Hallo weer!
Je leven wordt toch anders als je de kilometerteller van je 16 TGi van 199.999 naar 200.000 ziet overgaan. Helaas heeft het me doen beseffen dat ik er in de huidige staat niet nog een winter door kan rijden. Het belangrijkste is de ventilatormotor. Het probleem is dat de ventilatormotor niet mee wil werken. Ik heb alles nagemeten, maar het zou moeten werken. Later kwam ik er achter dat het stekkertje dat de motor-unit in gaat het probleem is of kan zijn. Als ik deze namelijk met de hand naar beneden druk, gaat de ventilator ineens meewerken. Als ik het dan weer los laat stopt het draaien direct.
Weet iemand hier een oplossing voor? Of weet iemand zelfs maar wat het probleem is?
Ik heb al bij het BX magazijn gevraagd of er misschien een nieuwe unit op voorraad is, kennelijk is dat wel zo, maar ik heb moeite om ze te pakken te krijgen (om begrijpbare redenen!). Maar misschien is het vervangen van de hele motor-unit wel niet de beste oplossing.
Bedankt alvast voor de tips&tricks;!
Oii,
Bart
(Ex-) Honda CM400t
Honda Supermagna
(Ex-) BX 16TGi 1992
C2 1.4i 2004
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het lijkt op slecht contact. Probeer het geheel eens uit te bouwen en dan alle elektrische contacten goed schoonmaken, daarna inspuiten met contactspray.
Lukt dat ook niet dan heb ik nog een kachelmotor voor je.
Pootjes van de betreffende stekker schoonmaken en bijbuigen. Klaar ben je
Totaal aantal Berichten: 1069
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Het is niet echt de stekker zelf (aan de draad kant of aan de kant van de unit), maar ik denk dat het verder achter de stekker, dus in de unit zelf zit. Ik moet namelijk de aansluiting aan de unit naar beneden duwen. Ook heb ik vijlen/bijbuigen ook al geprobeerd
(Ex-) Honda CM400t
Honda Supermagna
(Ex-) BX 16TGi 1992
C2 1.4i 2004
Ik weet niet of je de motorunit open kan maken, maar je zou ook kunnen kijken of het contactpunt aan de binnenkant niet even een soldeerbout mag zien.