Slokje Koelwater
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 24 oktober 2005 08:54 PM

Hallo luitjes,

op vakantie heb ik 1 keer bij moeten vullen, dus ik dacht er niet te ingewikkeld over….

Echter, de laatste weken moet er zo nu en dan een half litertje water bij, het lampje brand dan.
Ik zie haar nergens lekken o.i.d., en witte rook heb ik nog nooit gezien. Ze loopt als een tierelier, alleen heb ik het idee dat ie steeds iets meer gaat verbruiken…...(er moet steeds vaker een half litertje bij)
(ze krijgt bij mij flink op d’r donder, bij warme motor uiteraard, dus een lekke koppakking had allang voor grotere problemen gezorgd lijkt mij)

Ik baal ervan, want ik houd niet van zuipende geliefden….... Razz

Iemand een idee? Volgens mij is ze keurig ontlucht!

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 24 oktober 2005 08:57 PM
  [ # 1 ]

ook geen natte rechtervloermat en koelvloeistofstank binnen?

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 24 oktober 2005 10:17 PM
  [ # 2 ]
voge schreef:

ook geen natte rechtervloermat en koelvloeistofstank binnen?

nope

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 24 oktober 2005 10:23 PM
  [ # 3 ]

Ik heb de afgelopen maanden 2 radiatorslangen van mijn 14 Deauville moeten laten vervangen. De 1e keer was duidelijk, ik zag ‘m lekken, maar daarna moest er bij mij ook steeds koelwater bij, terwijl ik ‘m nergens meer zag lekken. Dealer heeft het systeem een dag onder druk gezet en toen bleek er nog 1 slang iets te lekken (haarscheurtje). Bij normaal gebruik zag je het niet, omdat het water door de warmte direct verdampte. Ging de laatste keer om de bovenste radiateurslang. Tip?

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 24 oktober 2005 10:23 PM
  [ # 4 ]

hmmm dan valt de kachel al af, heb ik gehad bij de xantia met stoomwolken uit het dashboard en dat wil je niet meemaken Shocked

Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het de koppakking is. Stoterstangen is mijn xantia komen halen waar de pakking kaduuk van was. Geen rookwolken achter of in de auto, maar toch liep hij tegen het koken aan. Later begon hij koelvloeistof te gebruiken heb ik begrepen.

Check eens je radiateur of er troep aan je dop zit of draai eens de oliedop los als de motor loopt. Hoor je “gorgelende” geluiden wat bij de xantia het geval was dan is de pakking lek!

Succes.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 24 oktober 2005 10:48 PM
  [ # 5 ]

ik ben misschien een ei, maar ik geloof niet dat mijn koppakking lekt als ik er al 4000 km mee rijd, waaronder vele uurtjes plankgas & voluit!  (is 160 km/uur)

De lekkage bij de xantia in het dash is een typisch xantia-probleem.

Ik denk eerder aan een sotm scheurtje o.i.d…...

Als mijn vloertje nat zou zijn in de auto had ik echt het dash er al uit gehad Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 25 oktober 2005 01:54 AM
  [ # 6 ]
DaanDus schreef:

ik ben misschien een ei, maar ik geloof niet dat mijn koppakking lekt als ik er al 4000 km mee rijd, waaronder vele uurtjes plankgas & voluit!  (is 160 km/uur)
De lekkage bij de xantia in het dash is een typisch xantia-probleem.
Ik denk eerder aan een sotm scheurtje o.i.d…...
Als mijn vloertje nat zou zijn in de auto had ik echt het dash er al uit gehad Wink

Ik zou ‘m eerst eens bijvullen en daarbij goed ontluchten op de radiateur en het thermostaathuis, met de kachel wijd open.
“Een beetje lek” kan wijzen op vervuiling van de drukdop op de vulbuis; pasvlakken goed schoonmaken en de veer een paar keer indrukken.

Ongeziene lekjes kunnen beginnende scheurtjes in een slang zijn, of in de radiateur (nog nooit lek gehad of gezien bij een BX diesel eerlijk gezegd). Ik heb met de diesels wel eens een lekke slang van onderkant radiateur naar bovenkant kachelhuis gehad, en een lekke waterpomp. Viel allebei pas op toen het érg hard lekte. Heel erg veel waterslang heeft een BX diesel niet, dus dat moet te controleren zijn. Waterpomp is klieriger want die zit aan de D-riem.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook