Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
ok bedankt, dat moeten we dan maar proberen, stickers horen in stickerboek en niet op me zx!!!
en dan wat voor sticker
heren,
graag wil ik advies over de hoog pakkende koppeling van mijn zx, wat is wijsheid?, nog afstellen of een revisie set of een andere koppeling erin? dat laatste lijkt mij erg omslachtig, de zx moet een vouwwagen trekken hoelang kun je door met een afgestelde koppeling?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Wat is hoog aangrijpen? Ga eens rijden in de 5 de versnelling. Rij zo langzaam mogelijk en dan in een keer plank gas geven. Als de toeren dan oplopen en de auto versnelt niet hoef je er volgens mij niets aan te doen. Een vouwwagentje weegt niet al te veel en zal niet veel invloed hebben op de koppeling.
degene die hem voor me gehaald heeft zegt erg hoog, maargoed ga het advies opvolgen, ik zie ertegen op om die hele koppeling te laten vervangen, wat ik zoal gelezen heb moet de hele motor eruit met alle mogelijke gevolgen vandien., dus als ie het nog een tijdje zo doet zit het mij wel gebakken eigelijk, veel rijden doe ik er toch niet mee. zal op 25 km per week uitkomen of zoiets
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Koppeling ZX 1400 is 5 uur werk. Dat is echt geen drama hoor…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ah ok, en sorry voor me gevraag, ik heb er niet zoveel kaas van gegeten en vooral geen onnodig werk laten doen, het is niet de bedoeling dat ik asl een zeurpiet overkom, ik probeer allerlei info te verzamelen
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
De koppeling staat maximaal gesteld, het pedaal komt haast tegen onderkant dash aan eer die hem een keer pakt…. daar meneer lange tijd probleemloos wil rijden, lijkt mij vervangen een betere optie.
De 1.4 heb ik daarom ook aangeraden omdat onderhoud vrij eenvoudig is.
Allicht dat iemand nog een ZGAN plaat van een sloper heeft voor hem, kan die een tijd vooruit….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wat kost een drukgroepje voor een 1.4 nou..?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Niet veel, maar meneer heeft denk ik een koppelingsplaat nodig
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Je wisselt toch nooit alleen een koppelingsplaat…?
Zul je altijd zien: tien kilometer nadat je een nieuwe plaat hebt gemonteerd begeeft je druklager het…kun je wéér.
Gewoon de complete drukgroep vervangen dus, het zijn de kosten niet.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Ah je bedoelt een koppelingsset
Tja das aan hem, druklager gaat 123 kapot en 1.4 is sleutel vriendelijk…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
dus is een revisie setje mischien het beste?
alhoewel ik niet weet waat zo’n set uit bestaat