6 van de 13
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Winnetou’s BX 19 GT - wordt nu met Dinitrol behandeld!!
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 15 oktober 2010 03:34 PM
  [ # 76 ]

Da’s inderdaad een belangrijk voordeel van ‘t blok eruit slopen!

Maar toch: als zo’n vent met van die kolenschoppen de distri kan wisselen met ‘t blok in de auto…

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 oktober 2010 04:03 PM
  [ # 77 ]

eens, is ook best te doen. Maar het blok eruit halen valt reuze mee. De uitlaat moet los. Veel stekkers zitten er niet aan.
Radiateur moet eruit, maja keer verse kvs is ook niet erg.

Paar uurtjes heb je het blok eruit. En werkt veel makkelijker met de kopppeling en distri.
Als het nou om 1 van de 2 ging….

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 15 oktober 2010 05:47 PM
  [ # 78 ]

Radiateur is er idd zo uit, en die paar stekkertjes ben ik ook niet bang voor. Ik denk eerder aan LHM-leidinkjes en zo. Het zou voornamelijk zijn voor de distributie. Bij een TU-tje zou ik het nog wel aandurven, ruimte zat bij zo’n ding. Maar ik weet dat het bij een XUD erg krap is. Bij mijn eerste BX, de 19GTi met XU-blok heb ik destijds nooit goed op dat punt gelet, deze GT idem dito.
McDean heeft in zekere zin gelijk, ik heb tijd zat. Maar omdat de GT nogal ver weg staat wil ik geen onafgeronde werkzaamheden achterlaten. Dus wil ik de motor/versnellingsbak wel in 1 keer in orde hebben, anders staat ‘ie in Berlikum iedereen in de weg. Andere werkzaamheden kunnen inderdaad best even wachten.
Is dat goed te doen, die octopus, met de motor eruit? Het zou inderdaad wel fijn zijn als dat ook direct aangepakt kan worden, goed idee!
Aandrijfaskeerringen spreekt vanzelf, maar welke keerringen op de motor komen verder nog in aanmerking? Ik ben in gedachten al een boodschappenlijstje aan het samenstellen. Volgend weekend heb ik 4 dagen achter elkaar vrij, 2 weken later (over 3 weken dus) heb ik nog eens 4 dagen aaneengesloten. Fijn beroep toch, buschauffeur!  Mr. Green

Lijstje:
- hoezen links en rechts tbv stuurhuis
- koppelingssetje (heb ik al van Hilko16TZi gekocht voor een vriendenprijsje, origineel Valeo)
- distributieriem, looprol, spanrol en waterpomp
- keerringen tbv aandrijfassen
- octopus? (groot, klein, geen idee?)

Suggesties?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 oktober 2010 06:34 PM
  [ # 79 ]

octopus is dan zo gedaan. LHM leidingen valt wel mee. De meesten lopen onder het blok door naar achteren. En de retour los.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15825
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 16 oktober 2010 04:50 PM
  [ # 80 ]

Uiteraard volg ik dit topic met grote belangstelling.

Ik heb zelf in 2004 de waterpomp eens laten vervangen in Frankrijk, en zo zie je hoe goed je daar bij kunt.

Toen had de NN-12-GV overigens nog maar 148.590 km gelopen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 oktober 2010 05:36 PM
  [ # 81 ]

Voor het mooi en goed behandelen tegen roest onder de motorkap, en dan gelijk overal lekker bijkunnen, is het wel handig om het blok er uit te halen. Nodig is het zeker niet, maar het werkt een heel stuk fijner. Daarnaast heb je de mogelijkheid dan om er wat bij te leren. Je geeft zelf al aan dat je een wat huiverige sleutelaar bent. Nou, dan is dit een goede reden om daar eens een heel eind vanaf te komen! Buiten dat het nuttig is, is het ook nog eens leerzaam.

Dus: het blok hoeft er zeker niet uit, maar ik raad het je toch aan! Cool

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15825
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 16 oktober 2010 05:37 PM
  [ # 82 ]

Winnetou: als je nog een sleutelhulp nodig hebt voor een leuk weekend in Berlikum: ik meld me bij deze aan!  Smile

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 oktober 2010 05:39 PM
  [ # 83 ]

O ja, qua tijd: reken voor uitbouwen, eerste keer en met (weinig tot) geen hulp een uur of 4 tot (als het tegenzit) 6. let wel, dat is eerste keer. ik heb er al eens een blok binnen 2 en een half uur uit gehad en misschien kan het nog wel sneller. Weer inbouwen (na alles vervangen te hebben) kost je ook zoiets. Het is geen rocket-science, gewoon goed op blijven letten.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 oktober 2010 03:09 AM
  [ # 84 ]

Okee, dat stelt me enigszins gerust. Ik hou er wel van om dingen niet te veel te haasten en om netjes te werken en alles op volgorde te houden. Ik zal de Haynes nog eens goed bestuderen, dat moet ook helpen. Maar zoals met de meeste klussen valt het toch vaak tegen, daar hou ik wel rekening mee.

@XBXG: ik maak graag van je aanbod gebruik als je tijd hebt, dank je wel! Ik hou het erop dat ik in het weekeinde over 3 weken ermee aan de slag ga, ik heb dan vrij van vrijdag 5 november t/m maandag 8 november. Volgende week zou te kort dag zijn, ik moet nog onderdelen bestellen voor de operatie, en bekijken wat voor gereedschap ik allemaal nodig heb. Gewone steek/ringsleutels heb ik zat, evenals een doppenset en een carterplugsleutel (die kan je toch gebruiken voor de spanrol vd distributieriem?). Maar speciale gereedschappen is een ander verhaal.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 oktober 2010 12:05 PM
  [ # 85 ]

Afgezien van een fusee-vork (om de fusees en stuurkogels los te krijgen) en een dop 35/36 heb je niet echt bijzonder gereedschap nodig.

Mocht je het leuk vinden, wil ik ook wel een dag helpen? Misschien kunnen we dan samen oprijden naar het Friese? Ik meen dat ik het weekend over drie weken wel tijd heb… Daarnaast heb ik de Olving voor de type 1, die mag je ook wel lenen (is iig in het Nederlands Wink )

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 oktober 2010 02:48 PM
  [ # 86 ]

Uiteraard vind ik dat leuk! Meerijden is geen enkel probleem, wel zo economisch. Wouter zou ik dan zelfs ook nog kunnen oppikken, Haarlem ligt aardig op de route. Scheelt hem ook weer wat liters peut.  Very Happy

Had je nog voorkeur voor een dag? Of meerdere dagen?

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15825
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 oktober 2010 02:54 PM
  [ # 87 ]

Ik ben het gehele weekend beschikbaar.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 oktober 2010 03:02 PM
  [ # 88 ]

Ik heb de voorkeur voor een zaterdag. Het hele weekend weg levert hier oorlog op, dat moest ik maar niet willen Laughing

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 oktober 2010 03:43 PM
  [ # 89 ]

Ik weet het, een gezin schept verantwoordelijkheden, dus dan houden we het op de zaterdag.  Wink Ik zal jullie later dan nog een PB-tje sturen om nader eea af te spreken. Ik ben nu een beetje aan het rondsurfen, kijken naar gereedschap. Marktplaats staat er goed vol mee!  Shocked

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 17 oktober 2010 11:24 PM
  [ # 90 ]

Mooi om te horen dat er werk van deze auto gemaakt gaat worden.

Profiel  
 
 
6 van de 13
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook