hoe heeft ie dat gedaan?? ik met me 24 jaar rijervaring betaal al 17 euro voor me zx, hij heeft een oldtimerverz?
Stijn rent even iets te hard, ik heb hem nog niet verzekerd aangezien ik de meldcode nodig had, deze kan ik morgen bekijken als ie van de keuring terug komt. Volgens de RDW site is ie wel goedgekeurd trouwens, heb hem net dus betaald
Zow, hij staat hier in Rotterdam op de oprit
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gefeliciteerd!
Citroen!
Ja danku!
Morgen even verder bekijken, het was net te donker. Eerste klusje is een olielek opsporen maar waarschijnlijk is het gelekt oid. bij het bijvullen. En morgen ook een radio+speakers inbouwen Muziek is m’n hobby..
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik help het je hopen, want GS’en en GSA’s willen ook nog wel eens uit zichzelf gaan lekken…
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
KM teller staat inmiddels op 177.950 ofzo… Niet slecht
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
oh, deze wagen is net in gereden, kan nog wel een paar ton bij met goed onderhoud. Lekkage van olie kan: 1) O-ringen, 2)klepdeksel pakking, 3) olie koeler en als je geluk hebt dan is het tijdens het bijvullen niet helemaal goed gegaan. Als de GSA iets lekt geeft niet heel veel, kan je wel een tijdje mee door rijden, zodra je koppeling gaat vervangen gelijk de lekkage opsporen.
van harte met je aanwinst en heel veel plezier.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Dat oliepeilstokje, hoe werkt dat precies? Wat is min en max?
Het lijkt me dat ie teveel olie heeft gehad wat er nu uit is.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Oliepijl moet tussen de inkepings staan. Er zit nu dus veel te veel in. Niet mee doorrijden, kan schadelijk zijn voor de motor en je zal niet de eerste zijn die ermee een keerring uit blaasd.
De GSA is wel zeiknat van de olie aan de onderkant. Ik hoop voor je dat het komt door teveel olie. Zo niet kun je direct aan het werk om de motor droog te leggen.Kijk maar eens waar het weg lekt. Moet niet moelijk te zien zijn met zo’n vette onderkant.
Vind het zo ook niet verantwoord om door te rijden, mede omdat je de remschijven ook zo vet hebt.
Dank voor de reactie…
Ik ben ermee van Limburg naar Rotterdam gereden, daarna was de olie overal…
Hopelijk is het nog op tijd..
De remmen deden het wel, alleen als je heel langzaam rolt en remt, voel je hem ‘bonken’, zegmaar stuiteren tussen de klauw en schijf.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Olie verversen en de boel schoon spuiten en dan kijken of het lekt of niet.
Precies.
Wat is er nou fout gegaan?
Nou, ik, eigenlijk. En de Citroënspecialist.
De lampjes gingen aan in de bochten zei hij. En er zou een liter olie te weinig in zitten.
Dus ik heb er gewoon een derde liter bij geknikkerd onder het motto ‘dan kom je zeker thuis’.
We hadden dus gewoon even zèlf moeten peilen.
Feit is dat dit echt komt door een teveel aan olie. Geen spontane lekkages.
Minder leuk zou zijn als hierdoor pakkingen/keerringen aan stukjes geblazen zouden zijn.
Ik zou ook zeggen, schoonmaken, karren, oliepeil in de gaten houden (!) en kijken of en waar ‘t lekt/zweet.
Als je geluk hebt valt ‘t mee. Als je pech hebt heb je gelijk een klusje.
Nevertheless: Sorry man
Aangezien ook de remmen vol zitten, is het niet ‘even’ schoonmaken en ga ik me verdiepen in de koppeling en drukgroep. Als ie dan toch uit elkaar moet, dan maar meteen goed..
Weet iemand waarom die krul in de peilstok zit?