Al enige tijd hoor ik vanaf +/- 50 km per uur een extra geluid alsof ik op slecht asfalt rijd. Neem ik een bocht naar rechts (en dat hoeft niet een scherpe bocht te zijn)dan hoor ik een geluid wat overeen komt alsof je op de strepen op de weg rijd maar dan behoorlijk erger. Naar links is dit in mindere mate.Naar de garage geweest alles onderzocht(ik was er zelf bij) en deze geven het probleem toe maar kunnen niets vinden !! Er bestond een kleine kans dat het de wiellagers waren en deze zijn vervangen op hun kosten (garantie ,heb hem net een week of zes bjr 2006). De beste oplossing is volgens hun om nog even door te rijden in de hoop dat het erger word en hun kunnen zien waar de oorzaak zit. Het zou echt bij de voorwielen moeten zitten….maar wat ??
Zijn er mensen met dezelfde problemen ??? Misschien nieuwe banden proberen nu liggen er michelin banden op 205-50-17.
Citroen C5 2.0 aut exclusive
Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Ooit eens met een Peugeot gehad. Het leek op het geluid van ribbels in het asfalt voor een stoplicht.
Het bleek een koppeling in de aandrijfas te zijn.
Idem bij mijn eerste Peugeot 205 (heel lang geleden). De oorzaak bleek een gescheurde rubberen hoes waardoor het vet uit de tripode van de rechter aandrijfas was gelopen.
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Overigens, welkom op dit forum Groenendaal!
En ondanks dit probleempje, gefeliciteerd met je aankoop!
Bedankt voor de reacties en heb deze gemaild naar mijn garage. Ben benieuwdt wat hier uitkomt.
Heb je niet jouw rechter wiellager kapot? Je hebt nl extra belasting op jouw rechter wiel in een bocht naar rechts
@ hoogje:
In de eerste post van TS staat:
“Er bestond een kleine kans dat het de wiellagers waren en deze zijn vervangen op hun kosten”
Dus het ligt niet aan de lagers aangezien deze zijn vervangen…
Schitterend dat iedereen meeleeft en meedenkt. Ik wacht nog op een bericht van mijn garage…...
Tot die tijd hoop ik dat iemand met een oplossing komt.Alvast bedankt,....
Wederom met mijn garage contact gehad en reacties forumgebruikers voorgelegd. Reactie :Zou kunnen ! Volgende week gaan ze wederom een poging wagen om te kijken of ze het nu kunnen vinden….word vervolgd.
Op zich een logische reactie “zou kunnen”
Via de telefoon of per email is zoeken naar de oorzaak erg lastig in zo’n geval.
Succes!
Eindelijk, vandaag kon ik mijn C4 weer ophalen bij de garage na een afwezigheid van 9 dagen.De oorzaak was eindelijk gevonden; er bleken twee lagers in de versnellingsbak aan vervanging toe te zijn. De versnellingsbak is gereviseerd nadat de wielagers eerst waren vervangen en de oorzaak toch niet daaraan lag.
Kosten nul euro alles viel gewoon onder de garantie !! Bij deze mijn complimenten aan garage v Deursen in Uden.
Bij deze is deze rubriek afgesloten….......
Ondanks de “officiele” afsluiting toch nog een vraag…
Hoeveel km staan er op de klok en om welke motor/versn.bak ging het ook alweer?
Het is natuurlijk mooi dat alles onder de garantie is gedaan maar voor een auto van 4 jaar is dit toch een onverwachte revisie (lijkt mij). Of heeft de vorige bezitter gewoon een “slechte invloed” gehad???
Ongeveer 124000 en ik heb een 16 vtr+. De reden intereseerd mij niet zo. Waar het mij om gaat is dat het nu opgelost is…......
Het is natuurlijk begrijpelijk dat je blij bent met het uiteindelijk resultaat.
Mijn vraag was gewoon uit eigen belang Het gaat bij jou om een andere motor en dus ook andere versnellingsbak. Dan hoef ik me ook minder/geen zorgen te maken