50 van de 107
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
   
Jantje heeft er ook een, bobineprobleem?
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10333
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 oktober 2010 04:23 PM
  [ # 736 ]

Nooit gemeten, maar op die bougie afgaande denk ik dat je gelijk hebt. Met de vinger langs de binnenkant van de uitlaat geeft alleen een beetje af.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 oktober 2010 04:25 PM
  [ # 737 ]

Het eerst wat ik zou doen bij het “hikjes” probleem is het CO meten. Dat moet bij 900 toeren toch wel zo’n 2 tot 3 % zijn. Daarna verder kijken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10333
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 oktober 2010 04:27 PM
  [ # 738 ]

Oke. Er is nog een bijkomend probleempje dat misschien met de hikjes te maken heeft. Als ik op de snelweg gas moet loslaten en daarna weer gas geef reageert hij vaak niet. Na dan nog een keer loslaten wel. ????

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 oktober 2010 04:29 PM
  [ # 739 ]

Sars had laatst ook zoiets. Vraag hem eens hoe dat opgelost is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10333
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 oktober 2010 04:32 PM
  [ # 740 ]

Oke. Het was gisteren trouwns heerlijk weer om naar Abbenes te toeren.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10333
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 oktober 2010 06:49 PM
  [ # 741 ]

De kachelkraan eruit gehaald. Ik dacht dat hij niet goed was, want met de handle in de middenstand (grijs) kwam er nog steeds warme lucht naar m’n ramen. Maar ik begin nu toch te twijfelen. De kraan ziet er keurig schoon uit en als ik het handeltje helemaal dicht druk is hij ook echt dicht! In welke stand moet hij nu gesloten zijn?
Ter verduidelijking: van helemaal open tot halverwege beweegt de klep, in de middenstand is hij een
paar mm open en pas op het laatst gaat hij helemaal dicht. WPHB zegt dat hij al dicht moet zijn in het grijze gebied.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 11 oktober 2010 12:22 PM
  [ # 742 ]

Volgens mij moet hij in het witte (grijze)gebied al dicht zijn. En in het blauwe gebied wordt hij nog steviger dicht gedrukt. Op spanning dus. Maar zit bij jou die Bourdonleiding er nog op? Die heeft namelijk een geringe mogelijkheid om in het witte gebied de opening te manipuleren. Als hij nog werkt…. Kranen die stuk zijn, gaan net niet helemaal dicht. En stuk is als die Bourdon het niet doet m.i. Het waselement zakt dan in, denk ik.Ik heb er zo een net helemaal open liggen, en die gaat niet helemaal dicht.Het is een boeiend onderdeel.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10333
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 oktober 2010 12:56 PM
  [ # 743 ]

Ja, die zit er nog op. Hoe kan ik controleren of die nog werkt?
Heeft iemand er misschien een doorsnedetekening van?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 11 oktober 2010 01:21 PM
  [ # 744 ]

Ik weet wel bijna zeker dat als je de draad verwarmt, je de rubber afsluitingsring omhoog ziet bewegen. En in de vriezer zal hij zakken. Die bourdon is bedoeld om kleine temperatuurverschillen te compenseren. Het bereik zal slechts enkele graden zijn. Van de kachel radiateur alwaar hij meet; tien of zo. Je kunt ook zonder, maar dan zul je eerder handmatig de temperatuur gaan wijzigen.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 oktober 2010 01:27 PM
  [ # 745 ]
jantje1948 schreef:

Oke. Er is nog een bijkomend probleempje dat misschien met de hikjes te maken heeft. Als ik op de snelweg gas moet loslaten en daarna weer gas geef reageert hij vaak niet. Na dan nog een keer loslaten wel. ????

blijft de stationair schakelaar dicht? Het CO bij stationair heeft niets te maken met het wel of niet hikken bij toeren. Met schone bougies moet de i.e. netjes oppakken. mengsel maakt niet zo veel uit. je kan spelen door de temp sensor eraf te halen. wordt ie dacht ik rijker. check ook of de vollast klep goed schakelt. dus open als je niet plankgas geeft. Heb je geen vacuum lekkages?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10333
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 oktober 2010 02:40 PM
  [ # 746 ]

Volgende week vakantie, dan zal ik dat lijstje afwerken. Bedankt!
Bougies zijn keurig schoon. Zie vorige pagina.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10333
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 oktober 2010 02:40 PM
  [ # 747 ]
PBuijsman schreef:

Ik weet wel bijna zeker dat als je de draad verwarmt, je de rubber afsluitingsring omhoog ziet bewegen. En in de vriezer zal hij zakken. Die bourdon is bedoeld om kleine temperatuurverschillen te compenseren. Het bereik zal slechts enkele graden zijn. Van de kachel radiateur alwaar hij meet; tien of zo. Je kunt ook zonder, maar dan zul je eerder handmatig de temperatuur gaan wijzigen.

Kan hij tegen een gasvlam?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 11 oktober 2010 03:34 PM
  [ # 748 ]

Neem heet water.het is gesoldeerd.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 11 oktober 2010 03:42 PM
  [ # 749 ]

Dit is hem! Eigenlijk een thermostaat.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10333
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 oktober 2010 10:51 PM
  [ # 750 ]

Dat Bourdonelement is dus overleden. Maar ik las op Yahoo een goeie truc! Het asje van de bediening eruit, dan kan het thermostaatelement er uit. Dan daarin een stukje staaf van rond 5 en van de goede lengte, waardoor het afsluitende rubbertje dichter bij de opening komt te zitten. Dan hoef ik hem niet eens open te maken!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
50 van de 107
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook