Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ben even aan het kijken geweest op het forum maar nog niet het juiste antwoord tegen gekomen.
Als extra kon je bij de XM een Clarion radio kopen met stuurbediening.
Als je dat niet in je XM hebt zitten, wat heb je dan allemaal nodig.
Een stuur en radio alleen? En is het allemaal qua draden voorbereid?
Dat stuur en die radio is niet zo’n probleem om op de kop te tikken. Je zult de sleepring en de bedrading moet gaan zoeken. Die zat bij mijn weten niet zomaar voorbereid en kom je helaas niet op elke hoek van de straat tegen.
Wat dat stuur betreft, let er even op waar je controle van je airbag zit in je huidige uitvoering. Er zijn uitvoering met een rood ledje in het stuur en uitvoeringen met het controle lampje in het klokkenpaneel. Maaar ws wist je dat al.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Airbag zaten er niet in in de 1e serie’s die ik heb.
Dus ik moet opzoek naar een sloper waar zo’n radio in zit of heeft gezeten en daar alles uithalen qua sleepring en bedrading.
Ik kom ze trouwens niet vaak tegen die een radio en stuur in de verkoop hebben.
Die radio is je minste probleem. Die zie je regelmatig voorbij komen, de cd wisselaar ook nog wel, maar dan moet je er even opletten dat de kabel er ook bij zit. helemaal mooi is speler, met kabel en houder.
Of dat ding in een serie 1 ook onder de bijrijdersstoel zat, dat weet ik niet.
Zoek anders even voor een stuur op leboncoin. Daar komt dat spul nog wel eens voorbij. Met ene beetje mazzel zie je daar voor heeeel weinig een sloper die dat spul erin heeft….
Heeft Par Example niet een serie 1 stuur met radio bediening? 25 euro meen ik, maar dan moet je de kabels dus nog vinden.
Ik heb nog een wisselaar uit een type 1, en kabel van het stuur naar de radio van een type 2, als die hetzelfde zijn tenminste.
Kabel van het stuur naar radio demonteren is ook een onwijze k*tklus
Ouwe mopperkont
in dat geval zou je alleen nog de sleepverbindingen moeten hebben…
Hier heb je alles bij elkaar…
Nadeel, er zit wel zo’n auto omheen.
Voordeel, het is in het topje van France..
Die heb ik ook nog wel ergens liggen, type2’s iig, 1e type weet ik niet (als er verschil in zit)
Ouwe mopperkont
Je zou eea even moeten nakijken op service.citroen. Als de nummers verschillen heb je ws verschil tussen serie 1 en 2 voor die delen. maar dan weet je iig waar je aan toe bent.
Uit deze aanbieding http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/129521900.htm?ca=17_s begrijp ik iig dat er verschil is tussen de aansluiting van een serie 1 en 2.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Hoort er standaart een CD wisselaar bij te zitten? Of kun je die als after market later monteren.
En als je een sloper vind waar alles inzit is die kabel er ook zo uit hoor. Beetje breken enz..
Wat wil je voor die wisselaar hebben Matthijs? Pb anders mar even.
Die kabel loopt tussen een stalen stang en het kachelhuis door als ik me niet vergis
Tja die CD wisselaar… 40 euro?
Ouwe mopperkont
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Matthijs309 schreef:Die kabel loopt tussen een stalen stang en het kachelhuis door als ik me niet vergis
Ohh, zo’n stang breek je niet zomaar. Loopt inderdaad een erg leuke dikke achter het dasboard.
Maar is zo’n cd wisselaar standaart bij zo’n radio? Hoort dat bijelkaar?
Het was een setje volgens mij. Je kon , ik gok even, nog kiezen voor een audio pack oid en dan kreeg je wat betere speakers. Radio citroen was een clarion eventueel met wisselaar.
Als je zelf die kabel uit een sloper moet halen is dat wel handig. Het is rot werk volgens mij, maar dan weet je wel hoe dat ding moet zitten .
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Hey lijkt mij ook het makkelijkst om een sloper te hebben waar alles in 1 keer inzit. Beter dan allemaal losse componenten weg te halen. Maar ik sta voor alles open.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Heb een boekje gevonden waar het instaat.
Je hebt type nr. pc 202. Dat is alleen een radio met cassette speler.
Daar kun je geen cd wisselaar op aansluiten.
Het type PC 302 is een radio met cassette speler en een mogelijkheid voor een wisselaar.
Gaat me natuurlijk om de cassette speler
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Matthijs309 schreef:Die kabel loopt tussen een stalen stang en het kachelhuis door als ik me niet vergis
Heb je de kabel er dan ook bij die van de radio naar de wisselaar gaat? De wisselaar komt toch onder de bijrijers stoel? Of is die kabel universeel te koop bij een automaterialenzaak.
En heb je hem geprobeert voordat je hem demonteerde?
et voila, volgens mij moet je deze hebben…
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/61516104.htm?ca=17_s hoef je er niet eens uit te plukken,.