


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En een dynamo via Ebay of iets dergelijks? Wat kost dat? Is er niemand die binnenkort even langs komt? Ik zeg maar wat hoor.





























Totaal aantal Berichten: 10409
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik las in je oorspronkelijke post iets over koolborstels, stukjes plastic en veertjes. Het lijkt mij dat dat allemaal onderdelen zijn van het koolborstelgebeuren. Als je de koolborstelbehuizing eraf haalt, is dan de rest niet clean?
Dan zou je kunnen volstaan met een nieuwe koolborstelset en even de sleepringen licht opschuren.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Verwend met rij-afstanden zijn we hier wel ja, maar zulke dingen stuur ik ook gewoon op. In heel Ierland zal toch wel ergens een revisiebedrijf te vinden zijn? En laat het € 130 kosten. Een nieuwe dynamo kost veel meer hoor!
Je zou ‘m zelfs nog naar een bedrijf hier in NL kunnen sturen. Echt niet zo spannend, een dynamo revisie.
Je hebt een dynamo van minstens 75 Amp nodig om al die elektronica te blijven voeden (de accu althans), dus ik vraag me af of een TRS dynamo het aankan, maar aan de andere kant, als hij anders toch werkeloos ligt….
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
ik moet toch wat te wensen overhouden voor de kerstmis…
Die veertjes en stukjes plastic waar ik het over had, ik heb nog eens goed gekeken, kun je zien zitten aan de andere kant van het et koolborstelgedeelte wat ik er al afgeschroefd had.
Er zit een metalen ? plaatje en daaronder kun je die dingetjes zien zitten. Geen idee verders.
De trs dynamo is in elk geval nu ff tijdelijk. Als jullie ns wisten hoeveel ik aan 2 cx-en heb moeten sleutelen voor amper een aantal duizend km. rijplezier…