goedendag, met genoegen lees ik alle deskundige reaktie;s maar ik heb een probleem met mijn C1 !
Mijn C1 komt van augustus 2009 dus het nieuwe type, nu is er door een aanrijding schade onstaan die ik zelf kon repareren. echter moest ik de motor demonteren en dus ook de kabelboom afkoppelen tot aan de zekeringbak, nu de motor weer gemonteerd en de kabelboom weer helemaal aangesloten. Plug and play zou je zeggen, accu er weer in klemmen er op en starten maar, loop als een zonnetje echter wat nu niet werkt is het volgende, achterlichten remlichten, mistlamp, stadslampjes, radio, daschverlichting, ruitenwissers en sproeier. Wat wel werkt is de claxon, knipperlichten, dim en grootlicht voor. dat is alles.
wie kan mij helpen? Ik heb volgens mij ook alle massa draden vast
groet Jaap
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Eerste reactie wat ik heb, als die auto zo weinig? schade heeft, waarom ga je hem dan zelf repareren, je hebt toch neem ik aan all risk verzekering afgesloten? Nu verlies je de garantie op de auto en mocht er een technisch probleem komen aan de motor bak of wat dan ook dan moet je het zelf betalen. Vind het dus niet de beste actie die je had kunnen doen.
Maar goed, je hebt nu een probleem. Ik zou controleren of je alle stekker goed vast hebt zitten, geen pinnen verbogen oid? Het klinkt mij in de oren dat je bepaalde stekkers niet goed terug hebt geplaatst.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Hoi Duckamn, de auto had idd weinig schade maar de schassisbalk was wel krom, nou is dat bij een C1 al bijna zo als je een mug raakt zo vreselijk dun is alles, dus om goed te repareren moet de motor eruit, oftewel ik heb het gehele subframe laten zaken met bak en wielophanging en al. de verzekering verklaarde hem totallos en vond ik dus doodzonde. ik heb hem bij een schadebedrijf laten richten en het plaatwerk laten spuiten. zelf heb ik hem weer opgebouwd met deze storing tot gevolg. Wel kwam ik er gisteren achter dat als ik de massakabel van het motorblok los koppel die rechtstreeks van de accu afkomt de auto niet meer wil startten maar wel de aanjager etc werkt als je de sleutel omdraait naar start. Ik denk zelf toch een massaprobleem ergens??? sluit ik de massakabel weer aan start de motor prima maar heb ik achter nergens verlichting en ook geen aanjager
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Nou die van ons heeft destijds van voor en achteren een tik gehad, ondanks aardig wat schade was hij nog lang niet total loss, dus dat moet wel een behoorlijke dreun geweest zijn!
Tja lastig vast te stellen. Kan massa probleem zijn, kan ook zijn dat je computer compleet ontregelt is omdat hij afgekoppeld is geweest. Misschien dat ze bij een dealer kunnen vast stellen wat het probleem is?
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
de schade was beide spatschermen, modderkuip, bumper, motorkap, koplampen, radiateur, koelwaterreservoir, ruitensproeier reservoir, dynamo afgebroken ( maar heb ik Bij een lageringlasser laten lassen ) voorraam, en katalysator had een dreun gehad maar functioneert nog wel ( komt een rvs uitlaat incl sportkat onder )en dan de schassisbalk richten, de airbags waren vreemd genoeg nog intact en was er niets ontzet, voor de verzekering reden genoeg om hem totalloss te verklaren terwijl hij 11 maanden oud was en 6000 km had gelopen. tis een standaard auto met stuurbekrachtiging en hoofdsteunen achter. in ieder geval mocht ik kiezen de auto houden of het hoogste bod accepteren voor de handelaar. Nou ik heb hem gehouden. kan nu nooit meer goedkoper rijden. Ja ik zat ook al aan de computer te denken maar die zou men kunnen resetten? ik ga morgen alle stekkers nalopen voor de rest is de auto weer helemaal nieuw
Probleem opgelost!!!!!!!!!!
was een hoofdzekering in het binnenste van de zekeringbak
bij de dealer moest ik alles laten vervangen dus de hele zekeringbak omdat deze zekering niet vervangen kan worden?? ben nu bij de universele dealer geweest en die heeft er een zekering van de juiste ampere van een Golf 3 ingeplaatst, zelfde afmeting en klaar is kees
Alles werkt weer zoals nieuw!!