2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Slecht lopen na cilinderkoprevisie, nu met behoorlijke rook!
Gepost: 16 oktober 2010 01:04 PM
  [ # 16 ]

OK, dat is de brandstofvoorverwarmer, normaal gesproken loopt daar je dieselolie doorheen, maar omdat die krengen nogal eens de oorzaak zijn van valse lucht in je systeem worden die wel vaker uit het systeem gehaald.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 oktober 2010 01:08 PM
  [ # 17 ]

ok dus die is het bij mij niet want di is al omzeild. Nog andere ideeen voor valse lucht?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Gepost: 16 oktober 2010 01:10 PM
  [ # 18 ]

Het is gewoon een platte diesel, dus de intercooler kan het ook niet zijn. Nee, dan is mijn kennis al snel uitgeput.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 oktober 2010 01:12 PM
  [ # 19 ]

Het is wel een trd 2. Dus wel met intercooler. Maar kan die daarvan zo blauw gaan roken?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Gepost: 16 oktober 2010 01:14 PM
  [ # 20 ]

Ik heb eens gehad dat de aansluiting van de luchtslang op de intercooler zelf opengebogen was (waarschijnlijk ingezakt boven een steen ofzo), waardoor er wel wat rotzooi werd aangezogen, maar blauwe rook, nee lijkt me eigenlijk ook weer niet.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 oktober 2010 06:22 PM
  [ # 21 ]

Ja ja we hebben haar aan de praat en goed ook! Vanmiddag wederom bezig geweest. Lang door moeten starten met de hand pompen en de leidingen bij de pomp iets strakker gezet. Ze zweete daar een klein beetje. Vervolgens liep ze mooi rond maar rookte nog wel. Tijdje laten draaien en toch maar een profrit gaan maken (rookontwikkeling was al wat minder). Nou ze rijdt echt perfect rookt niet meer. Dus allen bedankt voor het meedenken. Top, weer iets opgelost.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Gepost: 17 oktober 2010 02:24 PM
  [ # 22 ]

whistle   Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 28 oktober 2010 12:53 PM
  [ # 23 ]

En daar zijn we weer. Zondag bij het technische evenement geweest. Eigenlijk de eerste lange rit. Maandag avond begon het roken weer en gisteren heb ik haar wederom gebruikt en rookte ze ook weer. Het gekke is dat het voornamelijk bij koude motor is.

Voorgloeien en slaat aan na nog geen twee omwentelingen van de startmotor maar je hoort haar dan soms iets overslaan. na een seconde of 15 is dat weg of na het stationair toerental verhogen. Vervolgens rookt ze wel behoorlijk blauw. Eenmaal warm is het roken weg. Ieand enig idee?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 28 oktober 2010 07:04 PM
  [ # 24 ]

Het lijkt er op dat je verstuivers niet helemaal lekker meer zijn.

Groetjes Harry

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 29 oktober 2010 12:50 AM
  [ # 25 ]

Dat overslaan direct na het starten kan ook een kapotte gloeibougie zijn, dan slaat de motor nog steeds wel aan, maar dan loopt 1 cilinder niet meteen mee.
Dat geeft ook rook, die meestal een beetje wit/blauwiggrijzig is…..

Het zou me ook niet verbazen als je vervroeger/toerentalverhoger van de pomp niet helemaal jofel staat…

Uuuh en nog een optie: (wel een hele lullige) Weet je zeker dat je de koppakking goed gemonteerd hebt, en niet toevallig omgedraaid hebt? Dat kan ook heel aparte storingen geven!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 29 oktober 2010 12:22 PM
  [ # 26 ]

De koppakking is 100% goed gemonteerd. Zou idd knap l**llig zijn maar heb daar specifiek op gelet. De vervroeger van de pomp is volgens mij die grote bout die in de kop geschroeft zit met een kabel eraan toch? En vanuit mijn interesse: Hoezo gaat die daarvan roken? Verhoogd toch alleen het toerental of heeft dat ook te maken met rijker mengsel?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 29 oktober 2010 05:00 PM
  [ # 27 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

De koppakking is 100% goed gemonteerd. Zou idd knap l**llig zijn maar heb daar specifiek op gelet. De vervroeger van de pomp is volgens mij die grote bout die in de kop geschroeft zit met een kabel eraan toch? En vanuit mijn interesse: Hoezo gaat die daarvan roken? Verhoogd toch alleen het toerental of heeft dat ook te maken met rijker mengsel?


Inderdaad, dat ding waar de kabel uitkomt, daar hebben we het over. Hier zit een wasthermostaat in die de kabel strak trekt bij een koude motor. Naast verhoogd toerental, versteld dit ook het inspuit tijdstip. Uit m’n hoofd iets later. Weet niet specifiek de werking en afstelling van jouw pomp, maar staat ongetwijfeld in de vraagbaak of andere documentatie.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 29 oktober 2010 07:47 PM
  [ # 28 ]

Dank je Cee-Iks. Het is altijd een geklungel (als je niet vaak een cilinderkoprevisie doet, en dat is ook de bedoeling) om die kleine dingen weer af te stellen todat ze loopt als vanouds. Ik ga er straks eens mee aan de slag.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook