bollen inmiddels vervangen, tussendoor nog een keer naar de garage geweest, op de snelweg weer naar de hoogste stand en de pomp bleef maar doorgaan.
In de garage (gelukkig in buurt) is de stekker van de voorste hoogteregelaar ingspoten. daarna weinig met de auto gereden tot de vervanging van de bollen. Inmiddels gaat het al meer dan een week zonder problemen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook