Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Als ware purist kan ik me dat wel voorstellen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er geen moment bij heb stilgestaan om die vulopening ergens anders te laten plaatsen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Is ook maar een heel relatief probleem. Break achterbumpers zijn niet meegefacelift naar de type 2, dus die dingen zijn er relatief veel. Ja, op de TZx kwam een iets andere, gelakte bumper, maar tot en met de TGx was ‘t allemaal hetzelfde. Dit voor het geval e.e.a. nog een keer puristisch vertimmerd zou moeten worden
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Penny Lane schreef:Dit voor het geval e.e.a. nog een keer puristisch vertimmerd zou moeten worden
Thanxs!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Klopt op zich wel, op de strips na. Type 1 bumps hebben die namelijk niet. En tja, er zitten op de brix toch al niet puristische strips op de bump.
Maar naast de looks is het in ‘no lpg’ garages ook wel handig dat die dop niet zichtbaar is.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Zijn er van die garages in NL?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Op de site vd RDW inmiddels bijgewerkt, maar nog geen nieuw kentekendeel ontvangen.
Gewicht is bepaald op 974 kilo, 48 kilo meer. Helaas is een hogere gewichtsklasse, maar ach dat is nog voor een half jaar of zo.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb de lpg dop op de zelfde plek zitten inderdaad, en ook al gekeken of die niet achter de klep kan of in de zwarte rand aan de achterkant van de bumper.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
In België mag je in élke garage als je het ‘nieuwe’ vignet hebt
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd met je LPG installatie
De papieren van de RDW die laten nog wel een paar weken op zich wachten, dat duurde bij mij ook een hele tijd. Als het goed is heb je een ander formulier van de LPG inbouwer gehad waar je voorlopig mee kan aantonen dat je papieren opgestuurd zijn naar de RDW.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik heb inderdaad een formulier gehad waarmee ik kan aantonen dat een deel van het kenteken is ingenomen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Zo, kenteken is inmiddels weer compleet.
Gisteren met de Brix naar de meeting in Abbenes geweest (Klikkerdeklik). Daar is de Break op de brug geweest en zijn de bollen op druk gecontroleerd, tevens is de LHM ververst en zijn de filters schoongemaakt. Die LHM actie is nogal een domme geweest, want dat had Wouter vlak voor aflevering gedaan, incl. filters verschonen. Stom-stom-stom. Kennelijk niet voldoende opgelet toen dat verteld werd. Vandaar dat de LHM er ook zo fris uitzag…. Bollen controle had daarentegen wel zin. er kon overal 10 bar bij.
Goed, dan is dat stukje onderhoud ook weer gepleegd.
Tijdens de meeting nog lekker staan kletsen met andere BX liefhebbers en nog een 14RE type 2 van 1986 bewonderd.
En Wouter: ik zal de Brix weer netjes kuisen van buiten.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Inmiddels is de afstelling van de verdamper aangepast. Het geheel is rijker afgesteld en de koude start gaat nu goed. Ook het wegrijden vanuit stilstand levert geen spontaan uitvallende motor meer op. Nu de volgende tankbeurt maar even afwachten, bye bye zwaai zwaai 1 op 13.6…
Nog een plaatje van de Brix vanuit het pittoreske Medemblik.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je de kleppen al laten stellen? Erg belangrijk namelijk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Wouter heeft destijds de auto onderhanden genomen. Ik zal het hem nog vragen.
Op dit moment loopt het blokje echt prachtig mooi rond.
Verder zal het normale onderhoudsschema worden gebruikt. Ik zal er dus zeker op letten.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het afstellen van de klepspeling bij het oude type 1400 motor is een lullig klusje omdat het blok zo maf achterover ligt. Bijna alle garages denken: “hij loopt goed, dus daar gaan we maar niet aan beginnen”...
Mijn tip, zeker met LPG recent ingebouwd, laat ze gewoon binnenkort even opnieuw afstellen. Het kan je letterlijk je kop redden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste