12 van de 20
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
opknapbeurt bx sport ( bijna) klaar!!!!
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 12 september 2010 02:28 PM
  [ # 166 ]

jammer

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 13 september 2010 11:46 PM
  [ # 167 ]

pimperklaas je hebt een pb!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 03 oktober 2010 10:53 PM
  [ # 168 ]

de 14re bx bevalt goed!
voor zijn er 2 nieuwe veer bollen gemonteerd en achter zijn bestelt.
helaas doet er de laatste tijd een probleempje voor.
de auto stottert een beetje als je rijd, optrekken is geen probleem maar zodra je 80 of 100 rijd dan stottert hij maar als ik de choke een klein beetje aan trek dan is het over! wat kan dit zijn?
heb de cabrateur al schook gemaakt en nieuwe bougie’s geplaatst.
wel moet ik er nog een nieuwe rotor en verdelerkap monteren deze zijn in gebrand maar ik heb ze toen meteen al schoon gemaakt.
ook wil ik de kleppen nog even stellen, de auto heeft namelijk al dik 2ton gelopen en aangezien hij veel achterstallig onderhoud had kan het nooit kwaad.
hopelijk kan iemand mij helpen!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 oktober 2010 11:53 PM
  [ # 169 ]

Ik had hetzelfde met mijn 14TE (wel een totaal ander blok) maar na het vervangen van de verdelerkap en rotor, was het over.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 07 oktober 2010 11:58 PM
  [ # 170 ]

hmm heeft helaas niet geholpen.
het schokken doet zich nog steeds voor.behalve dat ik de choke een cm aantrek dan is het weer goed.
misschien kleppen stellen?

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 08 oktober 2010 03:48 AM
  [ # 171 ]

Ik zou het in het mengsel zoeken!
trek de bougies er eens uit en kijk wat voor kleur ze hebben

koffie bruin is goed, zwart is te rijk en hoe roder hoe armer…

Mijn xantia ( met rotte MAP sensor ) was te arm, de bougies leken wel van koper…...
Ik weet dat de xant een andere motor heeft, maar de basis principes zijn het zelfde Smile

Je kan hem voor de grap wat rijker zetten en kijken wat er gebeurd voor je de bougies demonteerd!
( omdat hij op de choque wel beter loopt )

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 oktober 2010 02:27 PM
  [ # 172 ]

Hij zuigt ergens valse lucht aan?

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 08 oktober 2010 08:37 PM
  [ # 173 ]

nee geen valse lucht helaas

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 09 oktober 2010 09:42 PM
  [ # 174 ]

hmmm lijst met problemen worden groten van de 14re
ook veert ze niet echt meer hoe het hoort
waarschijnlijk iets met de hoogte regelaar, zomaar opeen erg stug en dan heel slap, zo slap zelfs dat als je weer in stapt gelijk op de grond neer ploft en dan weer traag omhoog komt.
ook rammelt er zo nu en dan iets erg hevigs, lijkt de hd pomp wel!?

ook moet ik volgende week maar eens kleppen stellen, blokje tikt iets…

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 oktober 2010 10:46 PM
  [ # 175 ]

Grappig, nouja, grappig… mijn BX14 type 1 doet precies hetzelfde. Rond de 90 km/uur stottert hij, en daarna is het over. En de voorkant wil nog weleens op de grond belanden, maar dat wijt ik aan vervuilde LHM en vieze hoogteregelaars. Heb je dat al gechecked? Het stotteren is overgegaan toen ik er een andere motor in heb gelegd Smile.

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 09 oktober 2010 10:55 PM
  [ # 176 ]

ik zal de hoogte regelaars checken.

nou zat ik even te lezen over de klepspeling deze moet zijn:
inlaat: 0,10-0,15
uitlaat:0,20-0,30

wat zou het beste zijn?

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 10 oktober 2010 10:57 PM
  [ # 177 ]

weet niemand het ?

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 oktober 2010 10:58 PM
  [ # 178 ]

Wat bedoel je?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 10 oktober 2010 11:00 PM
  [ # 179 ]

ik bedoel welke maat moet ik gebruiken om de klep speling af te stellen van de 14re?
inlaat:?
uitlaat:?

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 10 oktober 2010 11:34 PM
  [ # 180 ]

Ik zou die 0,15 en 0,30 aanhouden.
Succes met stellen, lijkt me geen makkelijk werkje met een 150 blok.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
 
12 van de 20
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook