Beste forumleden,
Nu wil ik een nieuwe bijrijdersvoorstoel met visgraat motief als bestuurdersstoel plaatsen
in m’n eigen VIP intrieur. Omdat mijn eigen bestuurdersstoel enigsins doorgezakt is.
Nu zit ik met de verstelhendel die aan de buitenkant zit. Is er een eenvoudig oplossing?
Min eigen stoel moet eruit, heb ik al gelezen uit een andere topic maar moet ik de boel ver uitelkaar slopen?
Wie weet raad?
Dank
Ik heb alleen ervaring met serie I, maar het zal wel hetzelfde zijn; als je de stoel eruit hebt kun je het hoogteverstelmechanisme er vanaf halen. Hetzelfde doe je bij de nieuwe stoel en dan zet je de nieuwe stoel weer op je oude hoogteversteldinges. Als de stoel een beetje los wil komen van de auto be je in een uurtje klaar.
Inderdaad,de stoel even iets verder uitelkaar halen en overbouwen
Maar is het te doen, i.v.m de hendels aan de buitenkant die de rugleuning naar achteren kunnen kantelen?
Je zou ook de hendel voor de rugleuning eraf kunnen halen en dan een kwartslag gedraaid terugplaatsen.
Dan wijst die omhoog.
De stoel past dan net, en de hendel zit stijf tegen de middenconsole aan, maar het gaat wel. En je kunt de stoel nog verstellen ook. (doordat de hendel omhoog wijst)
Bij een CX type 1 gaat dit dus wel, of het bij een type 2 ook werkt weet ik niet. Misschien hebben die wel een bredere middenconsole.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90