Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De oplossing van de zes bak gaat denk ik ook gebeuren ja. Ik dacht inderdaad ook aan de vijf van een C35 diesel als zesde versnelling, maar ik heb me daar eigenlijk nog totaal niet in verdiept. Ik doe denk ik wel een HD koppellingsbediening uit een CX prestige handbak s1, die gewoon aangestuurd wordt door de standaard pedaalcylinder van de SM. En een andere koppellingsset natuurlijk, beetje ook in de trand van de CX. De bak moet zowiezo nog aangepakt worden, maar ik denk dat ik er een prepareer naast de auto, en ik denk dat ik een quaife sperdif ga proberen, maar dat heeft mijn aandacht nog niet helemaal.
Koeling wil ik nog wat aanpassen met een veel grotere thermostaat geregelde oliekoeler, helemaal voorin, want ik heb de ruimte waar de accu en originele oliekoeler zitten nodig voor de intercoolers. Ook natuurlijk de bekende vdl aanpassing met warmtewisselaar kvs/motorolie komt er op, zodat hij wat sneller op temperatuur is en om de piektemperaturen die de olie opvangt ook deels op de kvs af te wenden. In tegenstelling tot de motor in de CX is de C114 natuurlijk af fabriek niet turbo ingericht dus het heeft allemaal een nog wat experimenteler karakter dan in de CX. De grootste uitdagingen worden de uitlaatspruitstukken, maar goed, met een boel lasbochten en een boel avonden experimenteren met de TIG bak moeten we daar wel uitkomen. Voor de rest is de opstelling die ik in gedachten heb nu wel helder.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ombouwen naar een 6-bak heeft iemand beschreven op het forum van de franse club.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heb je een link toevallig. Is altijd handig als naslagwerk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en een duitser heeft er een gietstuk/alublok voor gemaakt. ik zal ff kijken..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hier is de link.
http://www.smclubdefrance.org/SMF/index.php?topic=1117.0
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dan moet je inloggen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Correctie is een Luxemburger !!
Hij heeft “gewoon” een hel grote klomt aluminium gekocht en heeft
dan een programmaatje laten schrijven ( zijn vrouw mag niet weten wat dat gekost heeft )
om een complete deksel uit te frezen .
Volker zal mij wel corrigeren als ik hier iets verkeerd schrijf
walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Ik geloof alleen dat ik zelf ook moet stemmen om de uitslag te kunnen zien.
Late reactie…
Je kan de uitslag zien zonder zelf te stemmen door even uit te loggen, als niet ingelogde user kan je de poll volgens mij wel volgen
Zo te horen wordt het toch de turbo uitvoering
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm. Nou ben ik lid van de sm club de france… maar wat in hemelsnaam mijn login was… dat wordt weer effe zoeken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, gezien de poll precies even schizofreen is als mijn eigen ideeen er over is de kogel door de kerk. Deze week werd bij mede door het gekeuvel erover alhier ineens helemaal duidelijk hoe het moest met de turbo opstelling. Zuigers van 8.9 compressie ingericht voor turbo gebruik zijn net besteld.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, de spreekwoordelijke kogel is door de kerk. De zuigers zijn besteld, en ingericht voor druklading. En daarmee heb ik me nog aan de poll gehouden ook.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
SmClubDeFrance: Neem je lidnummer als login.
6-Bak: Met je biturbo kan je gemakkelijk zonder, spaart je een hoop extra werk, ik zou gewoon alle tandwielen uit een C35 diesel bak nemen, lekker korte 1e versnelling gaat goed met je Quaife, en dan grote stappen, dat trekt die turbo best.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe, ik probeer er al maanden achter te komen wat mijn lidnummer is. Ik ontvang al een tijdje het clubblad, maar mijn lidnummer heb ik geen flauw idee van.
Dat idee van een gewoon een C35 vijfbak doen is wel erg leuk, al spreekt een zesbak meer tot de verbeelding natuurlijk. Ach, dat stadium ben ik nog lang niet dus daar ga ik me voorlopig ook niet druk om maken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Geen lidmaatschapskaart? Kijk anders op het label van je clubblad?
En anders: bel je naar Frankrijk?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee geen lidmaatschapskaart, en label op clubblad was handgeschreven. Ik heb een paar keer gemaild, ik ga er wel weer eens een keer achteraan.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!