Een maand lijkt me het meest realistisch. Hij heeft die Saxo al bijna een week geloof ik
Schijt aan originaliteit.
M&M schreef:EW schreef:Sorry, ik had in de poll ook nog geprobeerd te zetten: Langer? Dat geloof je zelf toch ook niet?
Maar waarschijnlijk iets fout gedaan.
Bij deze , voor de optimisten onder ons , “langer” toegevoegd
Ik wil wel weer een poll afsluiten om te wedden dat niemend “langer” gaat invullen!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
OK Bram, verbaas me en steun me, ik heb “Langer” gekozen. Don’t let me down!!
3 weken..
winnetou schreef:OK Bram, verbaas me en steun me, ik heb “Langer” gekozen. Don’t let me down!!
Dat ga je dan geheid winnen (WEDDEN ?).
Ik had die optie er zelf wel aan toe willen voegen, maar sinds een paar dagen ben ik geen Mod meer dus dat kon ik niet zelf.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bram schreef:winnetou schreef:OK Bram, verbaas me en steun me, ik heb “Langer” gekozen. Don’t let me down!!
Dat ga je dan geheid winnen (WEDDEN ?).
Ik had die optie er zelf wel aan toe willen voegen, maar sinds een paar dagen ben ik geen Mod meer dus dat kon ik niet zelf.
ik stem ook op langer
mod rechten kan je zo terug krijgen hoor
Het lijkt me duidelijk, diegenen die op langer hebben gestemd hebben dus wonder boven wonder toch gelijk gekregen
Tenminste, Renz, staat dat ding nog steeds voor de deur?
Xsara_Coupe
Ik had een maand gestemd, heeft hij de Saxo nu echt een Maand
En is het nog steeds dezelfde Saxo :
Volgens mij is Bram toe aan een paar ‘goede bedoelingen’ gehuld in lange witte jassen
Schijt aan originaliteit.
Ik denk in ieder geval dat hij ieders verwachtingen al lang heeft overtroffen. Doet ‘ie het daarvoor of vind ‘ie de Saxo echt zo’n lekker autootje?
voge schreef:Ik denk in ieder geval dat hij ieders verwachtingen al lang heeft overtroffen.
Doet ‘ie het daarvoor of vind ‘ie de Saxo echt zo’n lekker autootje?
Nee hoor…..ik blijf er niet mee rijden om er anderen een plezier mee te doen.
Ik heb bewust een zuinig karretje met airco gezocht (en gevonden) t.o.v. de vrij dure Xantia TD ops: .....de verschillen in WB en brandstofgebruik hebben we in die andere draad (over de Saxo 1.5 D) al besproken.
Maar wat ik in andere draadjes al meerdere keren heb aangegeven is….dat ik geen NEE zeg tegen een BX tzd-turbo met werkende airco, die droog is van onderen en waar geen al te grote reparatie’s in het verschiet liggen (koppeling, cylinderkoppakking, oktopus…enz)
Maar dat zal helaas een zeldzaamheid zijn, als ik die nog tegenkom…..EN er zijn natuurlijk meer kapers op de kust voor zo’n auto
Ook deze week heb ik de Airco nog aangehad…wie had dat kunnen bedenken, eind Oktober
Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik de Turboduw, de HP-vering….en de heerlijk zittende GTI-stoel zou missen.
Die TZD-turbo was en IS voor mij net een betaalbare auto…..51 euro p/m aan WB…...kan gemakkelijk de 1 op 20 halen met snelweg-km’s…..en het is gewoon een *eigenwijs* model op de wegen.
De Saxo 1.5 D is natuurlijk nog wat goedkoper in WB (44.- p/m) en gebruikt nog iets minder.
Dus ik kan niks beloven HOELANG ik met deze Saxo zal rijden…..wel ben ik hem i.i.g. van plan weg te doen voordat hij op de 190.000 staat….ik heb dus nog een stuk te gaan, hij staat nu op 148.000.
dat je er niet voor een ander mee bleef rijden was me ook al wel helder hoor! Voorlopig nog 42.000km Saxo voor de boeg dus! Jammer dat er geen Xsara is met HP hè, ik zou ‘t helemaal niet erg vinden als Citroën dat op al haar modellen (misschien m.u.v. het kleine spul) had gezet!! Mijn TZD T. is ook niet helemaal droog van onderen maar ik ga binnenkort de carterpakking vervangen, dat is volgens mij de enige bron van ellende. Die druk in je heerlijke stoel zou ik ook missen hoor, dat mis ik zelfs al als ik even met de 1.4e op pad ben!
voge schreef:Jammer dat er geen Xsara is met HP hè, ik zou ‘t helemaal niet erg vinden als Citroën dat op al haar modellen (misschien m.u.v. het kleine spul) had gezet!!
Citroen’s stomste fout is, dat ze i.p.v. de ZX….(alleen) de Xantia rond 1993 met HP-vering hebben gemaakt, maar die is helemaal niet DE opvolger van de BX….qua grootte, gewicht e.d.
Dat was de ZX ....DIE hadden ze HP-vering moeten geven, wel heeft de ZX ook 1 ruitenwisser en dat hadden ze wel mogen veranderen van mij, in 2 RW’s.
De ZX rijd ook een stuk stiller dan een BX, zeker de 1.9 D.
Maar tjsa…..het is niet anders.
Is het niet mogelijk HP veringe onder die Saxo te schroeven ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
voge schreef:Jammer dat er geen Xsara is met HP hè, ik zou ‘t helemaal niet erg vinden als Citroën dat op al haar modellen (misschien m.u.v. het kleine spul) had gezet!!
dit is zeker jammer!
het is natuurlijk al vaak gezegd.
al hoewel de Xsara toch erg comfortabel is
C4 had het ook moeten hebben, die is nu kei hard naar mijn idee (wel een strak stuurgedrag vind ik)
ZX kan ik niet veel over zeggen, nooit achter zelf achter het stuur gereden.
wel genoeg op de achterbank gezeten toen wij er thuis 1 hadden, maar die vond ik maar klein vergeleken met de BX, Xsara break die daarna kwam was ook stuk ruimer