Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Het randje van dat pijpje met die bocht is gewoon afgebroken (dus dat bleef achter in die klem die met de veertjes tegen het spruitstuk zit), waardoor de uitlaat naar beneden kon vallen. Kan me ook niet herinneren dat ik ‘n staalwolpakking heb gezien?? Moet dat een pakking zijn die samen te drukken is? Want hier zat volgens mij gewoon een harde pakking tussen van ca. ‘n centimeter dik (auto staat nu in de garage en is te donker om te zien). Hoe dan ook: ‘t leek me dat één en ander niet al te vast moet zitten? Want als de motor dan “kantelt” komt er toch teveel spanning op te staan? Of zie ik dat verkeerd?
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Dat de motor wat kantelt tijdens het gasgeven bedoel jij?
Dat vangen de rubbers wel op waarmee de uitlaat aan het chassis vast zit.
Betreft de staalwolpakking, dat is die dikke ring die jij hebt gezien. Is keihard en niet samen te knijpen.
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Okay. Maar blijf ik met de vraag zitten hoe zo’n relatief nieuwe eerste bocht al zo snel compleet afbreekt?
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Lastig antwoord op te geven, je kunt gewoon pech hebben gehad. Mijn voorpijp heet er 25 jaar onder gezetten totdat er 2 kleine gaatjes inkwamen, toen heb ik hem vervangen. (ander type pijp dan een 11re overigens)
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Dan gaan we ‘t gewoon ‘s proberen komende week (hoop dat de uitlaat niet te lang op zich laat wachten…). Zat net ff na te kijken. Eerste bochtje heeft er 9 jaar en 10.000 km onder gezeten. Maar totaal nog glimmend en nieuw. Lijkt wel of-ie door ‘n soort van metaalmoeheid is afgebroken…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Die pakking en de veren vangen ook nog wel wat speling op hoor, het functioneert ook een beetje als een scharnier, het overgrote deel wordt inderdaad door de ophangrubbers opgevangen.
Volgens mij hebben de bouten die door de flens gaan en door het spruitstuk op een bepaald stuk geen draad meer zodat je het spul niet te vast kunt draaien.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Die breuk heb ik in de 4 jaar dat ik deze visa heb al 2 keer gehad ... geen idee hoe het komt, maar een nieuwe (laten) monteren zijn ook niet echt de kosten, toch?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Nee, de kosten zijn ‘t probleem niet, maar ik dacht: als ik ‘t kan voorkómen: graag. Nu donderde de uitlaat er op de oprit onder vandaan. Maar kan me voorstellen dat zoiets ook onderweg gebeurt, en dat lijkt me minder…
Midden op een drukke A2 ofzo?
Dat is vervelend ja!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Iemand nog op zoek naar een nieuwe Visa? Dan moet je bij Frank zijn! Wat een mooie auto is dit zeg
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
hahaha, dankje Wouter! ‘t Was een gezellige Visa-ochtend . Hoop dat de jouwe er snel óók zo uit ziet.
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Het is gelukt! Viel achteraf erg mee om ‘t tellerpaneel eruit te krijgen (erin ging eigenlijk moeilijker…). Maar het spiksplinternieuwe klokje wat ik ‘n paar maanden geleden gekocht had, zit erin! Dus hij is weer wat nieuwer Wouter . Nu alleen de uitlaat nog… Die komt (als ‘t goed is) dinsdag binnen… Wouter/ Maurice: bedankt voor jullie tips!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Goed bezig en inderdaad een makkelijk klusje
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Tsja, ik was altijd bang om het tellerfoefje te proberen met een prachtige visa, met mijn barreltje durf ik eigenlijk veel meer, dus een leerzaam en dankbaar object als het ware.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Vanmiddag maar ‘ns een uurtje gesnipperd en de uitlaat (die éindelijk binnen was) onder de Visa gemonteerd. Altijd nog ‘n heel gedoe als je dat moet doen terwijl de auto op bokjes staat . Maar ‘t resultaat mag er zijn: ‘n mooi glimmend pijpje d’r onder. En ‘n Visa die toch wel ‘n tikkie stiller is dan voorheen. De flens die aansluit op ‘t spruitstuk ziet er bij de nieuwe pijp overigens ‘n stuk steviger (dikker) uit dan bij ‘t oude pijpje wat afgebroken was. Zit nu te dubben of ik missschien tóch naar de herfstrit van de Visa-club zal gaan zondag…