Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ik ben er niet geweest, Ramon heeft de foto’s gemaakt.
die zwarte met morettes is inderdaad van hem.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ziet er goed uit!
Alleen de naadjes van de bestuurderstoel hebben nog wel wat aandacht nodig. :wink
(waarschijnlijk is er een metalen stangetje los, die de naad strak naar beneden moet trekken.)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
stukken beter ber!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
kijk dat ziet er weer errug strak uit! keertje de zitting van de bestuurdersstoel even de stangetjes goed van zetten en je bent echt helemaal het heertje aangezien je met het interieur bezig bent: hoe is het met het ecu/sensoren verhaal afgelopen?
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Vandaag is Jeroen ook langs geweest met de andere ecu en hij liep meteen goed. Moet alleen nog steeds iets laten doen aan het lawaai beneden de 1.000 toeren. Het kan de riem zijn, maar ook de HD-pomp die niet goed meer werkt, of het is een as die ergens wrijving krijgt. Als hij genoeg toeren en dus vermogen heeft, is de herrie weg, maar ik heb het idee dat het een goede stationairloop tegenwerkt.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ten eerste: inderdaad mooi dat hij weer goed stationair loopt. Verder klinkt hij wel erg rauw en krijgt volgens mij flink op zijn donder van de hydrauliek pomp, die de motor uiteindelijk ook af laat slaan. Dat mag de Hegru goed gaan bekijken .
Heb het stangetje in de bestuurdersstoel naar beneden geduwd en het ziet er inderdaad beter uit. Ben alleen benieuwd of het houdt. Vind het wel jammer dat deze achterbank niet deelbaar is en dat de rugleuning van de stoel niet verder naar voren kan. Zit graag meer rechtop. Nu moet ik de stoel te ver naar voren schuiven om een beetje lekkere grip op het stuur te hebben.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
je kan het beste de zitting eruit halen en aan de onderkant de bekleding even los halen. zit geklikt en gaat makkelijk. daarna kan je de stangetjes echt netjes recht buigen en alles weer netjes in elkaar zetten
weet niet of je dat gedaan had of alleen even recht geduwd?
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Had het alleen maar even recht geduwd. Wist niet dat de bekleding er zo gemakkelijk vanaf te krijgen is.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Ik heb er toch weer de ecu van een TZI (161) in gezet. Daarbij kan ik de gaskabel zo afstellen dat hij stationair rond de 1.200 toeren blijft draaien en geen neiging heeft om af te slaan. Dus daar valt even best mee te leven. Met de 158 van mij en Jeroen loopt hij koud goed, maar met warme motor zakt hij in toerental naar de 800 en dan gaat het mis. Weet iemand nog ergens een HD-pomp voor de 16V, want ik denk toch dat die de boosdoener is.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Tot mijn stomme verbazing heeft een BX een groot zelfgenezend vermogen. Afgelopen zondag klonk de herrie na de start al minder hevig en sindsdien is het alleen maar minder geworden en nu kermt de schicht nog amper, zonder dat ik er iets aan heb gedaan. Vandaag ook maar eens de oude luchtslang teruggezet, omdat ik inmiddels ervan overtuigd was dat daar het probleem niet in had gezeten. De nieuwe kwam uit een GTi, was wat langer, dus die had ik er met wat moeite tussen weten te persen en bovendien zat de aansluiting voor de slang naar de stappenmotor op een andere plaats, waardoor ik een langere slang ertussen had moeten zetten. Ik dacht dat dat weinig uit zou maken. Dat was dus een vergissing. Met het oude spul staat hij nu goed stationair te draaien, koud rond de 600 toeren en tegen de 1.000 als hij warm is en hangt hij over het hele toerenbereik goed aan het gas. Slaat niet meer af, alleen zie ik nog heel af en toe het mm-lampje oplichten, maar dat blijft nooit lang branden. Ga nu eens kijken wat hij met de originele ecu doet in plaats van die van de TZI die er nu in zit. Hoop dat ik zaterdag naar Epe kan met een perfect rijdende Schicht.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Netjes, leuk interieur en hopen dat het nu wel goed gaat!
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Hoe komt ‘t eigenlijk dat er een korte motorkap op zit? Dat grilletje doet vast niet veel voor de koeling, maar een korte kap ziet er wel sportiever uit!
Oh en haal alsjeblieft een zwarte achterruitenwisser, dat zilver gespoten ding lijkt zo uit de autostyle catalogus te komen…
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Harm schreef:Hoe komt ‘t eigenlijk dat er een korte motorkap op zit?
Dat er geen korte kap op zit bedoel je zeker
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004