Ventilatormotor
b-man321
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 24-11-2009

Gepost: 17 oktober 2010 02:32 PM

Hallo weer!

Je leven wordt toch anders als je de kilometerteller van je 16 TGi van 199.999 naar 200.000 ziet overgaan. Helaas heeft het me doen beseffen dat ik er in de huidige staat niet nog een winter door kan rijden. Het belangrijkste is de ventilatormotor. Het probleem is dat de ventilatormotor niet mee wil werken. Ik heb alles nagemeten, maar het zou moeten werken. Later kwam ik er achter dat het stekkertje dat de motor-unit in gaat het probleem is of kan zijn. Als ik deze namelijk met de hand naar beneden druk, gaat de ventilator ineens meewerken. Als ik het dan weer los laat stopt het draaien direct.

Weet iemand hier een oplossing voor? Of weet iemand zelfs maar wat het probleem is?
Ik heb al bij het BX magazijn gevraagd of er misschien een nieuwe unit op voorraad is, kennelijk is dat wel zo, maar ik heb moeite om ze te pakken te krijgen (om begrijpbare redenen!). Maar misschien is het vervangen van de hele motor-unit wel niet de beste oplossing.

Bedankt alvast voor de tips&tricks;!

Oii,
Bart

(Ex-) Honda CM400t
Honda Supermagna
(Ex-) BX 16TGi 1992
C2 1.4i 2004

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 oktober 2010 03:04 PM
  [ # 1 ]

Het lijkt op slecht contact. Probeer het geheel eens uit te bouwen en dan alle elektrische contacten goed schoonmaken, daarna inspuiten met contactspray.

Lukt dat ook niet dan heb ik nog een kachelmotor voor je.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 17 oktober 2010 06:22 PM
  [ # 2 ]

Pootjes van de betreffende stekker schoonmaken en bijbuigen. Klaar ben je Wink

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 17 oktober 2010 06:40 PM
  [ # 3 ]

Inderdaad, schoonmaken en als je de stekkers dan iets tordeert (draaien) met een klein tangetje, dan is het contact vaak stukken beter…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
b-man321
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 24-11-2009

Gepost: 17 oktober 2010 06:42 PM
  [ # 4 ]

Het is niet echt de stekker zelf (aan de draad kant of aan de kant van de unit), maar ik denk dat het verder achter de stekker, dus in de unit zelf zit. Ik moet namelijk de aansluiting aan de unit naar beneden duwen. Ook heb ik vijlen/bijbuigen ook al geprobeerd Wink

(Ex-) Honda CM400t
Honda Supermagna
(Ex-) BX 16TGi 1992
C2 1.4i 2004

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 17 oktober 2010 06:46 PM
  [ # 5 ]

Ik weet niet of je de motorunit open kan maken, maar je zou ook kunnen kijken of het contactpunt aan de binnenkant niet even een soldeerbout mag zien.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook