Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat klinkt al klasse service! Ik ben benieuwd of dat ook voorkomt bij andere merken met soortgelijke problemen.
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
De Held schreef:Bij mijn C3 uit 2002 met ruim 185000 km op de teller zijn pas geleden de achterveren kosteloos vervangen door garage Lanting in Purmerend. Heel veel respect voor deze garage die ondanks de hoge leeftijd en de hoge kilometerstand, toch coulance voor mij heeft aangevraagd en ervoor gezorgd heeft dat ik het ook nog kreeg.
kijk, met dat in het achterhoofd ga ik ook even bellen. Dank voor je bericht!
En erg netjes van de garage.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik zie nu dat ik nog niet gemeld heb dat een van de voorveren van onze Berlingo ook de geest heeft gegeven. Ik heb nagevraagd bij de garage of er nog een coulanceregeling geldt, maar voor de Berlingo en de Picasso besttaat die regeling niet meer.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Omdat door een moderator de plaats reactie knop is weggehaald in een topic wat dus over een picasso gaat, ga ik jullie hier maar lastigvallen met dat van de picasso.
In het picasso gedeelte schreef iemand over het breken van zijn voorveer van zijn 2003 uitvoering; laat ik er nu ook zoeen hebben.
Ik heb zoveel mogelijk veer (dichtbij de schotel) en schotel maar ingespoten met teflonspray van motip, aangezien roest een veroorzaker zou zijn.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Als het probleem veroorzaakt wordt door metaalmoeheid dan zal zo’n laagje niet direct helpen denk ik.
Ik las namelijk dat het ook aan de coating van de veer kon liggen en als de veer dan roest op die plek dat dat het kan veroorzaken. Beetje vettigheid voorkomt dat.
Kan me herrinneren dat de opeldealer waar ik vroeger kwam, dat die bij de beurt als service wat kruipvet in de veerschotel spoot. Dus ik dacht laat ik dat ook eens doen.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Ik heb dat topic op slot gezet.
Alle gebroken veren in één topic !
Jawel ook ik wilde vanmorgen gaan rijden en links voor maakte een raar geluid, ik terug naar huis en de ANWB gebeld, ook ik heb een gebroken veer links voor, ik heb een citroen C2 1.61 16V Sensodrive uit 09-07-2004 ik ben de 2e eigenaar.
Ik baal als een stekker want dit waarschijnlijk flink in de kosten lopen of geld voor mij ook nog een regeling?
Met Vriendelijke Groet,
Ruud
Totaal aantal Berichten: 154
- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Gewoon informeren bij een officiele citroengarage, dan weet je het snel genoeg.
Eventueel bij een tweede, want niet elke garage gaat er even goed mee om, gezien de diverse reacties in dit topic.
Succes.
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik weet niet of Citroën nog coulance toepast. Ik neem aan dat ze ook naar bouwjaren kijken. Ze hebben de regeling wel versoberd. Een gebroken veer van een Berlingo uit 2001 valt er niet meer onder. Maar gezien dat bouwjaar verbaast me dat niet. Om na te gaan of bouwjaar 2004 nog meegaat in de regeling, kan je inderdaad het beste de dealer bellen, zoals hierboven gesuggereerd wordt.
Patrick
Totaal aantal Berichten: 278
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Ik had dit weekend het gevoel dat ik met mijn xsara break over een tak reed op de snelweg. vervolgens bij ieder bocht beweging weer het geluid alsof je over een tak reed. De garage gebeld voor een afspraak, die hadden in het gevoel dat de aandrijfas kapot was. Dus ik vandaag erheen, het bleek dus te gaan om een gebroken veer, de garage liet mij dus ook gewoon zien wat het probleem is. Een geluk dat niet alles in de soep is gedraaid, de schade viel dus mee.
Ik las dus vandaag ook over dit topic heb de garage gevraagd naar de coulance regeling. Vooralsnog nog niks over gehoord, ben benieuwd of er ook wat voor de xsara geregeld kan worden.
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
het hangt sterk af van de leeftijd van de auto, ik vermoed niet dat de coulance regeling van toepassing is.
- C3 Pluriel C3 Pluriel
De xsara is van 2004. Ik vermoed het ook niet maar niet geschoten…..enz.
———————————————————
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Zo is het, ik heb het ook geprobeerd,, maar helaas. Mja, onze Berlingo is ook zo’n 10 jaar oud, dan heb je al heel wat gebruiksjaren achter de rug.
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Geen coulance regeling, maar wel een leuke korting bij de garage gekregen.
———————————————————