Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Waarom heb je die zo hard nodig dan? Op die strip die ik los gekocht heb leek die al niet meer te zitten, volgens mij van die strip die ik er afgehaald heb zitten er nog stukken op de strip en op de carrosserie.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Die tochtstrips zijn handig bij het monteren, deze veren een beetje in zodat de strips vastzitten op de nageltjes
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
En zo gaat dat er dus uit zien :
Die rouwranden gaan nog weg, ik moet het oppervlak onder de strip nog schoonmaken. De strip is er nu ook weer af, moest nog 1 randje bijspuiten.
Morgen zo’n bus halen van die Motip bumperlak en dan ga ik al het kunststof demonteren en spuiten
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Eh… WOW
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Bedankt voor de tip nog Frank Hopelijk is die bus Motip qua kleur hetzelfde, anders doe ik de al gespoten strips nog wel een keer met een dun laagje.
Zo ziet overigens de tellerbak er nu uit:
Eerder brandde er echt nog maar amper 1 lampje.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Wat een verbetering met de lijsten, misschien had je ook kunnen volstaan met demonteren, goed schoonmaken met cillit-bang en dan lichtjes verwarmen met de verfstripper, maar die methode is niet altijd succesvol
Mooie kerstboom die tellerbak, netjes!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ziet er netjes uit! Mooi dat oranje. Of is het wit?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@ Maurice: dit lijkt mij een iets betere oplossing.
@ Bart: het is oranje.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Even een ter info vraag: heeft een 1100 blokje een distributieketting of riem?
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Een ketting. Distributieriem zit in de latere TU-blokjes zoals AX.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
OK. Dan hoef ik me niet druk te maken over wanneer die vervangen is
Iemand enig idee hoeveel tijd een specialist ongeveer nodig heeft voor het stellen van de klepjes van mijn Visa?
En kan iemand mij vertellen hoe ik een oliewissel moet aanpakken? Zelf nog niet eerder gedaan maar wil het wel eens doen/proberen. Wat heb ik nodig (hoeveel liter olie etc.)?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik zou wachten met de oliewissel tot nadat je kleppen gesteld zijn. Als de motor daarvoor er uit moet, moet de olie er ook weer uit.
Heb je nog geen haynes of vraagbaak? Daar staat het allemaal heel duidelijk in.
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Voor kleppen stellen hoeft de motor er toch niet uit? Ik zou er zelf niet te lang mee wachten, zeker omdat je zaterdag aangaf dat je niet wist hoe lang de olie er al in zit. Er gaat 5 liter olie in, inclusief het oliefilter, wat ik dan ook gelijk zou meenemen. Verder heb je ‘n nieuw koperringetje nodig voor onder de aftapplug. Wat wel nodig is, is zo’n speciale sleutel wat in het vierkante gat van de aftapplug van ‘n Visa 1100 past. En ik heb al een aantal keren gehoord dat je voor dit soort blokjes beter minerale olie kunt gebruiken dan synthetische. Viscositeit is 15W40 of 10W40.
En wat ‘t filter betreft: ik prik er altijd ‘n gaatje bovenin met ‘n spijker oid, zodat de olie eruit kan lopen voordat je ‘t losdraait (daarvoor heb je uiteraard ‘n oliefiltertang nodig).
En ook voor dit klusje geldt: mocht ik over je schouder mee moeten kijken, dan laat maar ff weten.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Joost,waarom moet de motor eruit dan?
Je kan de kleppen inderdaad lastig stellen, uitlaatkleppen moeten van onderen en de inlaatkleppen kunnen van bovenaf,bet wel een geklier.
Je kan altijd contact opnemen met Rob Nolmans van alles op z’n frans in Enschede.
Die stelt ook al jaren mijn klepjes naar volle tevredenheid, die kent het foefje dus…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als olieaftapdopsleutel voldoet een oude deurkruk prima…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist