Beste mede-citroënliefhebbers,
Sinds kort ons wagenpark uitgebreid met een C5 3.0 V6 24v Exclusive uit 2001. Rijdt heerlijk overigens! Weer een compleet andere ervaring dan de AX en de Xantia.
Na een maand rijden stopte de boordcomputer ermee. De navigatie, informatie voor de radio, cd-wisselaar telefoon etc. werkt dus niet meer. Heel het scherm in het midden van het dashboard geeft niets meer aan. Voor de rest functioneert alles nog wel normaal, ook het bedieningspaneel van het veersysteem in het midden naast de handrem werkt nog. Daarnaast geeft de ingebouwde telefoon aan dat er een simkaart aanwezig is, maar functioneert verder niet. Wat wel een probleem is dat ik een schok krijg bij het dichtgooien van het portier na een stuk rijden.
Natuurlijk meteen naar de dealer gereden. Deze heeft de hoofdzekering er even uitgehaald en terug gezet. Na een tijdje deed alles het weer normaal. Nadat de motor uit had gestaan en weer werd gestart; wederom hetzelfde probleem. Weer een afspraak gemaakt bij de dealer. Deze kan de auto niet uitlezen. Volgens de chef werkplaats kunnen ze niet in de computer komen. Zelf vind ik dat erg apart voor een Citroëndealer dat ze een dergelijk probleem niet kunnen oplossen. Ondertussen wel al behoorlijk wat geld armer en nog geen stap verder.
Wellicht dat iemand hier hetzelfde probleem ooit gehad heeft of ervaringen mee heeft? Wat zou ik zelf voor actie kunnen ondernemen of na kunnen meten? Heb hetzelfde probleem nergens op het internet terug kunnen vinden.
Graag hoor ik van jullie! Hier nog wat afbeeldingen van de onderdelen in mijn auto voor de duidelijkheid:
Citroën wagenpark:
Citroën AX GTI 1.4 - 1992 (te koop!)
Citroën Xantia 2.0 - 1997
Citroën C5 3.0 V6 - 2001
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Het lijkt er op dat je ergens sluiting hebt, anders krijg je geen opdonder via de stalen delen vd auto. Het zou wel eens in (of in de buurt van) de BSI kunnen zitten, deze zit achter je bekerhouder/bakje aan de linkerkant van je stuur. Daar zit ook de OBD aansluiting.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Het lijkt er op dat je ergens sluiting hebt, anders krijg je geen opdonder via de stalen delen vd auto. Het zou wel eens in (of in de buurt van) de BSI kunnen zitten, deze zit achter je bekerhouder/bakje aan de linkerkant van je stuur. Daar zit ook de OBD aansluiting.
Bedankt Willem voor je reactie. Als het een probleem met de BSI is, zou dat er dan ook voor kunnen zorgen dat de computer niet uit te lezen is? Enig idee waar ik naar kan zoeken/zelf door kan meten? Ik wil ook best naar een expert toe, maar wil eerst even kijken of het zelf op te lossen is.
Citroën wagenpark:
Citroën AX GTI 1.4 - 1992 (te koop!)
Citroën Xantia 2.0 - 1997
Citroën C5 3.0 V6 - 2001
Totaal aantal Berichten: 4
- C5 Berline 3.0 V6 Automaat exclusive
Niels Doomernik schreef:Beste mede-citroënliefhebbers, Sinds kort ons wagenpark uitgebreid met een C5 3.0 V6 24v Exclusive uit 2001. Hier nog wat afbeeldingen van de onderdelen in mijn auto voor de duidelijkheid:
Ah! Eindelijk een paar foto’s die ik herken.
Vraag over sim kaart; Waar een adapter te vinden?
Vraag over navigatie CD in dashboardkastje; Welke versie?
Vraag over Audio; Ook een JBL kastje in de kofferbak?
Hoor kreten over audiopack, RTd 1,2,3, etc.
Weet jij het?
Vic 06 10 30 80 40
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)