Ik heb bij het wegbrengen van mijn Xant op LPG naar Snuverink in Borculo de auto geruild voor lichtmetalen velgen voor de Xantia.
Nu hebben we gisteren even gepast en de velgen passen maar ze lijken ons wat aan de brede kant. Is er een manier om uit te vinden wat voor maat banden erop moeten. Op de velgen zelf staat geen enkele aanduiding. Ik ben er ook redelijk zeker van dat ze niet origineel zijn maar after market.
Als ik zeker weet dat ze op mijn type 2 passen dan wil ik ze laten opknappen en er nieuwe zomerbanden op doen.
Wie kan me op weg helpen?
Jos van der Voort
Op iedere velg moeten de maten staan, dus nog even goed zoeken.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Het is nu donker maar ik heb gister met mijn zoon samen de hele velg bekeken en niks kunnen vinden. Morgen nog maar eens…..
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Er moet in ieder geval een aanduiding opstaan met een J (6J; 6,5J; 7J). Meestal ook de steek, 4x108 in jou geval.
Je kan de breedte ook meten met een (rol)maat. Let wel op dat deze bij de velg altijd in inches wordt aangegeven waar men de band breedte in mm aangeeft. Dat is waarschijnlijk voor de duidelijkheid
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
ZX-Enschede schreef:...Ik ben er ook redelijk zeker van dat ze niet origineel zijn maar after market…
als je een fotootje plaatst zijn er hier zeker mensen die je dat haarfijn kunnen uitleggen of het inderdaad om origenele xantia/citroen velgen gaat of om een andere (aftermarket) variant.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Ga ik zeker doen. We zijn even flink bezig geweest met de voortrein. Volgende week gaan de winterbanden er onder en dan ga ik me weer druk maken over de lichtmetalo’s. Dus stay tuned!
Jos van der Voort