Maus schreef:Aangezien ook de remmen vol zitten, is het niet ‘even’ schoonmaken en ga ik me verdiepen in de koppeling en drukgroep. Als ie dan toch uit elkaar moet, dan maar meteen goed..
Toch jammer dat je er dan niet in kunt rijden
Tussen mini en max zit 1 liter, maar als je bij vult tot max. Dan weet je zeker dat het motorblok of dmv de te hoge carterdruk er olie via de zwakste plaatsen eruit gooit of dat het blok olie gaat stoken. Dit gaat dan van kwaad tot erger.
De slinger in de pijlstok zorgt dat de carterdruk niet de oliepijlstok eruit wil blazen. Het is een soort labyrint.
Zou ook een zooitje worden inderdaad, als die overal heen ging…
het IS een zooitje
Ik heb goed gekeken vanaf boven, maar in principe lekt het overal wel iets, echt duidelijk waar het meeste lek is, weet ik niet… Zojuist gemaild naar iemand die het werkplaatshandboek aanbied, dus als ik die heb zal ik het front eens demonteren, da’s veel makkelijker zoeken.
Ook de LHM voorraad staat vér over de max, het metertje op het reservoir, aan de bestuurderskant onder de motorkap, staat helemaal bovenin en beweegt niet eens. Ik las in de vraagbaak dat die tussen de rode streepjes moet staan.
Als ie toch goed uit elkaar moet, wil ik ook maar meteen de koppeling en drukgroep vervangen, ik begreep dat de distributieriemen ook meteen mee kunnen, zijn er nog meer dingen die ik beter ‘primitief’ zou kunnen vervangen nu ie toch open ligt?
En waar kan ik de onderdelen bestellen?
Sorry als dat al ergens op het forum staat, dan heb ik het nog niet gevonden denk ik..
Dank voor de goede tips mannen!
@ Mods, misschien een idee voor een nieuw topic? Of kan ik beter hier doorgaan?
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Let op! Het metertje van het lhm reservoir kan ook gewoon bovenin vastzitten, dit gebeurt heel vaak…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Maus schreef:
En waar kan ik de onderdelen bestellen?
Bij de club (GS/A vereniging) natuurlijk! Ben je al lid?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:Maus schreef:
En waar kan ik de onderdelen bestellen?
Bij de club (GS/A vereniging) natuurlijk! Ben je al lid?
Juist, want verder is het erg lastig om aan spullen te komen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Maus schreef:
Ook de LHM voorraad staat vér over de max, het metertje op het reservoir, aan de bestuurderskant onder de motorkap, staat helemaal bovenin en beweegt niet eens. Ik las in de vraagbaak dat die tussen de rode streepjes moet staan.
Staat de auto in de hoogste stand?
Doet ie op alle standen, maar ik zal het nog nader inspecteren binnenkort.
Zijn onderdelen alleen via de GS/A vereniging verkrijgbaar?
Je moet het namelijk persoonlijk halen voor zover ik begreep, en het ligt niet echt naast de deur…
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Maus schreef:Doet ie op alle standen, maar ik zal het nog nader inspecteren binnenkort.
Zijn onderdelen alleen via de GS/A vereniging verkrijgbaar?
Je moet het namelijk persoonlijk halen voor zover ik begreep, en het ligt niet echt naast de deur…
Er zijn ook wel onderdelen te verkrijgen via automateriaalhandel maar lang niet alles meer.
Vooral specifieke dingen kunnen die niet meer leveren en je hebt ze wel nodig om de GSA rijdend te houden.
De vereningsmagazijn heeft ook postorder service voor de kleine onderhouds artikelen. Voor de grotere dingen moet je naar het magazijn. Die is zomers elke maand open, de ene keer op een zaterdag en de andere keer op een zondag zodat een ieder komen kan als die zaterdags b.v werken moet.
Maar eerst lid worden!
Fotoke!
Inmiddels zijn we een paar maanden verder. De GSA heeft niet meer gereden, aangezien het oliepeil niet goed te krijgen is(na een fles van een liter er in één dag doorheen, tijdens een rit).
Nu is het zaak om me te verdiepen in alles wat onder de kap zit, en een lasser zoeken. Er zit een flink gat in, vlak voor de bijrijders stoel. Het is binnenin nog een stuk verder zichtbaar, dat zit aan de onderkant onder achter de beschermlaag. Dat is een soort pasta, het is zacht en plakkerig. Tectyl?
Kortom, de schuur opruimen en de voorkant er eens af, dan kan ik waarschijnlijk meer zien.
Ik heb op dit moment meer geld dan kennis wat betreft die auto, meestal is ‘t andersom!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Heel veel sterkte Maus, toen ik aan de GSA begon in 2002 had ik ook weinig kaas gegeten hoe het ding in elkaar zat maar met een handige vriend gewoon begonnen! Ik heb toen binnen twee dagen op straat motor uitgebouwd en de koppelingsplaat vervangen. Had ik toen ook maar de O-ringen vervangen had mij een keer extra uitbouwen gescheeld. Als jij lekker in een garage kan sleutelen en een goede haynes en advies van het forum kom je een heel end. Blok droog maken op de GS/A sleutel dag lijkt mij niet haalbaar maar wellicht wel een goed idee om daar langs te gaan voor advies of een andere korte klusje.
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Ik heb wel een garage maar daar staat voorlopig een Volvo in. Die kan er wel even uit maar moet eigenlijk weer naar binnen. Verder een groot stuk eigen terrein, daar kan ik makkelijk sleutelen. Als het blok eruit is kan ie eventueel naar binnen…
Ik heb geen kaas gegeten van het hele LHM systeem, anders was ik er allang aan begonnen.
Soms denk ik, ik had een Visa moeten scoren ofzo.. of wat anders simpels