Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Dus toch. Ik heb gekeken en had eerst de indruk dat mijn draagarmrubber versleten was. Vervolgens dacht ik dat de arm dan iets naar voren zou schuiven bij een bocht waardoor hij tegen het subframe zou tikken. Dat stukje waar de voorste hoogteregelaar zit. Het geluid komt van de rechterkant namelijk.
Ik heb toen rubbers besteld bij Van der Laan. Heel relaxed overigens, kwam per post naar me toe! Toen ik zaterdag met de vraagbaak+Haynes en de rubbers in de loods bezig was, zat er geen beweging in die arm. Toen heb ik het maar laten zitten.
Maar wat tikt er dan als de rubbers versleten zijn?schuift de arm over de as, of kantelt ie?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Probleem is vaak dat die lange bout die dwars door de draagarm heen gaat vastrot in de binnenhuls (die van metaal is) van de rubberbus.
Bij in veren schaniert en draait het rubber dan in de draagarm in plaats van om de lange bout en zo komt er speling.
Maar wel raar dat ie daar mee door de APK is gekomen.
Andere oorzaak kan de stabalisatorstang zijn die niet meer op voorspanning staat.
En het blijft natuurlijk moeijlijk om op afstand de oorzaak te vinden.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Dus ik zou, al is het maar preventief, die as een keer in het vet kunnen zetten.
Dat verhaal van de stabilisator stang heb ik even bestudeerd in de handboeken. Dat is nogal een verhaal. De vraagbaak doet het zelfs uitleggen zonder afbeelding, geen touw aan vast te knopen. De Haynes en een ander boekje zijn wel wat duidelijker. Maar ik begrijp dat het zonder de speciale tool ook niet is uit te voeren. Kun je zoiets controleren? Als in of je kan checken of de stang niet meer op voorspanning staat?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bx-cannes schreef:Dus ik zou, al is het maar preventief, die as een keer in het vet kunnen zetten.
Dat verhaal van de stabilisator stang heb ik even bestudeerd in de handboeken. Dat is nogal een verhaal. De vraagbaak doet het zelfs uitleggen zonder afbeelding, geen touw aan vast te knopen. De Haynes en een ander boekje zijn wel wat duidelijker. Maar ik begrijp dat het zonder de speciale tool ook niet is uit te voeren. Kun je zoiets controleren? Als in of je kan checken of de stang niet meer op voorspanning staat?
Dat kan. Maar zie hem er eerst maar eens uit te krijgen als die vast gerot zit.
Het kan zonder speciaal gereedschap. Maar is nogal een verhaal om uit te leggen hoe.
heb je al eens gekeken of er geen ruimte op de kogels van de koppelstangetjes zit?
Ik bedoel die stangetjes waarmee de stabilisator stang links en rechts vast zit aan de draagarmen.
Makkelijk te controleren door er even flink aan te trekken en duwen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Heb ik gedaan Art, maar geen speling te voelen. Als ik m’n andere lijk weer rijdend heb zal ik dit eens uit gaan zoeken.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Er is wat vreemds aan de hand. Als ik gas geef gaat mijn licht feller branden. Dubieus. Wat gaat hier mis? Is dan de spanningsregelaar op zijn retour? Kan ik zoiets doormeten oid?
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Moet bij deze temperatuur trouwens het frontje ervoor?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bx-cannes schreef:Er is wat vreemds aan de hand. Als ik gas geef gaat mijn licht feller branden. Dubieus. Wat gaat hier mis? Is dan de spanningsregelaar op zijn retour? Kan ik zoiets doormeten oid?
Dynamo die niet genoeg laad, accu slecht, of de spanningsregelaar.
Dynamo moet 13,8 tot 14,5 volt laden met verbruikers aan. Als dat meer is dan is de spaningsregelaar kapot. Is dat veel minder dan laad de dynamo niet meer.
Als de motor uit is moet de accu 12,8 volt geven. Als dat rond de 10,5/11 volt is of veel minder is de accu kapot.
Winterhoesje moet onder de 10 graden voor de grill.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ok, hoesje hangt ervoor. De voltmeter ligt in de loods maar drukdrukdruk. Binnenkort zal ik even meten.
Maar wat is het alle keizers koud in een GS zeg. Het helpt ook niet dat ik de koolborstels per ongeluk heb verwisseld waardoor de motor van de ventilator de verkeerde kant op draait
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Koud? In een GS? Zolang je de interieurfan beneden de 80 km/u laat draaien wordt het echt goed warm!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ok, dan zal ik asap de spanning er anders opzetten, want nu krijg ik slechts warme lucht door de natuurlijke flow, dus zonder dat interieur blazertje.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat werkt redelijk goed in een Panhard, niet in een GS.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Het koude weer heeft m’n accu de nek omgedraaid. Net even nieuwe gescoord en gemonteerd. Best vervelend met -5 en een zaklamp in je mond…
Ga dit weekend wel even meten aan de nieuwe accu.
Oh, en zonet ook de stroomdraden verwisseld zodat de interieur fan blaast in plaats van zuigt.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bx-cannes schreef:
Oh, en zonet ook de stroomdraden verwisseld zodat de interieur fan blaast in plaats van zuigt.
Had je interieur afzuiging? Ook uniek en als je rookt ook makkelijk