5 van de 26
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De AZU van CitroenAZU
Gepost: 01 juli 2009 03:42 AM
  [ # 61 ]

Die smalle steun was tot aan de rechthoekige koplampen. 1974 dus. Toen ze later weer rond werden bleef de brede steun….

Profiel  
 
Gepost: 18 juli 2009 09:38 PM
  [ # 62 ]

Vandaag zijn de kleppen gesteld en 2 nieuwe Michelins gemonteerd en gebalanceerd.
Gisteren heb ik nieuwe 123 ignition bougiekabels gemonteerd en iridium bougies.
Morgen een grotere (25 liter) tank monteren en dan zijn we geloof ik wel klaar voor Tsjechië.

http://62.95.94.132/gallery/album117?page=6

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 19 juli 2009 02:42 PM
  [ # 63 ]

Wat is het voordeel van iridium bougies?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Gepost: 19 juli 2009 04:53 PM
  [ # 64 ]

Een veel betere vonk & schonere verbranding.
Ook, en zeker in combinatie met de 123 ontsteking en de 123 bougiekabels (slaan niet door op je binnenscherm, zijn supergoed geisoleerd) een supersnelle start, (als je al naar de startknop kijkt sprint ie al bijna aan) daarbij krijg je iest meer vermogen en hij loopt supermooi rond.
Verder gaan deze bougies 100k km mee wordt gezegd…
Verbruik zou beter worden maar omdat de auto nu beter presteert rij ik er ook harder mee en kun je dat eigenlijk wegstrepen denk ik…

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 juli 2009 03:14 AM
  [ # 65 ]

Die Iridium-bougies heb ik in een ander luchtgekoeld boxertwin-blok geprobeerd: Eerst prima, na circa 10.000km werd het minder. Wat bleek: 1 cilinder was waarschijnlijk heter geworden dan de andere, en ook heter dan de bougie aankon: Centrale electrode (die hele dunne) was helemaal “weg gebrand”.

Tip: leg een paar “normale” bougies in je gereedschapkist.

Citroen!

Profiel  
 
Gepost: 20 juli 2009 08:46 PM
  [ # 66 ]

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt met mijn auto’s maar heb standaard de oude bougies altijd bij me als reserve….

Evengoed bedankt voor de waarschuwing.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 juli 2009 11:01 PM
  [ # 67 ]

Geen dank en goede reis!

Citroen!

Profiel  
 
Gepost: 06 oktober 2010 12:46 PM
  [ # 68 ]

Zo dit topic maar eens afstoffen, er is nogal wat gebeurd sinds het ritje naar Tsjechië Smile

18 september 2009; 

Vandaag werden de remmen nagezien omdat de AZU wat scheef remde werd ie op de rollen testrembank gezet. Inderdaad teveel verschil. Het verschil achter werd veroorzaakt door een gedeelte van de remvoering dat was losgekomen en er was een cilinder twijfelachtig. Nadat dit was vervangen bleek voor ook nog een remcilinder lek. Toen ook dat verholpen was werden diverse remtesten op straat gedaan. Hij remde prima! Heel blij weer koers gezet naar de rollen remtestbank. Na diverse keren flink remmen reed ik de AZU weer naar buiten en merkte dat hij nu zwaar stuurde….slecht nieuws, het chassis zal toch niet geknikt zijn…

Helaas wel dus… zie hier; http://62.95.94.132/gallery/album117?page=6

21 september;

Vanavond de koets van het chassis af gehaald. Als het meezit van de week in Belgie een nieuw chassis halen .....

http://62.95.94.132/gallery/album117?page=6 en http://62.95.94.132/gallery/album117?page=7

1 october 2009;
Gisteravond hebben we de laatste dingetjes gedaan en vanmorgen heb ik de AZU weer opgehaald in Vlaardingen.
Maar wat heeft het allemaal tegengezeten…doordat het een origineel chassis was, wat later is gegalvaniseerd waren alle gedeelten waar schroefdraad zat volgelopen en die draad moest opnieuw getapt worden. Verder kwamen de gaten niet allemaal meer over een met origineel en brak een bout van de remtrommel af die uitgeboord moest worden…

Auto is klaar en rijdt weer heerlijk!

Grote dank aan Alfred van de Eendenwacht. Zonder hem was dit nooit op een zo korte termijn gelukt…en dat tussen al zijn andere drukke werkzaamheden door! Petje af!


http://62.95.94.132/gallery/album117?page=7
en
http://62.95.94.132/gallery/album117?page=8

25 september 2010;

Tijdens de besteleendmeeting is de AZU vanachter op een parkeerplaatst in Culemborg aangereden en de dader ligt weer op het kerkhof natuurlijk…

Nu moet de AZU as. maandag meedoen in de set voor een Engelse speelfilm in België.

Dus dat was even doorwerken. Verf besteld, uitdeuken, een nieuw randje onder de achterdeuren gelast en daarna de boel weer opnieuw geverfd in fris cactusgroen. Verder van de gelegenheid gebruik gemaakt het totaal doorgerotte rechtervoorscherm te vervangen voor een nieuw;

http://62.95.94.132/gallery/album117?page=8

Na maandag zal ik wel wat foto’s plaatsen van de filmopnamen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 oktober 2010 03:09 PM
  [ # 69 ]

Jammer van die deuk. Verder: Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
Gepost: 07 oktober 2010 01:07 AM
  [ # 70 ]

Het blijft me verbazen dat mensen zomaar wegrijden na schde te hebben veroorzaakt…

Vorige week hadden ze ook al tegen de ZX aangereden. Gelukkig had ik het gezien en had ik het kenteken genoteerd. Vervolgens de Kit gebeld en die zijn even langs gegaan bij mevrouw…werd het even later toch nog geregeld gelukkig!

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 07 oktober 2010 01:09 AM
  [ # 71 ]

En wat had de dader daarover te melden? ‘Niet gemerkt’ o.i.d.? Dat vind ik altijd interessant…

Profiel  
 
Gepost: 07 oktober 2010 01:27 AM
  [ # 72 ]

Ze had haast en nog wel even gekeken maar had geen schade gezien…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 oktober 2010 02:54 PM
  [ # 73 ]

Leuk dat jouw auto in een film mag meespelen.
Leuke 2cv trouwens.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 12 oktober 2010 01:11 AM
  [ # 74 ]

Gaaf. Moest het stuur voor de gelegenheid niet naar de andere kant worden gebouwd? Laughing

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 12 oktober 2010 09:30 AM
  [ # 75 ]

Ik denk dat de nummerplaat toch al verraadt dat deze auto non-UK is Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
 
5 van de 26
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook