Ik heb zelf geen fotos gemaakt, maar een vriend van me wel. Hij komt niet op dit forum dus ik zal proberen die fotos af te troggelen. Ik moet zeggen dat de rit best wel interessant was. Een aantal van de plekken was het erg zoeken om de goede kant op te gaan. Werken met het bolletje-pijltje systeem… en de Limburgse organisatoren hebben ons het af en toe heel erg moeilijk gemaakt (ben dus ook drie keer fout gereden). Ik ben trouwens één van die ‘noorderlingen’ voor mij was het ongeveer 240 kilometer heen, en ook weer terug.
Volgend jaar is de najaarsrit in de omgeving van St. Oedernrode. Tenminste, dat dacht ik zo, omdat de persoon die het dan organiseert daar woont. De voorjaarsrit dit jaar wordt georganiseerd door XBXG (Wouter), Martijn van Gink en ondergetekende. Dit zal een rit zijn door Vlaardingen, Schiedam, Maassluis en een stuk midden Delfland. We proberen dan vooral de oude gebieden in de steden langs te gaan. Ook niet leden kunnen komen, maar deze moeten echter 5 euro per persoon betalen (daar staan twee kopjes koffie, cake en nog wat kleine versnaperingen en natuurlijk de rit tegenover). We hopen op een behoorlijke opkomst. Zeker omdat een aantal stukjes overlappen (er is bijvoorbeeld een kruising waar je vier keer langs komt en iedere keer de andere weg inslaat) zou het leuk zijn om een heel groot aantal bixen te zien rondrijden.
Duncan
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)
Duncan Ruseler schreef:Ik heb zelf geen fotos gemaakt, maar een vriend van me wel. Hij komt niet op dit forum dus ik zal proberen die fotos af te troggelen. Ik moet zeggen dat de rit best wel interessant was. Een aantal van de plekken was het erg zoeken om de goede kant op te gaan. Werken met het bolletje-pijltje systeem… en de Limburgse organisatoren hebben ons het af en toe heel erg moeilijk gemaakt (ben dus ook drie keer fout gereden). Ik ben trouwens één van die ‘noorderlingen’ voor mij was het ongeveer 240 kilometer heen, en ook weer terug.
Duncan
Ik vond het op zich goed te rijden. Er zat volgens mij 1 wezenlijke fout in de route. Dat was bij de afslag Eygelshoven vlak voor het einde van de tocht. Hier en daar misschien wat onduidelijkheden, maar dat houd je alert
Ik was wel blij dat deze route een wat hogere gemiddelde snelheid mogelijk maakte. De rit tijdens het kampeerweekend bijv. was wel heel langdradig, ook qua tempo.
Verder vond ik de organisatie weer uitstekend gedaan. Er was een hoop tijd gestoken in het voorbereiden van de route (is best ook een hoop werk om zo’n routebeschrijving netjes in de computer te zetten).
Trouwens, ik heb ong. 400 km gereden, incl. rit. Vanuit Den Bosch is het nog maar 150 km rijden.
...
iegelser….
das lang geleden.. en huld, daar heb ik nog een blauwe maandag gevoetbald.
En wel met mijn bx die kant uit gereden, maar dat was richting mestreech… en met mijn biarritz…
...
iegelser….
das lang geleden.. en huls, daar heb ik nog een blauwe maandag gevoetbald.
En wel met mijn bx die kant uit gereden, maar dat was richting mestreech… en met mijn biarritz…
Vroeger was er een reclame van Citroen met de slogan:
**Wat wordt het mooi met al die BX-en op de weg **
Daar moet ik nu weer aan terugdenken.
Phritz schreef:Vroeger was er een reclame van Citroen met de slogan:
**Wat wordt het mooi met al die BX-en op de weg **
Serieus, was die er? Ik herinner me er wel een van Honda, met de door vlgs mij Ron Brandsteder uitgesproken volzin: “Wat wordt het toch mooi met al die Honda’s op de weg” - waarvan voor de toenmalige nogal eens strandende (overigens wel lekker rijdende) Civics gold: “Wat wordt het toch mooi met al die Honda’s langs de weg”...
Ich bin ein Breaker
Pasqual schreef:Volgens kenteken is het een progress u9, volgens de verzekering een automaat ( !!?? ) en volgens mij een bouwpakketje.
Dus mannen, roept u maar, wat is ‘t???????
Vraag bij de rdw site het kenteken op:
en kijk of datum eerste toelating en datum eerste afgifte Nederland gelijk zijn. Zo niet dan is het een gebruikt geimporteerde auto, en dan hebben ze hem mogelijk ergens onder gepropt wat qua technische uitvoering enigzins gelijkwaardig was.
En welke kleur staat er op het kenteken?
De verzekeringsmaatschappij gaat alleen maar af op de gegevens die jij ze aanlevert; vervolgens kijken zij in een grote tabel welke uitvoering daar volgens hun bij hoort; daar kun je dus niets uit afleiden. Het kan gewoon een foutje zijn.
Ich bin ein Breaker
Duncan Ruseler schreef:. Ik ben trouwens één van die ‘noorderlingen’
Duncan
????
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…
karel schreef:Pasqual schreef:Volgens kenteken is het een progress u9, volgens de verzekering een automaat ( !!?? ) en volgens mij een bouwpakketje.
Dus mannen, roept u maar, wat is ‘t???????Vraag bij de rdw site het kenteken op:
en kijk of datum eerste toelating en datum eerste afgifte Nederland gelijk zijn. Zo niet dan is het een gebruikt geimporteerde auto, en dan hebben ze hem mogelijk ergens onder gepropt wat qua technische uitvoering enigzins gelijkwaardig was.
En welke kleur staat er op het kenteken?De verzekeringsmaatschappij gaat alleen maar af op de gegevens die jij ze aanlevert; vervolgens kijken zij in een grote tabel welke uitvoering daar volgens hun bij hoort; daar kun je dus niets uit afleiden. Het kan gewoon een foutje zijn.
Het is en blijft overigens een wazig verhaal. Zeker als je onze 2 bixen naast elkaar zet die volgens de papieren gelijk moeten zijn en waarvan ik denk dat ik de “echte” Progress heb, ze in niets qua uitvoering op elkaar lijken. Setrker, ik wilde dat dat allemaal op de mijne zat. Maar van de andere kant, wat er niet op zit kan ook niet kapot
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer